Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Test: HTC Locations vs. Nokia Drive

Test: HTC Locations vs. Nokia Drive

Hvis du skulle vælge en ny Windows Phone mobil, har HTC eller Nokia så den bedste navigationssoftware? Se her hvem der vinder.

HTC har i mange år arbejdet sammen med Microsoft, og har kørt med deres Windows system siden før mobiltelefoner blev kaldt smartphones.

Og ligesom Nokia så har HTC også mobiler ude på markedet, med det nye Windows Phone system.

HTC enheder har i noget tid kørt med HTC Locations, der tilbyder offline navigation med ”turn-by-turn” funktion.

Det samme har Nokia også valgt at satse på med deres Lumia 900, 800 og 710 mobiler, der alle kommer forud installeret med Nokia Drive (Nokia Kørsel på dansk).

Men hvem af de to producenter har den bedste navigationssoftware? Det har Booredatwork.com sat sig for at finde ud af i en videotest, hvor Nokia Lumia 900 møder HTC Titan II.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
SSKudsk 23-04-2012 18:25:10

Landene fylder for meget at downloade..

0 0
Brian Andersen 13-04-2012 10:03:17

Jeg ligger dog mærke til at der er ca 10 km/t forskel på mobilerne, det kunne være sjovt at finde ud af hvilken der måler rigtigt.

0 0
Tommy 13-04-2012 10:18:56

Nu har jeg ikke haft lumia-serien, men havde på et tidspunkt en Nokia N8 og dens hastighed (lettere forsinket selvfølgelig) stemmede ret godt overens med bilens speedo-meter (BMW) og speedo-tereet er ved bykørsel ca 3km/t for hurtig. Motorvej ca 4km/t.

Så jeg tror de dele det nogenlunde lige - Nokia viser lidt for meget og HTC lidt(mere) for lidt.

0 0
Tommy 13-04-2012 10:24:04

htc viser km/t, Nokia viser mph...

0 0
Thomas 13-04-2012 10:27:43

Præcis. Det er bare et spørgsmål om at rette i indstillingerne.

0 0
Thomas 13-04-2012 09:45:24

Forstår ikke hvorfor de ikke tester den med Google navigation, som i mine øjne overgår dem begge. Ihvertfald hvis de generelt performer som de gør i videoen.

0 0
Rune 14-04-2012 11:14:45

Hvad helt præcist er det lige google navigation overgår dem i?

For hvis du mener mangel på opdatering af kort. så JA! så vinder google med uendelige mange længder. Uopdateret makværk det er hvad det er.

Der må jeg sige at nokia er flere lysår fremme end google nogensinde overvejer at komme med hensyn til opdatering af veje.

For tit kører jeg ude på mærker og andre sære steder ifølge googlemaps selvom jeg kører på en vej som har været eksisterende i 5 år

0 0
KimDotDK 13-04-2012 10:57:52

Skulle jeg vælge telefon ud fra navgationssoftware, ville jeg uden tvivl vælge Nokia. Det har altid virket for mig og har brugt det rigtig meget.
Skulle jeg ikke vælge ud fra navigationssoftware, ville jeg nok stadig gå Nokia vejen :)

Google Navigation, vil jeg ikke en gang overveje.

0 0
David 13-04-2012 13:02:21

Jeg ville helt klart vælge Google Navigation, eller Navigon/Tomtom. Jeg ville ikke en gang overveje Nokia.

0 0
Thomas 13-04-2012 09:47:43

ah dog, så ikke lige det var en titan II... troede det var en android htc :)

0 0
Tommy 13-04-2012 10:27:50

undskyld jeg er lidt harsk, men hvis du bruger navigation meget er google altså ubrugelig for der er usædvanelig mange steder hvor du mister signal i dk når du kører. En af mine kammerater har sommerhus i sønderjylland og selv om vi var 4 i bilen (2 havde 3, en tdc og en telenor) var der intet signal og så er du altså på den hvis du ikke kender vejen...
Det samme sker selvfølgelig i udlandet hvor datapriserne er uhyggelige!

Derudover så mangler google deres pionts of interest.

0 0
Jacob Smidt 13-04-2012 11:21:32

Google Maps til Android kan downloade kort områder på i en radius af 16 kilometer, så man ikke behøver en internet opkobling..

Så hvis man ved at der er problemer i sommerhus området downloader man bare kort området :)

0 0
Tommy 13-04-2012 12:17:46

Det var der så 3 android brugere der ikke vidste noget om (på det tidspunkt havde jeg Nokia N9 og vi endte med at bruge min mobil til at komme hjem)

Derudover, så ændrer det næppe meget ved forskellen. Med Nokia (og HTC?) har du kort og stemmestyring over hele verden.
Det er over et år siden at jeg har haft Android og der er helt sikkert sket noget, men sidst jeg benyttede google maps (starten af Feb '12 i Sverige+Norge var det ikke den helt vilde success - vi kom derhen hvos vi skulle (skisportssted), men det var vist mere pga skiltningen end google maps, for den ville have os til at køre 20km længere nord på - så stor er ski-stedet heller ikke...

Google maps og Bing maps(har Samsung Omnia med WP7 pt) er fine nok, hvis man bliver i KBH og området i nærheden af store byer er de to løsninger sikkert fine nok. Men hvis man som jeg har familie og venner spredt ud over DK (og i UK, Frankrig og USA) og generelt rejser meget, er de altså ikke meget værd.

0 0
Thomas 13-04-2012 12:36:52

Jeg har kørt rundt i det meste af jylland med Google Navigation, den har altid kunne finde frem.
Stemmestyring, turn-by-turn og kort over hele verdenen har du også i Google Navigation.

Derudover så preloader den ruten når man laver rute beregningen, hvorefter den kun har brug for minimalt mobildata.
Men hvis først har prøvet at beregne ruten midt ude i ingenting, ja så kan jeg godt forstå i har haft problemer.

0 0
Thomas 13-04-2012 11:02:42

Har Google ikke offline navigation?

0 0
x