Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Trojaner blev downloadet op mod 100.000 gange

Trojaner blev downloadet op mod 100.000 gange

Sikkerhedsfirmaet Symantec har undersøgt hvor lang tid det kan tage fra trojanere vises i software til Google Play fjerner programmet.

Sikkerhedsfirmaet Symantec har fornylig fundet en trojaner, som blev downloadet mellem 50.000 og 100.000 gange før det blev identificeret. Det skriver amobil.no.

Trojanerne var klædt ud som de populære spil Super Mario Bros og Grand Theft Auto 3 Moscow City.

Grunden til Symantec bruger tid og kræfter på dette er, at de håber brugere vil være mere opmærksomme på de programmer de downloader. Sikkerhedsfirmaerne gør det selvfølgelig også i sidste ende for, at sælge deres produkter.

Du kan læse nærmere om andre sikkerhedsprogrammer fra Symantec eller downloade dem i Google Play Store.


Læs også:
 - Omfattende sikkerhedspakke til Android

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 17-07-2012 08:23:39

Iøvrigt Robert - søg på CSIS og android. ;)

0 0
Benjamin Jensen 17-07-2012 08:21:56

Det er da fuldstændig ligegyldigt om det er populære apps eller ej, eller om de hedder noget man kender eller ej. De er blevet downloadet op til 100.000 gange, fordi de ikke er blevet opdaget. De ville i så fald blive rangeret højt på Google play, hvilket gør det endnu værre.

At du siger, at man ikke høre til det andre steder end Symantec, er noget værre sludder. Kig bare på Call Mes FB, og du vil se hvor mange der velhavende hjælp tll at afmelde SMS beskeder til st. Helena. De mener selv, at de aldrig har tilmeldt sig noget som helst. Vi snakker voksne personer, og ikke teenagere.

Men ok, man kan jo bare påberåbe sig, at de er nogle idioter - det lukker ligesom hele debatten.

Robert - læs lige hvadnjeg skriver igen. Jeg og mange andre ved godt, at de ikke laver tung software. Men jeg ved, at Google Play er usikkert!

0 0
Benjamin Jensen 17-07-2012 08:21:55

Det er da fuldstændig ligegyldigt om det er populære apps eller ej, eller om de hedder noget man kender eller ej. De er blevet downloadet op til 100.000 gange, fordi de ikke er blevet opdaget. De ville i så fald blive rangeret højt på Google play, hvilket gør det endnu værre.

At du siger, at man ikke høre til det andre steder end Symantec, er noget værre sludder. Kig bare på Call Mes FB, og du vil se hvor mange der velhavende hjælp tll at afmelde SMS beskeder til st. Helena. De mener selv, at de aldrig har tilmeldt sig noget som helst. Vi snakker voksne personer, og ikke teenagere.

Men ok, man kan jo bare påberåbe sig, at de er nogle idioter - det lukker ligesom hele debatten.

Robert - læs lige hvadnjeg skriver igen. Jeg og mange andre ved godt, at de ikke laver tung software. Men jeg ved, at Google Play er usikkert!

0 0
17-07-2012 08:53:34

Du har fuldstændigt overset min pointe. DE KAN IKKE INSTALLERES medmindre du selv aktivt fjerner sikkerheden i android.

Og læs så lige hvad jeg skriver:

Symantec og alle de ANDRE


Og jeg har kigget 4 dage tilbage på stakkels call me's FB side, der var intet omhandlende sms beskeder. Selvfølgeligt vil der være nogle der er blevet ramt, men er det 4 eller 100.000 ? Der er også nogle der blvier snydt af nigeria breve, eller opgiver sine passwords til ham den flinke fra windows....

0 0
Benjamin Jensen 17-07-2012 18:20:56

Nej, jeg har ikke overset din pointe.

Det er jo lidt ligesom at slå sikkerhed fra i Windows, hvilket jeg personligt gør. Jeg hader simpelthen den popup, hver gang jeg skal installere noget, ligesom jeg også altid installere windows som administrator. Nå ja, sikkerheden i IE slår jeg også altid på minimum, hvis jeg endelig skal bruge lortet.

4 dage er jo nok ikke nok at kigge på. Hvorfor er Call Me forresten "stakkels"? Du vil se på ethver FB side for selskaberne, at folk brokker sig over dyre sms'er der angiveligt er sendt/modtager fra deres telefon, og at de ikke kan afmelde det. Sjovt nok har der aldrig været et tilfælde omkring Apple, men de er alle Android telefoner.

Hvad skulle afholde folk fra at fjerne sikkerheden i android, hvis det kræves for at få applikationen til at fungere korrekt (angiveligt)? Sig mig, har du i det hele taget noget forstand på sikkerhed N? Tror du, at man bliver ved man at lave disse trojaner, fordi man engang håber der kommer penge ud af det, eller tror du, at der rent faktisk kommer penge ud af det?

