Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tre ting Google Nexus S ikke kan

Tre ting Google Nexus S ikke kan

Nexus S er en spændende smartphone, men den kan ikke alt. Her er tre ting, som du ikke får i Nexus S.

Skærmen er en kraftfuld Super AMOLED-type på fire tommer, der buer en smule. Processoren er en 1 GHz Cortex A8 med kælenavnet Hummingbird, og den har 16 GB indbygget hukommelse.

Men selvom Google Nexus S ser spændende ud, er der nogle punkter, hvor produktet ikke er helt fuldført.

Tjek punkterne og vurder selv, om det er noget, som har betydning for, om produktet er interessant for dig.

1. Ikke mere hukommelse
Brugerne skal nøjes med den indbyggede hukommelse på 16 GB, da det ikke er muligt at udvide med mere hukommelse i mobilen.

2. Ingen radio
Musik-entusiaster må i Nexus S nøjes med deres egen musik eller finde en netradio-applikation i Android Marked. Nexus S har nemlig ingen FM-radio.

3. Infrarød mangler
For nogle år siden SKULLE en mobil have infrarød forbindelse. Men her i slutningen af 2010 er det ikke i brugernes fokus mere. Måske netop derfor har Nexus S ingen infrarød port.

Google Nexus S ventes at komme til Danmark i foråret 2011.

Læs også:
- Alt om Google Nexus S
- Danmark må vente i lang tid på Google Nexus S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

MadsT 12-12-2010 22:44:30

Ville ønske at iPhone have IR. Som Jkay skriver er det da fedt at kunne bruge den som fjernbetjening. Det er jo desværre næsten alt som kan tilsluttes TV'et som bruger IR

http://www.thvilumsoftware.dk/

0 0
Jeppe Andersen 13-12-2010 12:43:58

Både og ,, men high-tech fjernsyn har nogle apps ude :)

0 0
Daniel Jørgensen 08-12-2010 14:43:57

Hvor mange telefoner har lige det idag? Sidst jeg havde en telefon med det var det en Qtek 9000.. Ja fra 2005.. Det er ca 5 år siden men hva faen..

Tror nu godt jeg kunne komme på nogle bedre kritik punkter..

0 0
BE 08-12-2010 11:54:37

foruden alle de øvrige praktiske ting, som er nævnt ovenfor vil jeg da lige pege på en enkelt ting, der er vigtig, og det er GPS - rigtig GPS ikke a-GPS, for det ksoter kassen at bruge, hvorimod GPS kun slider på batteriet.

0 0
KimDotDK 08-12-2010 20:51:12

Nu ved jeg ikke om det er mig der misforstår dig, men a-GPS er da også rigtig GPS.. A står for Assisted og det betyder at den bruger telefonmasterne, til at finde ud af hvor den er, så den lettere kan finde satellitterne. Har du tålmodighed, slår du bare "assistancen" fra og tryl tryl, nu koster det ikke kassen mere :)

0 0
Janik Frithioff 08-12-2010 01:02:32

Den mangler infrarød?!
Det svare lidt til at sige at displayet ikke er Monochrome med grøn baggrund :D

De øvrige kritikpunkter har jeg helt ærlig også svært ved at se problemerne i. (16 GB.. det er da rigeligt til en MOBIL?! - eller er det bare mig?)

Jeg er nok mere nervøs for at den er lige så plastik-agtig i bygnings kvaliteten som Galaxy S'eren.

0 0
Benjamin Jensen 07-12-2010 23:59:18

Skærmen bliver fremhævet som Super AMOLED. Men det er sgu da en yderst ringe opløsning den har.

480 x 800 pixels vs Iphone 4 960 x 640.

Skærmen er ovenikøbet på 4" mens Iphones kun er på 3,5". Det må da se rædselsfuldt ud, når man er vant til at kigge på en Iphone 4.

0 0
Jesper Vejle Kristensen 08-12-2010 08:14:32

Rædselsfuldt og rædselsfuldt. Det ved jeg nu ikke. Det er jo ikke værre end en alm. Desire, og den er da ganske dejlig at kigge på.

0 0
JKay 07-12-2010 16:20:59

En FM Transmitter!! Den er også rar at ha' i en bil

0 0
Mikkel 07-12-2010 13:05:43

Er det ikke nogenlunde det samme der er gældende for iPhone? Der er da ingen der brokker sig. Ved der godt der fåes 2 udgaver størrelses mæssigt, men ud over det, er det jo det samme tre punkter, måske flere endda!
Fair nok, det bør selvfølgelig nævnes, men desideret nævne det som mangler?
Mikkel S. (iPhone 4)

0 0
JKay 07-12-2010 13:02:06

* Rigtig blitz
* Optisk zoom
* Bluetooth 3.0
* Kamera knap på siden
* Wireless USB
* HDMI stik
* Wireless HDMI
* Øl-oplukker!!!!
* Osv......

0 0
JKay 07-12-2010 12:58:15

så man kunne bruge den som fjernbetjening til sit TV eller anlæg!!!

0 0
Søren 07-12-2010 21:56:27

Oldschool! DLNA er det vi bruger idag! ... Så, værsgo at zappe!

0 0
Jesper 07-12-2010 12:45:07

...hvis det er de eneste tre ankepunkter på Nexus S, så er jeg s'gu rimeligt fortrøstningsfuld! :o)
- 16 GB er rigeligt til de fleste.
- Det der med, at bruge radio i en smartphone, har jeg så aldrig kunne se det smarte i. Jeg har prøvet smartphones med og uden RDS Radio, og ingen af delene har virket bare nogenlunde! Så hellere streame DR.DK/netradio!
- Infrarød port!!! Hvor fa'n kom dét lige fra? Er det med fordi det er lidt for tamt kun at komme med to (tynde!) kritikpunkter?

0 0
Ottomand 07-12-2010 11:36:30

Forstår simpelthen ikke hvorfor de fravælger slot til hukkommelseskort og fm radio. Det er da to ting som ikke fylder ret meget fysisk i en telefon, og ikke er noget særlig dyrt.. Infrarød er sådan set næsten ligegyldig..

0 0
Ove Andersen 07-12-2010 11:41:38

FM radio fylder faktisk ikke noget, da det normalt er en integreret del af enten bluetooth chippen eller wifi chippen. Det ser desværre bare ud til Google ikke kan lide FM radioer?

Nexus One havde heller ikke FM radio, men eksempelvis Cyanogenmod har aktiveret FM radioen i Nexus One, så med en alternativ rom kan man bruge FM radioen. Måske det også er tilfældet med Nexus S?

Og enig, de kunne godt lave eksterne hukommelse, men heldigvis er 16 GB trods alt en forholdsmæssig stor hukommelse. Der er ikke mange der køber større end 16 GB kort alligevel, da de er for dyre mht. kr/GB.

0 0
Jeppe Andersen 07-12-2010 18:25:57

Altså så vidt jeg har forstået så er meningen med Android at alt skal ligge nettet :) Det er radio jo ikke :) Men skal ikke kunne sige det. Men er sgu sjældent jeg har brugt en radio :o

0 0
Anders Nylle Nørgaard 07-12-2010 11:22:41

det eneste minus er sådan set kun at hukommelsen ikke kan udvides.

0 0