Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tip: Sådan undgår du succes for din app

Tip: Sådan undgår du succes for din app

Vi bringer dig her 10 garantisikre tips der sørger for, at din nyudviklede app ikke blir en succes.

Enhver udvikler, der har prøvet at have sucess med en applikation ved, hvor besværligt det er. Glade og tilfredse kunder, der vil have opdateringer, ekstra features og support

Det vælter ind med mails og telefonopkald.

Konsulentvirksomheden Springfeed Consultancy har derfor samlet 10 gode råd, der sikre, at du kan have din nyudviklede app for dig selv.

1. Gem din app

Giv applikationen et uigenkendeligt navn, der ligner alle andre.

Dette sikrer, at når brugerne søger efter din app, får de tusindvis af resultater frem, som ikke er til at finde rundt i. Navnet skal også helst være noget, det er svært at stave til.

2. Giv kun få adgang

Brugere har det med at fortælle venner og familie om de apps de downloader. Venner og familie har dog ikke altid samme mobiltelefon, som brugeren selv, og kan derfor ikke downloade app’en, hvis den kun er udgivet til fx iPhone.

Derfor skal du udvikle til så få platforme og skærmstørrelser som muligt, så kun få brugere kan bruge den.

3. Masser af features

Fyld så mange features i applikationen som muligt fra starten.

Derved har brugeren svært ved at finde rundt, mister overblikket og indser aldrig formålet med app’en.

Dette øger samtidigt kompleksiteten og chancen for fejl.

4. Design er irrelevant

Lad være med at benytte professionelle grafikere. Pæn grafik er blot med til at øge troværdigheden og forbedre brugergrænsefladen, hvilket mange brugere godt kan lide.

Så for at undgå flere brugere, skal der udelukkende tænkes i funktionalitet og ikke design.

5. Gør din app svær at bruge

Sørg for at overtræde så mange designprincipper som muligt for den eller de valgte platforme.

Hvorfor bruge indbyggede design-elementer, når man kan lave sine egne?

Dette sikrer, at brugeren ikke forstår, hvordan applikationen fungerer, fordi den ikke ligner eller opfører sig som resten af telefonen.

6. Sociale Medier – Nej tak!

Sørg for at brugeren ikke kan sprede kendskabet til applikationen via Facebook, Twitter, e-mail og SMS.

Dette resulterer nemlig muligvis i øget brugeroptag grundet viral spredning.

7. Hør ikke på, hvad andre siger

Lad være med at følge op på brugerreviews og feedback i diverse app stores. Gør man det, får man bare et forbedret produkt, samt tilfredse og glade kunder.

8. Masser af strøm

Lav fejl i programmet og dræn batteriet, så brugerens mobil løber tør for strøm hele tiden.

Så mister de lysten til at benytte applikationen og chancen for at de afinstallerer den øges.

9. Lav flaskehalse

Hvis du har en service, der leverer data fra en server, så sørg for at den ikke ’skalerer’.

Derved bliver serveren overbelastet ved flere brugere, og brugerne bliver i sidste ende træt af at vente.

10. Shhhh...

Sørg for at være så hemmelighedsfuld omkring din app og dens service som muligt.

Lad være med at skilte på jeres website og andre steder om at der er en app.

Og hvis I har et mobilt website, så lad være med at lave et direkte link direkte til de forskellige app stores.


Hvis du gerne vil have fred og ro og sikre, at din app ikke bliver brugt nævneværdigt, kan du følge overstående tips. Ønsker du derimod succes med din app kan du jo passende gøre det modsatte.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Busterladestangen 07-09-2011 18:57:13

Min GUD hvor er der efterhånden gået nationen! i jeres kommentarfelt!

Hvis folk ikke kan lide lugten i bageriet, hvorfor smutter I så ikke over til et andet nyhedsmedie og får deres seriøse, saglige og 100% ferske nyhedsfix...?

