Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tre nye Nokia lavpris-smartphones er annonceret

Tre nye Nokia lavpris-smartphones er annonceret

Nokia har netop annonceret tre nye smartphones baseret på den nye Symbian-version kaldet Symbian Belle.

Nokia 600, Nokia 700 og Nokia 701 er en realitet.

Alle tre smartphones er baseret på styresystemet Symbian Belle, som er den nye version der efterfølger Symbian Anna. Blandt andet Nokia N8 har netop fået rullet opdateringen ud.

Symbian Belle har seks forside-skærme som brugeren kan tilpasse med baggrunde, genveje og widgets.

Der er også introduceret en statusbar i toppen, som kan trækkes ned som et gardin. Præcis som det kendes fra Android og den kommende iOS 5 til iPhone.

Statusbaren viser ubesvarede opkald, SMS-beskeder mails osv.

Nokia fortæller, at ældre smartphones med Symbian^3 snart vil kunne opdateres til Symbian Belle.

Nokia 600.
Nokia 600.

Nokia 600

- Indbygget antenne til FM-radio så der kan lyttes radio uden headset.

- FM-sender til at sende musik fra enheden, der kan modtages og lyttes på andre mobiler og radioer i umiddelbar nærhed.

- 1 GHz processor

- 5 MP full focus kamera med LED fotolys

- HD video optagelse

- 2 GB indbygget hukommelse. Kan udvides med yderligere 32 GB via microSD.

- Indbygget NFC.

Nokia 600 bliver billigere end Nokia 700 og 701.

Ifølge Nokia så vil Nokia 600 ikke blive solgt på et europæiske marked.

Nokia 700.
Nokia 700.

Nokia 700

- Indbygget NFC

- 1 GHz processor

- 3,2 tommer AMOLED skærm med ClearBlack display

- 2 GB indbygget hukommelse. Kan udvides med yderligere 32 GB via microSD.

- 5 MP full focus kamera med LED fotolys

- HD video optagelse

Nokia 700 vil koste cirka 2.500 kroner uden abonnement.

Nokia 701.
Nokia 701.

Nokia 701

- 1 GHz processor

- Indbygget NFC

- 8 MP full focus kamera med dobbelt LED fotolys og 2 x digianl zoom.

- Kamera på forsiden til videotelefoni

- HD video optagelse

- 8 GB indbygget hukommelse. Kan udvides med yderligere 32 GB via microSD.

- Nokia 701 vil koste cirka 2.700 kroner uden abonnement.

Screenshot fra Symbian Belle.
Screenshot fra Symbian Belle.
Foto: Nokia
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren Resbo 25-08-2011 08:59:47

Fint for Nokia, men en pris på 2500+ har vist aldrig været en lav-pris telefon.. smart-phone eller ej.

0 0
Henrik 25-08-2011 16:49:09

Rigtigt. Det er nærmere middelpris telefoner, med middel specs. Lav-pris er Nokia X3-02 eller Wildfire og nedefter (selvfølgelig).

0 0
24-08-2011 23:56:08

det kan godt være nokia telefoner har en skod design. men i det mindste kopierer de ikke design af Apples iPhone.

0 0
Kim 25-08-2011 09:05:08

Nu er design jo en smagssag, men jeg forstår udemærket at de ikke henter inspiration hos Iphone. Især 4'eren, der er ligeså kønsløs og kedelig som halvdelen af alle nybyggerier. Glas og stål (alu i dette tilfælde) er so last millennium.

Men det er vel også pga det "fantastiske" design, at Apple selv opfordrer til at man pakker sin fine telefon ind i et lex plastik cover? Tror endda man kan få et skriggult med Nettohunden på ;)

0 0
Henrik 25-08-2011 16:47:40

+1 ;-)

0 0
David 24-08-2011 15:59:35

Det virker til at Nokia bare skulle beslutte at droppe Symbian i 2016. Så tog udviklerne sig sammen :P

0 0
Michael 24-08-2011 14:26:49

Hvorfor ansætter Nokia ikke en ny designer? UI'et ligner jo pis, og har altid gjort det på Symbian!

0 0
labodilsen 24-08-2011 14:54:39

Nu kan Symbian jo bruge themes, som kan ændre hele den grafiske fremstilling af brugerfladen. Så der skal ikke meget til for at du kan få det i lige den farve du gerne vil have.

0 0
Michael 24-08-2011 15:00:42

Det er nu ikke så meget farverne jeg tænker på.
Mere deres grimme ikoner, og deres dårlige efterligning af HTC's ur :)

0 0
Henrik 24-08-2011 15:36:58

Jeg giver dig ret. De skulle have beholdt det gamle ur fra Symbian Anna osv. Det nye HTC-agtige ur er virkelig grimt, og der er ikke nogen grund til at efterligne grimme ting.

0 0
Henrik 24-08-2011 17:35:22

Efter nærmere kig på videoerne osv. så er der mange forskellige ur-typer og looks man kan vælge imellem, så det problem skulle være til at overse.

Iøvrigt ret imponeret over hvor smooth det hele kører, selv på en "ældre" model som C7 eller N8. Her skinner Symbian's "lette vægt" igennem ifht. Android (som nærmest er Windows Vista i forhold til).

0 0
labodilsen 24-08-2011 15:05:36

Ikoner kan også skiftes med et Theme. og at du ikke kan lide uret er vel en smags sag. :)

indrømmet, første gang jeg så det ur, synes jeg også det var kikset, men hvis du kigger ordentlig efter i de detaljer som Uret har, er det faktisk ikke så grimt som først antaget.

se evt:
http://lazymanstudio.com/blog/wp-content/gallery/blog-pics/belle_desktop.png

0 0
Michael 24-08-2011 15:10:06

Kan godt se når man kommer tættere på at der er lidt flere detaljer på. Men synes stadig at der er langt op til fx HTC design. Og nu er det altså ikke for at jeg taler uden erfaring. Er selv webdesigner, så ved at det kan laves bedre.

0 0
KimDotDK 24-08-2011 14:31:43

Nu vi snakker om at ligne pis.. Hvornår har du så lige sidst kigget dig i spejlet??

0 0
Michael 24-08-2011 14:43:31

Fedt comeback, den havde jeg ikke se komme :)
Hvis du absolut gerne vil vide det, så var det da jeg for 5 min siden var ude og kaste op. Simpelthen fordi jeg fik det så dårlig over at se på Nokias lorte design!

0 0
Henrik 24-08-2011 15:35:07

Det ligner Android.

0 0
Bo 24-08-2011 14:08:59

Ja!!!! :-D

0 0