Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Triste miner hos hver fjerde mobilkunde

Triste miner hos hver fjerde mobilkunde

Over 25 procent af de danske mobilkunder er utilfredse med deres teleselskab. Telmore er i top, mens Telia er bundskraber.

Er du tilfreds med dit teleselskab? Mere end hver fjerde mobilkunde svarer nej på det spørgsmål, skriver epn.dk.

Konklusionen fremgår af en ny undersøgelse fra firmaet EPSI, som kårer Telmore til det danske mobilselskab med de mest tilfredse kunder i form af en kundetilfredshed på 80 procent.

Undersøgelsens højdespringer er Call me, som har løftet sig markant igennem de seneste par år. Det Telia-ejede selskab kan nu bryste sig med en kundetilfredshed på 75,2 procent. Det er 10 procentpoint bedre end for blot to år siden.

Nederst på listen finder man Telia, hvor mundvigene hos hver tredje kunde hænger nedad.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

28-10-2011 14:45:21

Mobilsiden og tal...

Hvad med de andre selskaber, hvis vi siger ca 25% er utilfreds med deres selskaber, så må det betyde at den gennemsnitlige tilfredshed er højest ca 75%, men en del har vel også svaret "ved ikke". Med Telias op til ca. 66% tilfredse kunder må der jo være en del selskaber som ligger både over og under 75%, så det er vel ikke kun telia det ser rigtig skidt ud for.

Nu ved jeg at i læser statistik lige så ukritisk som JP og EB, hvilket betyder at artiklen reelt ikke indeholder meget information.

Det er meget fint at skrive 1/4 af mobilkunderne ikke er tilfredse... men hvorfor?

Jeg kan tilføje at jeg er utilfreds med mit tidligere selskab 3, primært fordi deres kundeservice er elendig.

0 0
Kim 28-10-2011 15:46:23

Der er også den lille detalje, at selskaberne jo heller ikke har lige mange kunder.

Så hvis nu at alle TDC's kunder var tilfredse, men en 3. del af Telias kunder var utilfredse, hvor mange utilfredse kunder ville der så være?
Lad os gøre det simpelt (har jeg allerede gjort ved at give TDC 100% tilfredshed):
TDC har 900.000 kunder, for hver gang Telia har 100.000. Altså er 33.333 ud af 1.000.000 kunder utilfredse. Og hvor mange procent giver det..? ;)

0 0
28-10-2011 19:29:33

Det må man gå ud fra at de har taget højde for, jeg kan ikke se at det skulle være anderledes på basis af artiklen(det er trods alt ikke mobilsiden der står bag undersøgelsen).

Men jeg holder fast i at at artiklen ikke gør en klogere.

For hvodan står selskaberne i forhold til hinanden(der er mere end 3 selskaber i DK)?

Men der gås ikke i dybden, så det er og forbliver bare nogle tal. Jeg kan ikke på baggrund af ovenstående læse hvorfor Telia er mindst populære, så hvad er det jeg kan lære!?

0 0
Kim 29-10-2011 12:30:35

Undersøgelsen er per selskab. Telias kunde-tilfredshed kontra Telenors kundetilfredshed, fordelt på kunderne - men konklusionen der så laver en bred "hver fjedre" bliver fejlagtigt fordi det ikke er en veget gennemsnit, men et umiddelbart. TDC vejer unægteligt rigtigt rigtigt tung i sådan en undersøgelse - på gennemsnit.

0 0

Om brug af cookies