Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   The new iPad slår alle salgsrekorder

The new iPad slår alle salgsrekorder

Apple er normalt ikke meget for at oplyse salgstal, men den nye iPad slår dem alle.

The new iPad blev offentliggjort onsdag den 7. marts og sat til salg fredag den 16. marts i de første lande, og allerede nu er den blandt Apples hurtigst sælgende produkter historisk set.

The new iPad blev lanceret i hele 12 lande den 7. marts, hvilket var første gang så mange lande fik mulighed for at købe en iPad på den officielle lanceringsdag.

Men ikke desto mindre meddeler Apple nu at man har solgt tre millioner iPads på under fire dage, hvilket er det næststørste salgstal set ud fra tidligere Apple lanceringer.

Til sammenligning tog det én dag at ramme 300.000 og 80 dage at ramme tre million solgte iPad med den allerførste tablet-enhed fra Apple.

Det er kun iPhone 4S der har solgt bedre den første weekend, hvor der blev solgt 4 millioner enheder, dog var der her en del flere lande med fra starten af.

Derfor kan Philip Schiller også være tilfreds når han udtaler: -”The new iPad is a blockbuster with three million sold―the strongest iPad launch yet.”

The new iPad kan købes herhjemme fra fredag den 23. marts.


Læs mere:
- The new ipad - her er den
- The new ipad - med værdiløs 4G i Danmark
- The new iPad VS iPad 2 - se forskellen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

gielsgaard 21-03-2012 08:16:12

Det eneste Apple produkt vi har er en ipad 1, og når der kommer gæster her griber de den med det samme , børn som voksne, ja den har nogle mangler men alle kan bruge den uden at være "nørd" ,så ja vi er glade for den , personligt ser jeg frem til Win8 tablets som jeg tror bliver den største konkurrent til ipad'en ,jeg forstår godt den sælger godt til trods for at den har lidt mangler her og der.

0 0
Zeb 20-03-2012 18:06:41

Skal vi ikke lige blive enige om at den ikke hedder "The new iPad" på dansk siger vi bare den nye iPad. Det er ikke et navn - kan ikke huske hvor jeg læste det men Apple har bekræftet at den bare hedder "iPad" og ikke andet. Det er samme navnesystem som for AppleTV, MacBook osv.

0 0
Arkanis 20-03-2012 19:44:39

Skal vi ikke blive enige om at den første hed ipad nummer 2 hed iPad 2 og som de skriver på deres egen side (apple.com) så hedder den nyeste altså "The new iPad"

http://www.apple.com/ipad/compare/

Altså de har alle 3 FORSKELLIGE navne.
Den sidste hedder "The new iPad" at det er et tåbeligt navn er en anden ting.

Men at de ikke bruger forskellige navne til de forskellige versions numre passer simpelthen ikke.

0 0
Zeb 21-03-2012 16:04:31

Hmm er sikker på jeg har læst en artikel, hvor et medie havde kontaktet Apple som sagde at den bare hed "iPad". Jeg ved ikke lige hvad du mener med at de bruger forskellige navne til forskellige versions numer for det siger jeg da heller ikke noget sted? Som jeg har forstået det skal det ses som "iPad (2012)" der vil blive efterfulgt af "iPad (2013)" osv ligesom man ser med alle andre Apple produkter, botset fra iPhone.

0 0
20-03-2012 14:23:47

Mon antallet af lande hvor den lanceres, har noget med salgstallet at gøre.....

0 0
HrLaursen 20-03-2012 14:40:27

De er jo ikke solgte... det er bare dem der er sendt ud i butikkerne.
Derudover undre det mig at folk køber den. Selvfølgelig hvis de mangler en brødrister, så kan den måske bruges.
Køb dog en mursten i stedet, den har flere funktioner. :-)

0 0
Emil Brandhøj 20-03-2012 15:42:28

Du må have et sørgeligt liv..

0 0
ronny 20-03-2012 18:08:09

jeg har haft asus transformer prime, syntes sq ikke det helt så smidigt som IOs på ipad 2..

så har derfor solgt igen

ser frem til at få denne ipad :D

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-03-2012 15:42:22

Jeg solgte min Ipad 2 for at ville købe en af de nye Ipad's men imellem tiden har jeg fået fingerne i en Galaxy Tab 10.1" men hold da kæft den er sløv, hakker og går ned hele tiden så nu er den sat til salg også skal jeg ud og have en The New Ipad i næste uge hvis de er til at få finger i. det der Android crap er sku ligesom den mursten du beskriver.

0 0
20-03-2012 17:22:12

Jamen så syntes jeg du skal køb dig den æble kogeplade :-)

0 0
Karim 20-03-2012 17:02:23

prøv asus transformer prime

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-03-2012 18:06:31

den er alt for dyr jo. ipad koster dejlige 3700 kr

0 0
JP 20-03-2012 15:00:25

Hvad mener du med at de ikke er solgte?

Apple offentliggøre kun antallet af solgte (til slutbrugere) enheder. Desuden viser deres egen webbutik flere ugers leveringstid, så alt hvad de har produceret er i hænderne på slutbruger.

Det kan være at du tænker på Samsung eller Amazon som slet ikke offentliggøre nogle antal overhovedet (heller ikke antallet af producerede enheder)

0 0