Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telmore lukker som selvstændigt selskab

Telmore lukker som selvstændigt selskab

Telmore er fremover kun et varemærke. 150 medarbejdere flyttes til andre funktioner i TDC.

TDC oplyser, at de har valgt at lukke Telmore som selvstændigt selskab. I fremtiden bliver Telmore helt opslugt af TDC, skriver Børsen.

Telmore har mere end 700.000 kunder, men i fremtiden vil kun varemærket fra Telmore blive tilbage, mens de 150 ansatte flyttes til andre funktioner i TDC-koncernen.

-"Vi tager Telmore ind i en ny tid. Selskabet er i dag blevet så stort, at det ikke længere er vigtigt, at det ligger i god afstand til TDC-gruppen," siger Anders Jensen, TDC's direktør for privatmarkedet, til Børsen.

Telmore-kunder har benyttet TDC's netværk, og vil derfor formentlig ikke mærke, at selskabet ikke længere vil være selvstændigt.

Teleanalytiker Poul Ernst Jensen fra Danske Market mener at TDC løber en stor risiko ved at centralisere selskaber, der førhen var helt selvstændige.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

RA 03-11-2013 14:10:12

Der manglede noget i ovenstående.
Svaret til mig fra Telmore.
hvad, vi gør - bevarer Telmore.

Vi har valgt at styrke varemærket TELMORE ved at lade noget personel være en del af TDC istedet. Og det hindrer os derfor, tvært imod, bestemt ikke, at yde den gode kundeservice, som vi er kendt for.
Du har derfor ikke grund til bekymring - alt forbliver, som altid

0 0
RA 03-11-2013 14:06:40

Tusinde tak for din rosende ord. Og det er netop hvad, vi gør - bevarer Telmore.
Nogle ting har ændret sig hen ad vejen.
Der var en ting der undrede mig, at TDC eller Telmore ikke på noget tidspunkt bekræftede Mobilsidens påstand.
Da jeg som tilfreds kunde gennem flere år var noget bekymret skrev jeg selv til Telmore.
Svaret følger her.
i
Synes derfor at det er på sin plads, at Mobilsiden bør undersøge sagen nærmere og komme med et dementi eller nærmere forklaring med samme store overskrift som da i skrev Telmore lukker ned

0 0
Jesper Søgaard 28-10-2013 15:00:10

Det har længe været kendt at de store selskaber med egne net mener, at der har været for mange små teleselskaber på det danske marked. Priserne på abonnementer er faldet dramatisk de senere år. TDC forsøgte at lægge en dæmper på markedet med opkøbet af Onfone - dog uden held! Og nu forsøger de igen at stabilisere markedet ved at sluse Telmore ind i koncernen. Efter kort tid vil kunderne hos Telmore givetvis se samme prisstruktur som hos TDC - priser der generelt ligger over markedet og som stiger konstant.

Blot til sammenligning:
Fri tale + 2gb data koster hos TDC 399kr
Fri tale + 5gb data koster hos 3 179kr.

Lad os nu se om TDC ikke kører Danske Bank-stilen og strammer skruen alt hvad de kan indtil kunderne smutter.

Phew - godt man kom væk fra Telmore.

0 0
Alexander 29-10-2013 11:04:25

Tror du ikke på en eller anden måde, at Telmore er lige glad med at der er nogle enkelte der smutter pga prisen, hvis det skulle komme så vidt?

Der er ingen værdi i de kunder, fordi så snart der kommer et billigere abb et andet sted, så er de flyttet - De statser jo nok på de kunder som er en glad kunde i dag.

Hvad går 5-10 eller 15 kroner, hvis de er glade.

Ps. Er ikke selv Telmore kunde.

0 0
Jesper Søgaard 29-10-2013 15:10:53

Som nævnt ovenfor så ønsker TDC de kunder som også (stadig) er kunder hos Danske Bank. Det er den type kunder som ikke flytter fordi de synes det er for besværligt og det er jo kun "et par kroner". De ønsker en overnormal indtjening - de kan man ikke fortænke dem i. Det er blot synd det går ud over dem som er kunder hos Telmore.

0 0
Morten Jensen 29-10-2013 07:31:51

Jeg fortryder bestemt heller ikke, at jeg skiftede væk fra Telmore for tre uger siden. Efter næsten tolv år som kunde hos dem.
Angående kundeservice, så har jeg faktisk altid været tilfreds med deres kundeservice, lige bortset fra den sidste måneds tid jeg var kunde hos dem, hvilket blot gjorde det nemmere at skifte væk fra dem.
Jeg tror Telmore kommer til at miste mange kunder, hvis der kommer prisstigninger.
I starten konkurrerede Telmore med de billigste selskaber, og der kom tit prisfald og/eller gode tilbud. Det stoppede brat, da de blev opkøbt af TDC i 2003. Siden da har de levet på rimelige priser og udmærket kundeservice.

0 0
Thomasklb 28-10-2013 20:00:37

Telmore har da ikke været det billigeste i mange år, tror de har levet godt på deres kundeservice som jeg kun har hørt godt om.

0 0
Casper 28-10-2013 09:59:16

Hvorfor faen er det så så svært at få spyttet det 4G ud til os?!

0 0
lasse 28-10-2013 11:41:47

Fordi tdc gerne vil have jer til at skifte til et dyrerer abonnement

0 0
DX 28-10-2013 09:18:09

"Telmore-kunder har benyttet TDC's netværk, og vil derfor formentlig ikke mærke, at selskabet ikke længere vil være selvstændigt."
Ha Ha det var sku dagens udtalelse.
Det bliver nok snarere farvel til den gode service & kunde tilfredshed, for det er ikke noget TDC er kendt for.

0 0
Styxx 28-10-2013 09:34:14

Ja, det frygter jeg også. Det er altid en god oplevelse at ringe til Telmores kundeservice!

0 0
Bo 28-10-2013 10:21:56

Den gode kundeservice er ENESTE grund til at jeg har holdt fast i Telmore. Hvis den ryger, så er jeg den der er smuttet.

0 0
Casper 28-10-2013 10:55:04

Lyder som om i bruger deres kundeservice hele tiden. Tilbyder de anden service end hvis man har problemer med deres produkt eller hvordan?
Så længe de holder priserne (eller gør dem bedre), og varen virker, så ser jeg ingen grund til at skifte. Kan måske også være fordi jeg bare ikke kan finde noget der billigere :)

0 0
DX 28-10-2013 14:28:18

@Casper. Det lyder tydeligvis ikke som om du er TDC kunde. Det har jeg været i mange år, men det er heldigvis et afsluttet kapitel. Mage til rodebutik med dårlig service, og direkte bondefangeri, skal man lede længe efter. Jeg må hellere stoppe her, inden ++++

0 0
Kim Harder 28-10-2013 12:05:45

Tja så bliver Telmore blot et kontorselskab hos TDC, på lige fod med YouSee og Fullrate. Så de kommer nok også over på TDC service niveau.

0 0