Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Top 10 mobiler i marts måned

Top 10 mobiler i marts måned

Disse telefoner er de mest søgte på mobilpriser.dk i marts måned

Som noget nyt vil mobilsiden.dk hver måned bringe en top 10 over de mest eftertragtede mobiltelefoner.

Listen er baseret på antallet af søgninger på mobilpriser.dk, derfor kan der optræde enheder på listen som ikke er i handlen endnu, men hvor forsalget er startet.

Disse mobiler hittede i marts:

Kilde: <a href=mobilpriser.dk" />

Iphone 5s fører altså stort, men det er spændende at følge hvordan Sony Xperia Z1 Compact er strøget op ad listen siden den kom på markedet i februar.

I midtergruppen er top-mobilerne fra Samsung, Google, LG  og HTC alle ligeligt repræsenteret.

I bunden ser man hvordan iPhone 4s, overgår iPhone 5c, til trods for den faktisk er nyere.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

02-04-2014 01:43:53

Og er søgningen et udtryk for at visse personer søger bekræftigelse i om det er de rigtig spec i telefonen for så mangler alle dem der præcis ved hvad de vil købe!!

0 2
02-04-2014 01:42:01

Hvis vi skal kunne bruge det her til bare det mindst, kræver det nogle flere oplysninger såsom er søgning lige med salg? , hvis ja hvad er de forskellige enheds salgstal eller i det mindste samlede tal for alle enheder?

0 3
Peter Lyck 02-04-2014 08:54:45

Jeg vil til dels give dig ret. Problemet er at de kalder dem for de mest eftertragtede telefoner. Men så længe vi kan se et salgstal, så kan der højest være tale om de mest søgte telefoner.

Frem for at kalde det de telefoner der er mest eftertragtede, så kan i kalde det 'de telefoner der tiltrækker mest interesse'. Det i sig selv er jo også interessant, for selvom der ikke nødvendigvis er sammenhæng mellem salg og interesse, så ville det heller ikke overraske hvis der til en hvis grad er sammenhæng.

Noget i skal være opmærksomme på i den sammenhæng er at i allerede har en top 5 over mest søgte telefoner, på mobilpriser. I og med at de fem telefoner bliver vist på forsiden, så er det oplagt at forvente at de på den baggrund får et ekstra boost i opmærksomheden, derfor får visse telefoner en kunstig fordel.

Et helt aktuelt kik viser i øvrigt at HTC One(m8) nu er den mest søgte(hvis det er det der menes med populære), mens sgs5 også er kommet med på top 5 listen.

1 1
TF 02-04-2014 15:05:54

Det er ikke ret langtid siden at telia og 3 oplyste her på siden og den konkurrende side hvad de solgte mest af og deres top 10 lignede meget godt denne her.

0 0
Peter Lyck 02-04-2014 15:14:04

Det tror jeg meget gerne på, men det er stadig ikke det listen viser.

Hvis du forestillede dig at det var en bildatabase så vil jeg garantere dig for at fx Ferrari får enormt meget opmærksomhed i form af søgninger i forhold til hvor mange der bliver solgt. Det gør mærket et meget populært søgeobjekt, men ikke nødvendigvis et godt salgsobjekt. Salg og søgninger er i høj grad, men ikke fuldkommen uafhængige af hinanden. Derimod er de formentlig begge stærkt afhængige af omtale, derfor minder listerne om hinanden.

Hvis jeg skulle købe en ny mobil lige præcis i dag, så ville den formentlig også være at finde på listen.

0 0
TF 02-04-2014 17:41:28

Z1 compact var næsten lige kommet da listen fra 3 kom og den lå vist nummer 2 ligesom her.

0 0
David 02-04-2014 07:05:45

Kan du ikke være sød at tale for dig selv?

1 1
02-04-2014 07:50:06

Det gør jeg altid......

0 1
David 02-04-2014 14:31:48

Ok, du skriver altid "vi" om dig selv?

Jeg synes det er meget fint at se hvad folk søger på lige pt, det er klart at det ikke udmunder sig direkte i salgte terminaler. Men det giver dog nok en idé om hvad der er interesse for lige pt.

1 0
02-04-2014 14:44:28

Nej, kun når de fede finger ikke vil som hjernen..
ligeledes som du sikkert heller ikke mente at skrive salgte terminaler, men salgs terminaler...
overskriften i artiklen giver indtrykket af det skulle være salg, derfor min kommentar

0 1
01-04-2014 19:46:30

Kan vi ikke få nogle tal på?

3 5