Det er lidt ligesom spam. Ingen forstår hvorfor de bliver ved med at sende det ud, for det er da for tykt. Alligevel er der lavet undersøgelser om, at hele 8% klikker på disse spammails. Jeg tror på tallet, for ellers ville man da forlængst være stoppet med at sende dem ud til de kloge forbrugere ;)

0 0
18-07-2012 09:14:32

At fjerne sikkerheden i software er jo netop det de "tjener" på...Og fordi du gør, er jo ikke ensbetydende med at alle andre gør det. Derudover så hvorfor gøre det i android ? Det generer jo ikke nogen, men sørger bare for at 3. parts apps ikke kan installeres(Da det jo i langt de fleste tilfælde er herfra malwaren kommer).

Hvad angår mit indblik i sikkerhed, tjah det ved jeg ikke. Men jeg slår den i hvert fald ikke fra, og har ikke haft det der ligner malware/virus siden XP dagene....

Og så kunne jeg godt tænke mig lidt mere end bare en påstand om at der er "mange" på call me's FB side der bliver krediteret for dyre sms. Og så må du da meget undskylde at jeg skrev stakkels call me. Vidste ikke det var et ømt punkt. Men skrev det nu fordi at magen til jammer-hoveder skal man da lede længe efter. Det ene pive hovede efter det andet. Ikke noget at sige til at de har startet "tal ordentligt" kampagnen...

0 0
Benjamin Jensen 16-07-2012 23:38:05

Ja, så kom konspirations teorierne igen, når man ikke kan tåle budskabet. Det skulle vel være enkelt nok at få oplyst hvilket software der er blevet downloadet, og hvor mange gange.

Teorierne går også på, at det kun er idioter der downloader malware. I så fald har vi vel alle været idioter på et tidspunkt.

At Robert tror, at vi andre ikke ved, at Symantec ikke laver tungt antivira, må stå for hans egen regning. Det er jo 100 år siden de stoppede med det. I dag laver de noget af den bedste antivirus software.

Men held og lykke med Jeres rant. I skulle hellere rette den mod Google. Den dag Google indrømmer at der er problemer, vil I ikke engang selv indrømme det.

0 0
Lowkey 17-07-2012 09:01:24

"I så fald har vi vel alle været idioter på et tidspunkt."

Ja, det kaldes "teenageårene" og er for de fleste mennesker blot en periode på nogle år.

0 0
17-07-2012 07:40:52

Benjamin hvor er alle de ramte ? hvis der er 100.000 der er blevet hacket, tror de så ikke vi ville hører noget mere om det end på mobilsiden.dk ?
Vi hører ikke noget fordi der ikke er blevet hacket 100.000. Hvis man nu går til kilden og ikke til mobil.nu(http://www.symantec.com/connect/blogs/androiddropdialer-identified-google-play), så vil man se at man faktisk skal accepterer at installerer endnu en .apk fil, som kræver at man går ind og nedjusterer sin sikkerhed hvad angår 3. parts programmer (hvilket jo på nuværende tidspunkt alle android ejere ved er et big no no) Dette vil altså sige at denne FARLIGE TROJANER der tømmer din bankkonto, egentlig er helt harmløs, da du selvfølgeligt afinstallere den lige så snart den siger at du skal tillade 3. parts .apk filer.

Og de to apps er jo ikke engang kopier af populærer android apps, der er ingen apps der hedder noget med GTA moscow, eller nogen super mario bros.

Ja der er uheldige apps i google play, og RIGTIGT mange udenfor google play. Men Symantec og alle de andre gør problemet MEGET større end det er.

0 0
Robert 17-07-2012 07:10:10

Den skulle jeg lige tygge lidt på. Jeg kan ikke tåle budskabet fordi det kommer fra nogen der lever af at sælge software de fleste kan være foruden. Hvorfor er der aldrig uvildige undersøgelser der råber vagt i gevær? Når man læser efter i forskellige aviser etc stammer tingene som regel igen fra producenterne.

Bemærk at jeg ikke sidder med farvede Google-briller på og jeg har da heller ikke været inde og svine i apples sikkerhedsbrist-tråd.

I øvrigt sagde jeg ikke at Norton laver tung software, jeg sagde bare de havde svært ved at ryste det gamle omdømme fra sig. Folk husker.

0 0
Robert 16-07-2012 19:24:15

Ja de sikkerhedsfirmaer står åbenbart i kø for at finde problemer med play store. De bliver også mere og mere kreative, for det går åbenbart skidt på PC-markedet, specielt for Symantec der aldrig rigtig har fået smidt det omdømme fra sig at de laver tungt og ubrugeligt antivirasoftware. Lille Norton ligger i sengen med høj feber, ja man er nærmest tilbøjelig til at knibe en dråbe saltvand.

0 0
TOCA 16-07-2012 14:03:53

Hvordan kan de sige så nøjagtigt, hvor længe de omtalte trojanere har været tilgængelige på Play, hvis de ikke selv har lagt dem der?

Sådan som de råber ulven kommer, må man jo efterhånden begynde, at få bange anelser, de har jo råbt, skreget og slået på tromme for deres produkter, siden Windows Mobile var ung, og de eneste, der kan dokumenteres som ramte, er uforsigtige kinesere :/

0 0