Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telmore-kunder ramt af massive betalingsproblemer

Telmore-kunder ramt af massive betalingsproblemer

Et stort antal kunder hos Telmore, har i flere dage, haft problemer med at tanke taletid. Kundeservice er i knæ og kunderne er vrede.

Kundeservice har siden onsdag været på overarbejde. (Foto: Telmore).
Kundeservice har siden onsdag været på overarbejde. (Foto: Telmore).

Et større nedbrud hos betalingsudbyderen DIBS førte onsdag til, at et meget stort antal af Telmore-kunder, ikke kunne tanke taletid, på deres konto hos teleselskabet.

Telmores Facebook side vrimler det med hundredevis af frustrerede kunder. Flere har oplevet, at få rykkermails på grund af manglede betaling, en betaling, som kunderne ikke har kunnet gennemføre.

Problemerne har sat Telmores kundeservice under hårdt pres, og de vrede kunder, har haft vanskeligt ved at kontakte selskabet.

Pengene er kun reserveret

Når kunderne har forsøgt at udføre en betaling, bliver beløbet reserveret på bankkontoen, hvilket kunden ser som om, at pengene er trukket. Hvis der er forsøgt betaling flere gange, kan der være flere reservationer, på den enkelte kundes konto.

- ”Det der sker, er, at der reserveres penge på bankkontoen, men de er aldrig nået frem til os i Telmore. Pengene er dog ikke trukket, men blot reserveret, selvom det ser sådan ud,” fortæller Dorte Tandrup Eilsø, presseansvarlig i Telmore, til Mobilsiden.dk.

Hun fortæller videre, at der over de kommende dage kører nogle automatiske processer sammen med DIBS, som frigiver beløbene hos kunderne, så de ikke længere er låst til Telmore. Senest tirsdag er pengene tilbage og frigivet på bankkontoen.

- ”Denne proces er dog kun mulig overfor de store banker. Har du som kunde efter tirsdag stadig ikke fået dine penge tilbage på bankkontoen, skal du tage kontakte os. Herefter kan vi gennemføre processen manuelt,” tilføjer Dorte Tandrup Eilsø.

Ingen lukningsgebyrer

Telmore-kunderne behøver ikke være nervøse for at få spærret telefonen, som følge af manglede betaling.

- ”Vi har lempet reglerne for, hvornår vi lukker telefonerne. Cirka 500 kunder har desværre alligevel oplevet, at deres telefon er lukket grundet DIBS-problemerne. De har nu fået refunderet lukningsgebyret – og de 400 af dem er allerede genåbnet. Skulle der sidde flere kunder derude med en lukket telefon, bedes de kontakte os,” siger Dorte Tandrup.

Telmore kan ikke oplyse præcist hvor mange kunder, som er berørt af problemerne hos DIBS, men de 400.000 kunder, som benytter automatisk optankning, ikke vil opleve problemer med betalingen.

Kaos i kundeservice

Siden onsdag har kundeservicen været under hårdt pres, hvilket har gjort det overordentligt svært, at komme igennem på telefonen. Også support-chatfunktionen har været udfordret.

- ”Vi kan desværre slet ikke nå at besvare alle henvendelserne fra kunderne på telefonen, selvom vi gør alt hvad vi kan. Hvis vores support-chat har været lukket, er det fordi, at vi har vurderet, at telefonhenvendelser har været vigtigere at ekspedere,” forklarer Telmore.

Hun opfordrer kunderne til at skrive på selskabets Facebook-væg, som i denne situation, er den bedste måde at henvende sig på.

Håb forude

De seneste oplysninger Telmore har fået fra DIBS, tyder på, at der er håb for ende af tunnelen. Driften hos DIBS er normaliseret.

Fredag formiddag kunne enkelte kunder på Telmores Facebook side bekræfte, at betalingen atter virkede.

Det er ikke lykkedes Mobilsiden.dk, at få en kommentar til problemerne fra DIBS. Telmore oplyser, at de er i dialog med DIBS, for at sikre sig mod tilsvarende fejl fremover.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

FrkLarsen 02-11-2012 22:15:58

Det var første gang igår jeg skulle betale via automatisk kortbetaling hos 3. Det må siges at have været en fiasko(for DIBS). Inde på min side på 3Admin var min regning blevet udstyret med røde advarsler. Men undersøgte lidt rundt omkring og fandt ud af DIBS havde problemer(hvilket jeg havde mistanke om).Og fik idag en sms fra 3, at de trak pengene i løbet af et par dage. Jeg har ikke sindsvagt meget forstand på servere og de underliggende funktioner(underleverandører etc), men er det ikke lidt underligt at tage flere kunder end man kan håndtere. Der er mange små netfirmaer der kommer i klemme fordi de mister den store handel der er når folk får penge.

0 0
Benjamin Jensen 04-11-2012 02:19:22

Det er ikke første gang der er problemer med DIBS. Det er ikke engang særlig lang tid siden, at der var et ramaskrig pga det. Det kommer nok også denne gang.

Flere har dog valgt DIBS fra, hvilket nok flere burde gøre efter dette her sker igen.

Hos Oister har jeg også fået en mail med problemer.

0 0

Om brug af cookies