Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Topdirektør forlader Nokia

Topdirektør forlader Nokia

Den teknologiansvarlige hos Nokia har valgt at forlade virkesomheden, efter uenighed om den fremtidige strategi.

Nokias teknologidirektør vender i følge et finsk dagblad ikke tilbage til sin post. 
Nokias teknologidirektør vender i følge et finsk dagblad ikke tilbage til sin post. 

Nokias øverst ansvarlige for den teknologiske udvikling har forladt mobilgiganten.

Det er det finske dagblad Helsingin Sanomat, der citerer en unavngiven kilde for, at teknologichefen Richard Green har taget orlov, og ikke vender tilbage til Nokia igen, på grund af uenigheder i ledelsen om den fremtidige strategi.

Især er Green uenig i ledelsesbeslutningen om at droppe MeeGo-styresystemet.

Nokia har bekræftet, at Green er ude af koncernen af personlige årsager, men vil ikke kommentere yderligere.

Det lader til, at Nokia generelt er ude i en større krise. For nylig faldt Nokia-aktien med 18 procent, og yderligere ni procent dagen efter.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

10-06-2011 07:34:13

At han har været tvunget til at bruge symbian har selvfølgelig været en straf, jeg har hørt at N8 er et af torturininstrumenterne på guantanamo. Kombinerer det med at Nokia saver sin egen redningsplanke over altså meego til fordel for wp7 kan vel ikke undgå at drive visse personer til sygdom.

0 0
Henrik 10-06-2011 10:31:15

Det kan også være, at han har haft den tvivlsomme fornøjelse at kigge på Android source-koden (rodebutikken) inden de skulle bestemme sig for strategi ovenpå Meego forsinkelsen.

0 0
David 10-06-2011 11:33:40

Nokia har faktisk stik imod alt fornuft bidraget ret omfattende til Android.

0 0
11-06-2011 10:45:18

Jeg tror nu nok at appl er største bidragyder til android, uden deres revolution android ikke blevet til noget. Men modsat nokia så udnyttede google apples hype, hvor nokia udsteder istedet er faldet i søvn og stradigt tror at den bedste mobil er den med det bedste kamera, først nu er det gået op for dem at en bruger oplevelse også handler om resten af telefonen derfor er de ved at især på børserne.

0 0
KimDotDK 11-06-2011 15:16:27

PeterL, du ved bare ikke hvornår du skal klappe i hva´? Det må da være trist at hade noget så meget, at det optager alt din tid. Og så tror du oven i købet, at Android er guds gave til mennesket.. Du er sgu en sørgelig eksistens.

0 0
11-06-2011 16:54:14

Det er muligt du ikke læser hvad jeg skriver, fint nok, men i så fald så lad være med at komme med kommentar til det jeg skriver før du har læst det. Dig Henrik lyder mere og mere som nogle fornærmerede teenagere med en tabersag.

Så næste gang læs først og kommenter så bagefter!

0 0
Tommy 13-06-2011 23:16:31

jeg har læst din kommentar flere gange og først tredje gang gav det mening. Det ville være rart hvis du udnyttede samtlige taster på tastaturet; blandt andet komma og stavefunktionen i din browser er ret brugbar :P

nå, men spøg til side. Jeg er enig i at Nokia ikke er så sexet som de har været. At sige de kun fokuserer på kamera er dog forkert. Hardwaremæssigt laver Nokia (stadig) de bedste mobiltelefoner.
Software mæssigt så er der dog helt basale ting såsom to-delt browservisning og problemer med gmail ikke er acceptabelt. Men iOS og Android er bestemt heller ikke perfekte. Man kan argumentere for at Symbian mangler lidt, men det er bestemt ikke som at samligne Lada med BMW og Merc - som man ellers godt kan tro hvis man skal læse nogle af jeres kommentarer (og nogle gange også "eksperter").
Jeg tror det bunder i forældet erfaring med Symbian/Nokia - Hvis jeres sidste Nokia-telefon var N97 (som jeg også har haft), kan jeg fint forstå jer, men N8 er efter min mening i store tilfælde på højde med iPhone4 og de bedre HTC'er.
Min erfaring med telefoner bunder i indirekte arbejde indenfor telebranchen jeg har dermed mange forskellige telefoner og dem jeg ikke har, har mine venner...

0 0
Henrik 11-06-2011 01:09:32

Ja, sikkert. Der skulle heller ikke så meget til egentlig.

0 0
David 10-06-2011 09:41:29

Tror faktisk at det er en god idé at droppe MeeGo til fordel for WP7, har du set præsentationen af Mango, det ser rigtigt fornuftigt ud. Jeg tror vi/de må indse at Nokia bare ikke kan lave software.

0 0
Henrik 10-06-2011 10:34:37

Hmmm...ikke lave software? Deres "Maps" app er da noget af det bedste mobil navigationssoftware der findes.

Qt virker sgu også meget godt, og SDK'en er super clean at arbejde med, i modsætning til f.eks. Android SDK'en (fuck noget skrald, jep that's right!).

0 0
Henrik 09-06-2011 17:23:21

Han forklader virksomheden pga. af sygdom:

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20110609-702511.html

Jeg stoler mere Wall Street Journal end rygter. Måske i skulle gøre det samme?

0 0
David 09-06-2011 19:19:22

Han gik ned med stress, fordi han var nødt til at bruge en Symbian telefon.

0 0
Bepper 10-06-2011 16:50:33

@David "synes godt om" lol :-)
På den anden side David - det er faktisk omvendt - man mister bare lysten til at bruge sin telefon. Så det er nærmere en opgiven, fremfor stress!

0 0
John 09-06-2011 23:47:47

Eller han fik prøvet en telefon med WP7 og løb skrigende bort :)

0 0