Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TomTom applikation har problemer på Android-topmodeller

TomTom applikation har problemer på Android-topmodeller

Navigations-virksomheden TomTom har netop frigivet deres app til Android-enheder, men understøtter ikke alle topmodeller.

Her ses det, at TomTom navigationen ikke er kompatibel med blandt andet HTC One X og Samsung Galaxy S III
Her ses det, at TomTom navigationen ikke er kompatibel med blandt andet HTC One X og Samsung Galaxy S III

TomTom navigation er endelig klar til Android, men den halter med understøttelsen på populære topmodeller.

Med applikationen får du blandt andet turn-by-turn i en række sprog, HD Traffic og ”lifetime” map updates – mindst fire om året ifølge TomTom.

 - TomTom applikation til Android

Applikationen er tilgængelig i Google Play Store, men den er ikke kompatibel med alle enheder. TheVerge.com skriver blandt andet, at Galaxy Nexus, Nexus 7, HTC One X, Samsung Galaxy S III og Samsung Galaxy Note ikke er kompatibel ifølge deres Google Play konto. Det forventes også listen er endnu længere.

TomTom siger om den manglende understøttelse af enhederne.

  -”Applikationen understøtter enheder med Android 2.2 eller højere, med en opløsning på 800 x 480 eller 854 x 480 pixels, men firmaet er ”forpligtet til at understøtte højere opløsninger løbende,” udtaler TomTom til TheVerge.com.

TomTom advarer ligeledes brugere mod ”falske applikationer,” som er uploadet til Google Play-butikken og beder brugerne være opmærksomme. Officielle TomTom applikationer vil altid have ”TomTom international BV” som udviklernavn.

Her ses det, at TomTom navigationen ikke er kompatibel med blandt andet HTC One X og Samsung Galaxy S III
Her ses det, at TomTom navigationen ikke er kompatibel med blandt andet HTC One X og Samsung Galaxy S III
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Trentors 04-10-2012 19:01:02

Men det er ufatteligt at ikke engang understøtter Googless egen udvikler-telefon Galaxy Nexus. Den har snart været ude i et år!

0 0
Trentors 04-10-2012 18:59:59

Held og lykke med at bruge Google Maps som navigation uden for DK. Og så er Google Maps ufatteligt fattigt i forhold til en rigtig GPS-app. Google Maps er lavet til at blive 1-2 gange om året til at finde en adresse hvorimod TomTom, Garmin og Navigon retter deres produkter imod pendlere og andre som ønsker at vide hvordan trafikken udvikler sig.

0 0
DX 05-10-2012 09:26:18

@Trentor, man skulle tro du har boet under en sten. Google Maps med live trafik har eksisteret siden 2009 http://googleblog.blogspot.dk/2009/08/bright-side-of-sitting-in-traffic.html

0 0
Trentors 05-10-2012 09:38:36

Suk! HVOR skriver jeg de ikke har det??

Og approppos:
Ja de har live-trafik men kun på hovedveje. Og kun via opsamling af Android-data. Ikke noget med vejarbejde og andre typiske TMC-meldninger.

Desuden har Google Maps-navigations app'en STADIG meget fattig da den er utrolig dårlig til at informerer om hvilken type traffik det er og den er ikke skarp til alternative ruter fordi den ikke dækker hele det sekundære vejnet. Og det vil ALTID blive proppet hvis det er kø på det primære.

Google har virkelig meget data opsamlet (de har jo også historisk traffik-data som man selv kan tjekke inde fra Google Maps via browseren). Men desværre er deres navigations-app alt for simpel og mangler funktioner som andre har (både TT og Navigon).

0 0
Søren D 05-10-2012 08:31:32

1-2 gange om året?? ja i 2009 måske...
Her er det så lige omvendt - bruger Google navigation som primære løsning og kun min gamle TomTom når jeg skal udenlands. Googles navigation kombineret med appen "RoadAid" er en stærk løsning.

0 0
Trentors 05-10-2012 09:09:51

Men det er jo ikke een app. Sidder du så og skifter imellem de to imens du kører bil?

0 0
Søren D 05-10-2012 10:21:35

he he nej - har sat en NFC chip på holderen der selv starter de 2 apps op når jeg sætter mobilen i holderen og de kører så sideløbende. RoadAid startes først og Navigationen herefter så RoadAid ligger i baggrunden og kommer med meldinger - har sat den til at varsle 30 km før.

0 0
Trentors 05-10-2012 11:59:49

Smart. Du har altså en SE-telefon kan jeg næsten regne ud? ;-)

Jamen det er fint men det giver ikke det samme "trafik på ruten"-overblik som TomTom f.eks. giver. Og der måles heller ikke på om alternative ruter kan betale sig pga. pludselig kø-opståelse på f.eks. afkørsler på motorvejen inden en stor kø.

0 0
Søren D 05-10-2012 12:12:55

Samsung S3 :-)
- nej det er korrekt - det er ikke en hardcore løsning som min TomTom. Har kørt med den fast i en måneds tid for at se om den kunne erstatte min GPS-løsning og det er gået meget bedre end forventet. Med mit nuværende behov kan min mobil sagtens klare sig alene. Glemte lige at sige at jeg også bruger Googels traffic widget til at overvåge trafikudviklingen inden jeg skal hjemad, men den bliver jp nok overflødig med "Google Now", når der engang kommer 4.1 på S3'eren

0 0