Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Top 10 mobiler i december

Top 10 mobiler i december

Disse telefoner er de mest søgte på mobilpriser.dk i december måned

Mobilsiden.dks søgetjeneste mobilpriser.dk giver et overblik over de bedste priser på mobiltelefoner lige nu. De tusindvis af søgninger giver samtidig et indblik i hvilke telefoner der er mest eftertragtede, i den forgående måned.

Læs også:Apple dominerer julesalget

Listen er baseret på antallet af søgninger på mobilpriser.dk, og derfor kan der optræde enheder på listen som ikke findes i handlen endnu, men hvor forsalget er startet.

Herunder kan du se, hvilke telefoner der hittede i december 2014:

Med komplet Apple-dominans på de tre podiepladser er der ingen tvivl: Apple blev det mest efterspurgte mærke i julemåneden. iPhone 6 er, som i de forrige måneder, mest populær, men den mindre og billigere 5s har sin skare af fans, endda flere end stormobilen iPhone 6 Plus.

Resten af top 5 afrundes af Samsungs Galaxy S5 som forbliver på fjerdepladsen mens Sonys Z,3 Compact daler fra anden- til femtepladsen.

Resten af Top 10 består af Samsungs mindre mobiler som Galaxy Alpha og S5 mini øverst, mens stormobilen Nexus 6 fra Google, Sony Xperia Z3 og LG G3 udgør resten af hitlisten.

Skal du have en ny mobil? Finde den bedste pris på mobilpriser.dk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Linnebjerg 06-01-2015 22:06:31

Må sige det begynder at blive en anelse trættende, at se på de diskussioner der er i kommentarerne. Det løber totalt af sporet og bliver, ofte, totalt irrelevant for hele udgangspunktet. "Min far er stærkere end din far".. Come On guys.... Det her må sku kunne gøres bedre...

4 0
TF 03-01-2015 14:19:47

Stort tak til N/allan, dan og steffen for underholdningen, tænk at en lille kommentar og artikkel kan hidse folk sådan op :-)

0 18
N 03-01-2015 19:47:25

Den Har du nu stået for helt og aldeles alene lille ven. Men det er da dejligt at se hvordan du gebærder dig med dit nye og seriøse jeg. Fint at se en der var bange for at kommentarfelterne ville som nationen, lægge sådan en god stil for dagen her i det nye år. Og der er vist ikke mange her der er ophidsede, nok nærmere opgivende.

8 0
TF 03-01-2015 19:59:15

Tro på det skatter, vis det kan få dit blodtryk ned igen så fint med mig :-D

0 16
TF 02-01-2015 11:11:23

så må der pives N/allan og venner :-)

3 46
N 02-01-2015 13:50:53

Behøves jeg ikke. Der findes andre sider med formentlig noget større besøgstal og antal søgninger end mobilpriser.dk, der viser helt andre tendenser.
http://www.gsmarena.com/stats.php3
Og på den anden side hvorfor skulle vi pive over at andre søger efter en mobiltelefon? Vi er jo ikke dig.

21 3
02-01-2015 14:42:46

Mobilpriser.dk giver et overblik over søgninger på det danske marked. Så selvfølgelig er der flere søgninger på sider som GSM arena. Men det er da mere relevant for os, at se tal for vores eget marked.
Men vel de færreste der piver over resultatet, så mangler man vist lidt indhold i sit liv :-)

15 14
N 02-01-2015 15:50:36

Tja, men hvor mange bruger mobilpriser.dk ? Det ved vi desværre ikke. Så vi ved egentlig ikke hvor relevant disse tal er. I min verden dog meget uvæsentlige, da min interesse ikke afhænger af andres interesse.

9 4
Thomas Ulvedal 02-01-2015 16:07:02

Der er ca. 100.000 unikke brugere på Mobilpriser.dk hver måned.

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk /Mobilpriser.dk

13 16
N 02-01-2015 16:56:51

Kanon tak for de tal, forstår bare ikke hvorfor de skal være så hemmelige. Og det kan altså relateres til at i december måned var der Ca. 50000 søgninger på en iPhone?

