Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tragisk dødsfald udløser kaos hos dansk tabletfirma

Tragisk dødsfald udløser kaos hos dansk tabletfirma

Jecopix ville sælge Android-tablets til under 1.000 kroner. Men firmaets leder er afgået ved døden, og kunderne efterlades med flere spørgsmål end svar.

I starten af året erklærede firmaet Jecopix, at de ville sælge Android tablets til under 1.000 kroner, men i stedet for kæmpesucces med et lavprisprodukt, endte det hele i mistro, beskyldninger og et tragisk dødsfald.

Da produkterne TabOne og TabOne2 blev sat til salg, rejste flere mulige købere tvivl om produkterne, og om det overhovedet kunne lade sig gøre, at sælge dem så billigt, som tilfældet var. Og da betaling kun kunne ske med Paypal på en ukrypteret website, lå mistanken om et svindelfirma lige til højrebenet.

Produkternes vej til forbrugerne blev også lang og fyldt med problemer. Enkelte følte sig taget ved næsen, fordi der var forudbetalt for et produkt, der aldrig kom frem, og politianmeldelser blev efterfølgende overvejet blandt køberne.

Internt kaos

I slutningen af marts stod Jecopix i en mængde problemer.

- ”Blandt andet leveringsproblemer, produkter der blev væk i de internationale forsendelser og vrede kunder var en del af hverdagen,” fortæller en anonym kilde til Mobilsiden.dk, der dog er bekendt med personens identitet. Kilden havde kontakt til Jecopix, fordi han skulle have været en del af firmaet i Århus.

Det lykkedes for nogle købere at modtage produkter omkring den 20. marts, men ikke alle var tilfreds med kvaliteten, mens andre ikke blev skuffede.

Problemerne blev for meget for den daglige leder Claus Ovesen, der den 23. marts 2012 blev fundet død.

Informationerne om dødsfaldet nåede også ud på nettet, hvor nogle læsere rejste spørgsmålstegn ved validiteten af disse oplysninger.

Dødsfald bekræftet

Mobilsiden.dk har flere gange, uden held, forsøgt at få kontakt til Jesper Vestergaard Mortensen, som er stifteren af Jecopix ApS, og en mangeårige nær ven til Claus Ovesen, for at få dødsfaldet bekræftet.

Websiten afdøde.dk har heller ikke kunne bidrage med oplysninger om Claus Ovesens død, og Østjyllands Politi vil kun fortælle, at der ikke er nogen anmeldelser af firmaet registreret.

Mobilsiden.dk har dog været i kontakt med flere af hinanden uafhængige kilder der bekræfter dødsfaldet.

Claus Ovesen blev bisat fra Ebeltoft kirke fredag den 30. marts 2012. Han efterlader sig to mindreårige børn.

Advokat, revisor og bank ser på firmaet

En række af de personer, der har været kunder i Jecopix fik lørdag den 31. marts 2012 en kortfattet mail fra Jesper Vestergaard Mortensen.

Her skriver han, at advokat, revisor og banken for Jecopix, nu arbejder på højtryk for at løse alle problemerne i firmaet.

Det er ikke lykkedes for Mobilsiden.dk at få oplyst hvilken advokat der arbejder med sagen, og derfor er det stadig uvist, hvad der sker for de kunder der har bestilt og betalt for produkter, eller hvordan man skal forholde sig, hvis der er behov for service og reklamation.

Jesper Vestergaard Mortensen skal ifølge mailen holde sig neutral i sagen, og kan derfor ikke udtale sig.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Dirk 14-04-2012 13:57:40

Selv om det er sørgeligt, at en medarbejder / Ejer hos Jecopix har valgt at tage sig af dage, er der andre tilbage, og ikke mindst de værdier køberne har indbetalt, så se at få lavet indsigelse hos jeres bank, og derudover få meldt firmaet, til politiet, jo flere, jo større sag, dette vil nok skærpe politiet tilgang til denne sag.

Mvh Dirk

0 0
schumi 05-04-2012 17:08:13

De er simpelthen ikke til at få fat på uanset om man ringer eller skriver. De er total gået under jorden.

Jeg har startet en "tvist" som de kalder det på paypal og så får de lige et par dage at løbe på så sætter jeg paypal på sagen med et krav og undersøger hvordan og hvorledes mht politiet.

Det er simpelthen for uprofessionelt at gå under jorden på den måde.

Det er lige til en sag for kontant.

0 0
Kim Rieneck 05-04-2012 18:07:45

Kontant har jeg skrivet til det men intet hørt fra dem af.

0 0
schumi 05-04-2012 19:21:30

Det er ikke sikkert det er stor nok en sag.

0 0
Kim Rieneck 06-04-2012 21:12:42

Man kan ikke bastille ting hos dem mere tror de lukket helt ned for alt bare se her.

Ikke godt for jer der ikke har fået jeres ting endnu synd for jer.

http://jecopixshop.com/

0 0
M C 08-04-2012 07:46:00

Jeg er en af en af et ukendt antal kunder, som har bestilt, men som endnu IKKE har modtaget og som måske heller ALDRIG kommer til at modtage det hos Jecopix bestilte produkt. Det er tragisk og sørgeligt, hvad der er sket hos Jecopix og jeg ved IKKE, hvordan jeg skal forholde mig eller hvad jeg skal gøre?? Er der nogen af jer, som har et FORSLAG?? Som medie og formidler af nyheder om mobiltelefoner, gadgets osv.kunne det være interessant at høre Mobilsiden.dk's synspunkt på denne sag. På forhånd TAK.

