Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Trafikken.dk's iPhone-app er opdateret

Trafikken.dk's iPhone-app er opdateret

Med Vejdirektorates applikation til iPhone er du opdateret om vej og vejr forhold, mens du er på farten. Applikationen har fået nye funktioner og har undergået et par små-ændringer.

Det kan måske være en god idé at hente Vejdirektorates applikation til iPhone, inden man bevæger sig ud i snestormen. Her får du nemlig løbende meldinger ind om vejforholdende. 

Nu er en ny version af Trafikken.dk klar i App Store.

Den nye version har et par nye funktioner, og fejlrettelser.

De nye ændringer betyder blandt andet:

  • GPS-positionen forbliver centreret på kortet.
  • Top og bund skjules efter 30 sekunder, så du kan se mere af kortet - rør skærmen og de kommer tilbage.
  • Vej- og lufttemperaturer er tilbage - vælg dem til fra menuen.

Vejdirektoratet oplyser i øvrigt, at der har været problemer med den første version af applikationen. Alle iPhone-brugere, der har hentet Trafikken.dk-applikationen inden den 21. december skal slette app'en og hente den igen.

Læs mere om Trafikken.dk og hvordan du henter den her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

John 29-12-2010 17:07:04

"Tak for din mail.

Vejdirektoratet har valgt at starte et sted - og det blev til iPhone - de andre styresystemer kommer.

Vi er i fuld gang med at udvikle til Android. Første version er i test, så vi er tæt på.

Alle kan dog bruge http://mobil.trafikken.dk."

0 0
peter 29-12-2010 18:12:39

Jeg har fået nogenlunde samme svar. Jeg synes det er meget tyndt at de skriver: "Vejdirektoratet har valgt at starte et sted - og det blev til iPhone" Det er ikke nogen begrundelse! Jeg håber da godt nok de normalt benytter vores skattekroner på en noget mere kvalificeret måde end den her form for tilfældigheder.

0 0
Kim 23-12-2010 09:42:39

også lige skrevet til vejdirektoratet, at de må tage sig lidt sammen. Man kan ikke lave en apps til ibras og ikke til android samtidig. Det er snobberi så det driver, kun at lave apps til iphone.
Men på den anden side, når først de forskellige apps kommer til android, så er de renset for div fejl og mangler. Man må jo vende det til det positive.

0 0
peter 23-12-2010 10:23:21

Øhh hvorfor er det ok hvis de bare laver en Android app? Mig bekendt bliver der til stadighed solgt flere Symbian telefoner end både iPhones og Android og antallet stiger. Så jeg vil bestemt sige at de skal komme med en Symbian app før de er renset - IMO. Hvis de kun kom iOS og en Android app så lugtede det jo lidt af at det var hype der bestemte hvilke platforme de valgte og ikke hvor stor gavn den rent faktisk kunne gøre.

0 0
BentL. 23-12-2010 00:48:00

Jeg skrev en mail til vejdirektoratet i slutningen af oktober og foreslog en android app.
En venlig mand skrev tilbage at man arbejdede hen imod lancering af en android app omkring 20. dec.

0 0
Benjamin Jensen 23-12-2010 00:03:06

Er det ikke lige at tage munden for fuld at sige, at der kun er marginalt antal Iphone brugere? Så vidt jeg ved, så er det den mest solgte smartphone. Selvom android er ved at være store, er det jo fordelt på rigtig mange telefoner.

0 0
peter 22-12-2010 12:51:30

Jeg tror bare ikke på jeg læser at trafikken har en iPhone app!! Men tilgengæld ingen apps til andre platforme?? Så det er simpelthen kun iPhone ejere der må blive oplyst om trafik situationer. Nu må vejdirektoratet k****edme tage sig sammen!

0 0
John 22-12-2010 12:53:11

Jeg er ikke overrasket, men det er da for ringe at en offentlig institution kun favoriserer en gruppe brugere.

0 0
peter 22-12-2010 13:05:07

Hvis nu det var 50 - 60 % der havde en iPhone kunne jeg forstå det. Men nu er det en relativt marginal gruppe der har iPhones så det er da ikke kun for ringe det er da under al kritik når nu deres opgave at informere befolkningen.

0 0
John 22-12-2010 14:08:31

Sådan kan man ikke bare stille det op. iPhone-brugere er fx langt mere aktive når det kommer til brugen af apps end fx Nokia-ejere, hvilket naturligvis spiller ind når der skal udvikles apps. Det har selvfølgelig også en selvforstærkende effekt. Ingen/lille udvalg af apps = ingen/lille interesse for disse. Det er desværre det Nokia døjer med. Men offentlige myndigheder bør naturligvis ikke på den måde favorisere/udelukke bestemme grupper. Men hvis der ikke er nogen der gør dem opmærksomme på det kritisable i kun at komme med en app til iPhone, sker der nok ikke så meget.

0 0
22-12-2010 14:22:17

Den kommer jo nok også. Syntes ligesom der tegner sig et billede af, at først laver man en app til iPhone, og derefter portere man app'en til android/nokia...Hvilket man jo som androidbruger jo sagtens kan se på mange apps (der i første omgang er lavet til iPhone)...

0 0
peter 22-12-2010 14:47:21

Nu har jeg i hvertfald gjort dem opmærksom på at der er andre end iPhone ejere der godt kunne tænke sig sådan en app!

0 0
John 22-12-2010 15:11:12

Ditto her.

0 0