9 1
Dan Molberg 02-01-2015 17:35:03

Bemærk der skrives brugere ikke søgninger. Så om det er en eller 100 millioner søgninger er stadig en hemmelighed.

19 13
N 03-01-2015 19:51:26

Ved jeg godt, ville bare gerne have penslet ud hvor mange søgninger der rent faktisk er, men det er åbenbart forretningshemmeligheder.

8 1
Dan Molberg 03-01-2015 21:17:42

Eneste grund til man heller vil snakke hits frem for søgninger er vel at hitsne er langt større end søgningerne.

9 5
Thomas Ulvedal 03-01-2015 22:09:56

Der bliver ikke snakket om hits nogen steder. Jeg har oplyst hvor mange unikke besøgende Mobilpriser.dk har på en måned. Det er altså hvor mange forskellige besøgende der er på siden. Hits som du skriver, er user sessions, altså hvor besøgende besøger siden, flere gange på en måned. Og som tidligere nævnt har vi ca. 100.000 unikke brugere på Mobilpriser.dk hver måned.

7 10
Dan Molberg 04-01-2015 00:19:32

Det korte af det lange er at hvis antallet af søgninger var noget at prale med var det blevet skrevet i denne artikel. Så kald du det hits eller brugere, i tæller også robotter som brugere på den måde, tror ikke robotter køber telefoner, endnu... Så antallet af brugere er faktisk denne statistik ligegyldig, i kunne lige så godt angive hvor mange watt serveren bruger. det tal har lige så meget at have sagt i denne sammenhæng.

9 6
Thomas Ulvedal 05-01-2015 10:56:27

Jeg tror ikke at vi kommer så meget videre her. Man vurderer størrelsen på hjemmesider på nettet, ved at se på mængden af unikke brugere. Disse tal bliver leveret til os af Danske Medier Research. Der er frasorteret bots osv. fra disse tal, så det er så reelt som det kan blive. Til sammenligning har vi væsentlig flere unikke brugere, når vi ser på vores egne Google Analytics tal, som ikke frasorterer i lige så stor stil.
Så vores tal er fra den officielle målestok, som bruges i Danmark, foretaget af et uvildigt bureau.

Og jo flere unikke brugere du har på en side, så flere søgninger er der også.
Som tidligere skrevet, er der en grund til, at vi ikke opgiver vores antal af søgninger.
Men jeg lader den ligge her, da vi vist ikke kommer meget videre :-)

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilpriser.dk/Mobilsiden.dk

8 4
Thomas Ulvedal 02-01-2015 18:03:26

Det er korrekt, så kan du selv spekulere i, hvor mange søgninger den enkelte bruger laver hver måned på Mobilpriser.dk og sjusse dig frem til et tal. Men det er jo en side, hvor man primært laver søgninger :-)
Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

14 18
Dan Molberg 02-01-2015 18:14:38

Har jeg ikke tænkt mig at bruge tid på, de tal er jo ikke brugbare alligevel. For hvad folk har søgt på og hvad folk ender med at købe er ikke det samme.

18 14
Thomas Ulvedal 02-01-2015 18:37:14

Nu hedder artiklen jo også "Disse telefoner er de mest søgte på mobilpriser.dk i december måned" :-)

På Mobilpriser.dk sælger vi ikke telefoner, men henviser udelukkende til forhandlere.

God weekend!

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

13 15
Thomas Ulvedal 02-01-2015 17:17:40

Vi er medlem af FDIM / Danske medier, her ligger alle medlemmers trafikal frit tilgængelige, så ikke så meget hemmeligt over vores besøgstal og antal brugere. I forhold til vores kolleger i branchen, vil vi dog gerne nøjes med at sætte procenttal på vores mest søgte mobiler
Men du skal tage i mente, at vi har flere hundrede modeller liggende, som alle får en mængde søgninger hver måned. Så det er ikke bare de 10 listede modeller vi har tallene fra.

