Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Testen af HTC Desire er i gang

Testen af HTC Desire er i gang

Her er den så - Desire. Dette halvårs (indtil videre) mest omtalte og efterspurgte mobiltelefon. Vi har i dag påbegyndt testen af HTC's version af Nexus One.

Udpakningen er gennemført. Det samme er opsætningen - som i øvrigt gik ret let. Første gang Desire tændes fremkommer en guide, der punkt for punkt hjælper dens nye ejer i gang.

Det er vigtigt at huske på, at den optimale glæde af en Google Android baseret mobiltelefon får man, når den sættes op med en Gmail (eller Google Apps) konto eller en Microsoft Exchange.

Kort efter setup er alle kontakter, kalender og mails overført til mobilen.

Skærmen er bleg...

Det første problem vi er stødt på, er skærmen i Desire. 

I forhold til HTC Legend er skærmstørrelsen forøget fra 3,2 til 3,7 tommer og opløsningen (pixels på skærmen) er nu 480 x 800 pixels mod 320 x 480 på Legend.

Alt dette er helt fint. Men når lysføleren er slået til (hvilket den er som standard) ser Desire bleg ud i forhold til Legend. Det er altså ikke den sprudlende klarhed, som vi havde forventet.

Naturligvis kan man bare slå lysføleren fra i opsætningen - men det burde jo ikke være nødvendigt. Desuden vil den også herefter bruge mere batteri.


HTC Desire og HTC Legend
HTC Desire og HTC Legend

Hastigheden er i top

I min anmeldelse af HTC Legend beskrev jeg hastigheden i menu og programmer som godkendt. I Desire er det præcis samme oplevelse.

Jeg har endnu ikke oplevet, at Desire virker hverken langsommere eller hurtigere. Egentlig underligt da processoren er helt oppe på 1 GHz (600 MHz på Legend).

Læs mere om HTC Legend

Den første del af vores Legend-test kan du læse her...

Husk også at du kan følge os på Facebook.

Læs også:
 - Testen af HTC Legend
 - Web-TV: Oplev HTC Legend


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JRoos 07-04-2010 11:59:53

Er der nogen der ved noget om muligheden for trådløst hotspot med htc desire synes ikke jeg har hørt noget om det nogen steder og blev lidt nysgerrig?

0 0
Lecter 07-04-2010 23:36:30

Som standard kan du ikke bruge den som trådløst hotspot. Den skal rootes først.

0 0
Thomas 07-04-2010 23:50:35

Nu bliver jeg da helt i tvivl når den erfarne bruger Lecter fra debatten skriver den ikke kan uden root :-/

Jeg må søge videre... Mente bestemt det var fra en pålidelig kilde og ikke bare nogle´kvalificerede gæt´ fra et tilfældigt forum...

Måske tager jeg fejl - men det håber jeg inderligt ikke....

0 0
Mad_Viking 08-04-2010 08:08:21

Jeg tror ikke på at den skal rootes for at det virker: "Deling af internetforbindelse via USB" Fra http://www.htc.com/dk/product/desire/specification.html
Tror ikke de ville skrive det hvis man skulle roote den for at det virker!

0 0
Ove Andersen 08-04-2010 09:10:34

Nej ikke for at dele via USB, men for du kan sætte den op som en WIFI router/hotspot ser det ud til man skal.

0 0
Lecter 08-04-2010 15:38:36

Præcis. Internetforbindelse via USB er så vidt vides ikke trådløs :D

Når og hvis den bliver rootet, er dette programmet i skal hente: http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

0 0
Malte 07-04-2010 12:28:18

Hent den engelske brugervejledning fra htc's UK site. På side 141 står der, hvad du skal gøre. Og ja, du skal bruge det medfølgende usb kabel.

0 0
Thomas 07-04-2010 23:44:22

Jeg nu kan jeg selvfølgelig ikke finde nogle af stederne hvor jeg læste det, men den skulle være god nok - Desire kan sættes op til at virke som wifi hotspot, hvor man kan koble op til 5 andre enheder til at bruge dens turbo 3G forbindelse til adgang til nettet trådløst...

Det var dråben der fik mig til at vælge den... Genialt i bilen, sommerhuset, ja overalt og så sparer man sit usb modem...

Skulle dog trække en masse strøm, så den skal nok have et oplader i røven det meste af tiden... Men som med min Magic, så har jeg mini usb til bilen, arbejdet og endda en docking station på værkstedet hvor den står sødt og oplader imens jeg surfer på laptoppen via usb og dens 3G...

Elsker den favre nye verden ;-)

0 0
Ove Andersen 07-04-2010 12:03:37

Du mener, så du kan lave din Desire til et wifi hotspot? Jeg kunne ikke få min Legend til det (havde den kun 5 dage) - der skulle jeg bruge kabel. Så ved ikke hvorvidt det er muligt, men selv min gamle Touch Diamond kan (med en ny ROM), så mon ikke det er muligt på en måde. Det er ganske smart nemlig..

