Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tudsegammel chattjeneste markedsføres af Nokia

Tudsegammel chattjeneste markedsføres af Nokia

Nokia "Connecting people" via ICQ - men hvorfor?

Sådan spotter Nokia for ICQ på Ovi Store. (Foto: Mobilsiden.dk)
Sådan spotter Nokia for ICQ på Ovi Store. (Foto: Mobilsiden.dk)

Der er store forventninger til at Nokia kan genopfinde sig selv på smartphone-markedet, særligt i forbindelse med Windows Phone og Microsoft samarbejdet.

Men applikationsbutikken Ovi Store vidner lige nu om, at Nokia er en meget stor virksomhed der kan være svær at vende rundt og gøre moderne.

I dag har vi netop set en reklame for chattjenesten ICQ, der var kæmpe stor før tiden med MSN Messenger, Google Talk, Facebook Chat m.v.

Så i en tid, hvor Nokia gerne vil genopfinde sig selv og vise de stadig kan det med innovative udviklinger, så reklamerer de altså for en forlængst afdød chattjeneste.

Okay. Der skal nok være enkelte supernørder, der stadig her i Facebook-alderen, stædigt holder fast i ICQ, men mon ikke, at de mest chatter med dem selv.

ICQ findes i øvrigt også til Android, iPhone og Windows Mobile.

Kommentar

x

Opret bruger
Slaraffenland 21-07-2011 10:39:00

Nej nej nej.... den er HELT gal nu.
Android Market er også begyndt at markedsføre den tudsegamle tjeneste.

https://market.android.com/details?id=com.icq.mobile.client

Mvh
Thomas

0 0
Slaraffenland 21-07-2011 11:30:41

Måske er det sæson for relancering af "tudsegamle tjenester"

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1321283/justin-timberlake-koeber-myspace/

Det her kunne udvikle sig til en hel artikelserie: "Tudsegamle tjenester tilbage i rampelyset"

0 0
Kim 21-07-2011 12:03:42

Hehe... Men ICQ er jo ikke Symbian kombatibelt...? Så det ER måske Nokia WP lanceringen, tyvstartet via ICQ? ;)

http://www.icq.com/download/mobile/en

0 0
Henrik 21-07-2011 12:06:23

Ja, altså nu kan Symbian jo også køre Java apps, så jo, den klient virker fint på Symbian.

Udover dette er der hundredevis af andre chat-klienter til Symbian der understøtter ICQ og alle de andre protokoller også. F.eks. Nimbuzz.

0 0
Kim 21-07-2011 12:12:13

Jaja, men den er ikke specifikt udviklet til Symbian. Det er jo lidt det artikelen hentyder til, siden det nu er Nokia der står for skud og ikke Iphone / Android... :)

0 0
Slaraffenland 21-07-2011 12:44:59

Det er vel også dét Henrik hentyder til i det øverste indlæg? John G.´s vinkel på artiklen er (i mine øjne) helt skæv.

0 0
Kim 21-07-2011 13:12:58

Ja ja, vi er enige! :)

0 0
Henrik 21-07-2011 10:58:47

Jaja, heeelt gal.

0 0
N 21-07-2011 08:01:20

Det kan godt være at ICQ ikke har noget med nokia's ovi store at gøre.

Men at sige at det ikke er et fortidslevn, det syntes jeg er forkert...

Det er helt sikkert et fint stykke software, med en masse muligheder. Brugte det også selv. Men det er i dag et niche produkt. Hvor mange danskere tror i, at der bruger ICQ kontra skype, messenger, FB chat osv...

0 0
Kim 21-07-2011 12:14:43

De skulle have 100.000 millioner brugere, de er da sikkert godt tilfredse. Desuden er der netop lanceret både Iphone og Andriod versioner, så selvom det skulle være tudsegammelt, så lad da være med at pege fingre af Nokia specifikt.

0 0
Kim 21-07-2011 13:31:36

Hehe ok ok.. 100 mill brugere ;)

0 0
Henrik 21-07-2011 08:36:35

Om ICQ har mange eller få brugere tog jeg ikke stilling til.

Jeg kritiserede John G's helt vildt søgte kobling mellem at ICQ er gammel og Nokia er "bagud", som et billigt og primitiv måde at fodre trolden. Jeg lagde blot fakta på bordet for at vise (hvad der burde være åbenlys), at artiklen og dens "konklusion" er total absurd og latterlig.

0 0
Katron 21-07-2011 05:59:26

ICQ er sammen med Teamspeak, et af de mest foretrukne programmer for gamere. Man kan ikke chatte med headset via facebook. MSN er begrænset i antallet af personer i et opkald, og skype er alt for resourcekrævende, eller er det omvendt?
ICQ er desuden genialt som FTP server, for den lille private mand. Det er forholdsvist simpelt at sætte ICQ op til fjernadgang af indhold på PC'en, fra sin Nokia N8.
Jeg er trofast ICQ bruger, og nyder at der stadig udvikles på programmet.
Jeg har så også været med helt fra starten. Mit ICQ brugernummer er 3 cifret.

Så for længst afdød... Nej det er det ikke. ICQ har et stort antal aktive brugere, også i danmark.

0 0
Jakob 20-07-2011 22:43:12

Nu er der også en del markeder hvor ICQ er mere populært end alle de andre IM klienter. For eksempel i østeuropa.

Er det også agurketid i mobilbranchen?

0 0
Per 20-07-2011 22:17:02

Det kan godt være icq er gamle, men de lever da i bedste velgående..

http://www.icq.com/en der er endda nye opdateringer og win7 kombatibilitet?

0 0
Henrik 20-07-2011 18:23:56

...nu er du sgu lidt langt ude John. App udviklerne kan selv lave banner kompagner på Ovi Store, og det er vel bare det ICQ har gjort!

Fuldstændig ligesom at man finder bannere fra Gameloft og deres "Asphalt 6" osv. en gang imellem.

ICQ har ikke mere med Nokia at gøre, end hvad andre almindelige app udviklere osv. har.

0 0
x