Mvh
Thomas Ulvedal
Mobilsiden.dk

14 17
Dan Molberg 02-01-2015 12:27:31

Tror ikke de har noget at pive ej heller pibe over, fordi et alt for dyrt device topper en ubetydelig liste... Er rimelig sikker på mobilpriser.dk ikke har noget med hverken salg eller interesse at gøre, dertil er sattiskegrundlag nok alt for småt.

30 12
TF 02-01-2015 15:42:38

Du mener ikke der er noget at pive over men du piver alligevel :-)

2 29
Dan Molberg 02-01-2015 16:08:00

For det første tror jeg du mener piber, for det andet så nej, jeg har kun latter til overs for en "historie" som denne, det er jeg kun ment som reklame for sin egen side, for min skyld kunne de have haft Doro på samtlige pladser, ville være præcis det samme ubrugelige information.

Hvis det skulle kunne bruges som andet end reklame for sin egen side skulle der være baggrund på f.eks hvor mange klik vi talte, hvor mange var unikke (og hvordan man talte dem som unikke), hvor mange af deres klik endte i et salg osv osv... Men nej, intet er brugbart her, og det er sørgeligt at der er bare en der lægger noget i disse tal, viser jo bare den sidste idiot ikke er født endnu.

24 10
TF 02-01-2015 18:02:12

Nej jeg mener piver og det ser ud til du ikke var helt færdig med det :-)

2 23
Dan Molberg 02-01-2015 18:10:47

Viser jo bare du ikke besidder danskkundskaber til at diskutere.

24 8
TF 02-01-2015 18:20:49

Piv piv piv....

6 28
Steffen M 02-01-2015 11:59:30

Er det ikke dig der altid snakker om andres 'barnlige kommentarer'..? Skulle dette så være et eksempel på en 'voksen' kommentar? ;-)

30 1
TF 02-01-2015 15:40:13

Det er gas, voksne mennesker skulle ku ta det :-) :-) :-) og nu med tre gange smiley i håb om du fatter det denne gang ;-)

3 33
Steffen M 03-01-2015 12:34:28

Ja - du er en virkelig humørspreder. Sjovt at du ikke kan tage når andre laver gas med dine elskede 'fruit-boxes'. Det er gas - du kan ta' det ;-) eller..?

16 1
TF 03-01-2015 12:46:43

Nååå blev du sur, her er en kiks så du kan tørre de små blå og blive glad igen :-)

1 20
Steffen M 03-01-2015 13:04:42

Hold kæft hvor er du langt ude, TF...

18 2
TF 03-01-2015 13:11:31

Det er ikke mig der ikke kan ta lidt gas steffen :-D

1 18
Steffen M 03-01-2015 13:26:34

Indtil videre har du postet 5 kommentarer i denne tråd, hvor du beskylder andre for at 'pive' eller at være sure... Det må åbenbart interessere dig meget om du kan hidse andre op. Beklager - men det er du for ubetydelig til... Få dig dog et liv :-D

17 1
TF 03-01-2015 13:31:58

Indtil videre har du postet 4 kommentare hvor du tuder over lidt gas, ta dig sammen steffen og brug evt den kiks du fik før :-D

1 18
Steffen M 03-01-2015 13:40:08

TF - et barn udenfor pædagogisk rækkevidde :-D

17 0
TF 03-01-2015 14:10:44

Der skal vist flere kiks til :-D

1 19
Dan Molberg 03-01-2015 14:06:57

Hvis han så bare var et barn ville der være håb, tror nu bare han er utilpasset og burde nok søge professionel hjælp :-DDDD

18 3
TF 03-01-2015 14:14:04

Mere piv piv fra manden der lige er blevet sat på plads af mobilsiden længre oppe i tråden :-D også en kiks til dig pusling :-D

4 19
Dan Molberg 03-01-2015 14:30:27

Er det nogle piller du får eller er du bare født med en hjernefejl der gør du ikke kan se virkligheden?

18 4
TF 03-01-2015 23:00:20

Stop nu med at tude det er pinligt at se på.

2 15