0 0
Ove Andersen 07-04-2010 07:55:38

Opdaterede den sig selv til nyeste software version, eller var den det i forvejen? [1]

Hmm, hvornår mon Proshop kan få sendt min afsted.. De siger selv fredag.. Er lettere misundelig - efter at have leget med en Legend et par dage og sendt den tilbage pga. fejl, kan jeg næsten ikke vente på Desire. Den gamle Diamond er godt nok lidt teknologisk bagud, på trods af den kører Sense 2.5 :)

[1] http://www.mobil.nu/ArticlePages/201004/02/20100402000309_MDK892/20100402000309_MDK892.dbp.asp

0 0
Lars 07-04-2010 07:55:04

Det ser ud til at desire har nogle problemer med at vise bestemte farver (noget med hvordan amoled pixels er lavet)

kan læse mere om det her:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656128

meeen jeg skal stadig have en.
Og mon ikke htc kan rette problemet? :)

0 0
Aleksander 06-04-2010 23:31:42

Har i prøvet at slå lysføleren fra i opsætningen på både Desire og Legend, hvor efter at sammenligne dem i både skarphed og batterilevetid? Jeg har læst mig frem til at Legend har en kortere batterilevetid end Desire. Kunne man ikke forestille sig det skyldes farveopsætningen er sat anderledes? Synes nemlig ikke det hænger sammen at Desires kun lidt større skærm, med højere opløsning, skulle give et blegere billede. Bare en hurtig lille tanke jeg fik...

0 0
Thomas 06-04-2010 22:59:16

Hej...

Ang flash skulle den gerne kunne afspille video direkte, som man sad ved en alm computer og surfede... Test den evt på cam4.com ;-)

Jeg vil meget gerne høre hvordan den fungerer som trådløs hotspot... Valget faldt straks på den da jeg læste om muligheden... Så ryger mit usb modem i skuffen og jeg sparer 159,- om måneden...

Den er allerede bestilt, så i har bare at komme med en god anmeldelse :-)

0 0
JRoos 07-04-2010 10:57:05

Trådløst hotspot..? Har jeg ikke hørt noget om fortæl fortæl eller link..?

0 0
Aleksander 06-04-2010 22:45:55

De 400 ekstra MHZ Desire har i processorhastighed, skal nok komme til sin ret ved mere krævende opgaver. Desire har ligeledes også 576MB Ram, hvor Legend "kun" har 384MB. Det vil 100% kunne mærkes, ved brug af flere forskellige applications samtidigt. Hvis dette ikke er tilfældet. Ja så skal det nok blive det, når der kommer apps. der er krævende nok. Om der gør det, skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes i, hvert fald der bliver lagt op til det, når man kigger på hardwaren. Ærgerligt i skriver skærmen ikke står ligeså skarpt i farverne som Legend. Det kommer faktisk lidt bag på mig.

Jeg overvejer dog stadig KRAFTIGT at købe Desire, og vil glæde mig til at læse de kommende tests.

Venlig hilsen
Aleksander

0 0
Jacob A 06-04-2010 23:22:29

Når du nu snakker om hardwaren, skal du også lige tage Desires kæmpemæssige skærm og opløsning med i overvejelsen.. Det kræver sgu en del mere kraft en bruge 384.000 pixels vs. 156.300..

Men bortset fra det er er jeg enig i dit indlæg ;)

0 0
Mobilsiden.dk 06-04-2010 21:49:20

Som I måske ved understøtter HTC Desire Adobe Flash. Hvad synes I vi i den forbindelse skal teste? Altså hvad er det man SKAL kunne med Flash i mobilen som er et MUST virker?

0 0
Niels 06-04-2010 21:37:50

Spændende!

Vil I ikke bruge lidt plads på at sammenligne Desire med Legend?

Personligt kunne jeg godt tænke mig at få sammenlignet kamera og hastigheder. Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke programmer der gør den større processor nødvendig/interessant. Og endeligt har der på debatten været rygter om, at Desire vil få mere opmærksomhed/opdateringer fra HTC - har I hørt noget om det?

0 0
Morten Kristensen 06-04-2010 21:22:42

Hvor har i fået fingre i den allerede? Udlandet?

0 0
Jacob A 06-04-2010 23:23:57

Medier, som f.eks. Mobilsiden.dk, får et eksemplar noget tid før den officielle release, for at kunne vurdere produktet inden det kommer i butikkerne.. Derfor har de den allerede nu :)

0 0
Jacob A 06-04-2010 21:08:18

Fantastisk at i endelg er kommet igang med teste Desire.. Venter spændt på næste del!

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke rigtig det, som bliver skrevet omkring hastighed. At den hverken er hurtigere eller langsommere i forhold til Legend. I Legend-anmeldelsen bliver der skrevet at den kører super hurtigt og aldrig er hakker i det (eller noget i den retning).
Hvordan skulle Desire så kunne være hurtigere? Mobilen kan jo ikke køre hurtigere end vi kan styre den?

0 0
Mobilsiden.dk 06-04-2010 21:15:18

Hej Jacob! Du har helt ret. Grunden til jeg skriver det er, at der er enormt meget fokus på processorhastigheden i smartphones.

Min pointe (indtil videre) er, at der ikke er en forskel at mærke - selvom hastigheden på papiret er 400 MHz i plus (til Desires fordel).

At hastigheden så kan komme til nytte andre steder end i brugerfladen er en helt anden historie. Men i forhold til betjeningen har jeg ikke mærket forskel.

0 0
Mad_Viking 07-04-2010 12:40:52

Desiren har jo også 0,5 tommer større skærm en Legenden. Så det giver jo lidt flere pixels den skal holde styr på.
Men ser helt klart frem til resten af testen. :)

0 0
Thor 06-04-2010 20:40:50

Her er en 12-13 sidders test fra
TechRadar som går som nogle af de førende inde for mobil test.
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-679515/review
rigtig gennemført test der er her : )