0 0
Busterladestangen 07-09-2011 18:59:05

..og når jeg skriver I, så mener jeg selvfølgelig jer der døjer med mavesurhed over at redaktionens linie ikke passer ind i jeres syn på hvad Mobilsiden.dk skal skrive..

0 0
Riboe 06-09-2011 22:22:40

Det var dog utroligt, den måde Mobilsiden.dk's læsere opfører sig på... Jeg må indrømme at jeg, da jeg begyndte at læse artiklen, tænkte at den hverken var brugbar eller sjov...
Men der gik da ikke lang tid før det gik op for mig, hvad jeg egentlig læste. Det er jo 10 gode råd til at opnå succes med sin app.
Men det der med at læse artiklen og så bare spytte lort ud, uden at tænke over hvad man har læst, det er sgu for tamt...

Tak for en god og nyttig artikel, May.

0 0
Carsten 06-09-2011 20:17:55

og læs artiklen en ekstra gang. Det er jo tydeligt for analytisk tænkende mennesker, at der er tale om 10 råd til hvordan ens app rent faktisk bliver en succes.

Helt ærligt - det kan da ikke være så svært at læsene rådene med modsat fortegn. Eller er det for meget forlangt at folk ikke bare bevidstløst lader øjnene suge til sig men også tænker lidt over, hvad de læser? Tsk tsk.

0 0
Carsten 06-09-2011 20:18:53

*læse rådene

0 0
Lebion 06-09-2011 22:19:32

Enig! Syntes i det hele taget at folk her inde virker meget bitre over for mobilsidens artikler. Ikke sagt at jeg elsker en hver artikel, men man behøver da ikke gå amok hvis man ikke finder artiklen relevant?

0 0
Thomas Kristensen 06-09-2011 16:19:43

Ej seriøst, hvad er det for i gang pladder
Hvorfor i alverden lave en så ligegyldig artikel omkring hvordan man ikke for succes med din app

Var det ikke en ide at gøre det modsatte og komme med gode råd og vejledning
Eller er mobilsiden kun til for at ødelægge ting

Jeg beklager at jeg er så negativt, men dette er den første artikel hvor jeg 100% tænker.. HVAD !!

Hvad er pointen med denne artikel ?
Og hvad skal vi bruge det til ?
Og hvorfor laver i sådan en artikel ?

Og hvis det er en joke, burde i så ikke ligge den på jokes.dk eller lig.

Hvornår er mobilsiden blevet et sted med jokes, handler det ikke om mobilnyheder ?

0 0
May Frederiksen 07-09-2011 09:22:07

Hej Thomas,
selvfølgelig er det en joke - men også bare en anden måde at levere nogle seriøse tips på. Det er ærgerligt du ikke mener der er plads til at være lidt ironisk og lave lidt sjov. Det mener vi der skal være på Mobilsiden.dk :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
gielsgaard 06-09-2011 17:04:49

Det var lige nøjagtigt det jeg tænkte ,noget ligegyldigt fyld .

0 0
DX 06-09-2011 15:20:54

i stedet for have vendt en tåbelig artikkel til noget positivt May ?

0 0
May Frederiksen 07-09-2011 09:20:23

TIP: Du laver bare omvendt fortegn, så er det positivt ;).
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Thomas jørgensen 06-09-2011 14:54:46

Den artikel kunne lige så godt være overført til en person som gerne vil lave en hjemmeside som omhandler nyheder, tips, tricks, links og andre omkring mobiltelefoner :)

Hvis man følger de ti tips, hvorfor så lave en app? Man vil da lave noget folk synes om....

0 0
labodilsen 06-09-2011 14:17:35

Beklager det negative indlæg, men dette er muligvis den mest ligegyldige artikel der har været på mobilsiden.dk!

undeholdningsværdien der ikke engang noget af, for det er jo ikke sjovt?

0 0

Om brug af cookies