0 0
GadgetMe 04-04-2012 16:30:33

når jeg skriver "de" mener jeg firmaet

0 0
GadgetMe 04-04-2012 16:28:59

nu må i stoppe med det pjat, folk dør hver dag og ingen sviner manden til på personligt niveau. Det er rent business det her.

Lad være med at blande familien og deres sorg ind i det her, det hører ingen steder hjemme.

Hvis de ønskede lidt ro om situationen havde de bedt advokaten tage kontakt til pressen og melde klart ud om en forventet tid til løsning og tilbagebetaling.

0 0
Kim Harder 04-04-2012 15:20:41

45 dages klageret til, at få pengene retur, hvis man ikke har fået nogen vare.

0 0
Uncle Bob 04-04-2012 00:42:52

En mand er død og, læser man mellem linjerne, muligvis ikke af naturlige årsager.

Det ville være på sin plads at vise lidt respekt, ikke bare for afdøde, men også for for de efterladte, og holde igen med diverse beskyldninger.

0 0
Kim Rieneck 04-04-2012 06:32:59

Aldrig der sidder så mange der har betalt og ikke har fået deres ting.

Så har de sendt noget ud som ikke virker og som de ikke afprøvet inden de sælger deres ting.

Kan godt forstår de kunder er sådan det er firmas egen skyld de har lovet så mange ting som de ikke har holdt.

Firmaet har slet ingen respekt for deres kunder.

0 0
Uncle Bob 04-04-2012 14:23:59

Pli og dekorum lader til, at vaere lige saa fremmede for dig som syntaks.

0 0
GadgetMe 03-04-2012 23:58:48

Man laver da ikke en firmaopbygning hvor en enkelt mands frafald (uanset hvor tragiske omstændighederne måtte være) kan få det hele til at stoppe. I bedste fald er det vandvittigt uproffessionelt.

At der ikke bliver meldt rent ud vedr. allerede indbetalte penge virker også sært på mig.

0 0
Hest 03-04-2012 21:30:14

Efter jeg så nogle af de første havde fået en tablet, bestilte jeg ogås en. Efter utallige henvendelser har jeg dog INTET hørt fra firmaet en eneste gang.

Pengene er selvfølgelig trukket, men forsøger nu at få dem tilbage. Tvivler dog på hvor godt det lykkes. Pengene er havnet ET eller andet sted, så der er jo nogen der nyder godt af dem.

0 0
03-04-2012 16:56:52

http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/diverse-android-nyheder/736-jecopix-arbejder-pa-at-forbedre-logistik-og-kundeservice.html

Troede ikke at han var død alligevel. Hvis du læsere kommentarer til den artikel så virker det som om at der er noget fusk med i spillet? Nu blive det fun at se hvor mange der får penge tilbage.

0 0
Kim Rieneck 03-04-2012 20:14:11

Om de får penge tilbage for de giver jo ingen lyd fra sig de er ligeglad med deres kunder.

0 0
schumi 03-04-2012 16:25:52

http://www.e-pages.dk/ebeltoftfolketidende/33/29

Jeg er en af de uheldige som er gået i fælden. Fik en TabOne2 som ikke virkede som lovet og touch skærmen var også delvist defekt. Træf så aftale over mail om at sende den tilbage og så få pengene igen.

De modtog den mandag i sidste uge og siden er INTET sket. De svare ikke på mails, tager ikke telefonen osv.

Øv bøv spilte penge. Overvejer kraftigt politianmeldelse inden længe.

0 0
Peder Alipio Thurøe 04-04-2012 13:27:48

politianmeldelse!!!!HVORFOR HAR INGEN GJORT DET ENDNU??

0 0
Hest 04-04-2012 14:51:47

Fordi man vel først forsøger at få pengene tilbage den alm. vej. Via butikken, via banken eller paypal.

Men hvis ikke det lykkes, vil jeg da tro folk går videre med det. Der kommer måske endda grupper hvor sagerne kan anmeldes samlet. Who knows.

0 0
August 03-04-2012 15:21:05

...er det. Manden er jo formentligt gået ned med stress og er blevet ramt af en blodprop eller et hjerteanfald.

Nu er spørgsmålet bare: Vil firmaet overleve, eller vil det synke til bunds sammen med drømmen om en tablet revoulution?

0 0
Kim Rieneck 03-04-2012 16:25:04

Så andre jo tage over

0 0
Kim Rieneck 03-04-2012 15:20:24

De har også lovet os noget den circa den 21 marts den er heller ikke kommet endnu.

Android 4 opdatering

Cirka 21 marts kan du hente en ny opdatering af Android 4.x via support.

En anden kunde skriver det her.
Det er stadig muligt at købe og betale for en TabOne1 og øvrige produkter.
Så det ser ud til at den herreløse butik stadig kan suge penge fra uvidende nye kunder. Det er ikke kutyme hvis der er en bank og advokat blandet ind i dette forløb.
Jeg har kontaktet Nordea omkring Jecopix ApS, de må naturligvis ikke udtale sig omkring deres kunder, men kunne dog sige at der ikke er noteret nogen

0 0
x