Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TV 2 er først med breaking news på Android

TV 2 er først med breaking news på Android

TV 2 Nyhederne bliver den første applikation i Danmark, der giver Android-mobilerne breaking news-popups, som på iPhone.

TV 2 Nyhederne bliver det første nyhedsmedie, der udnytter push i Android til breaking news. (Foto: Mobilsiden.dk)
TV 2 Nyhederne bliver det første nyhedsmedie, der udnytter push i Android til breaking news. (Foto: Mobilsiden.dk)

TV 2 har netop opdateret deres applikation TV 2 Nyhederne i Android Market.

Det nyeste er, at man nu udnytter push funktionaliteten i Android, så store nyheder, kendt som “breaking news”, nu kommer frem i top-gardinet på mobilen.

Nyheds-app’en behøver ikke være åben for at det virker, da udviklerne har udnyttet nogle af de funktioner, der ligger i Android-systemet.

Dermed har Android-brugerne fået samme mulighed som iPhone-folket, for at følge med i breaking news.

Den nye opdatering indeholder ikke en nyheds-widget til forside-skærmene, men TV 2 fortæller til Mobilsiden.dk, at den funktion vil komme, men en senere opdatering.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Frank Hansen 21-05-2011 13:08:30

Er app'en blevet mere stabil? Oplever jævnligt at app'en lukker ned, både med og uden begrundelse. Oplever også forkert billedplacering i forhold til nyheden.
Deling af ord med bindestreg, er også forfærdelig.
Det ville også være rart hvis "underoverskrifter" i teksten blev fjernet (nyhedsteksterne er alligevel så korte, at det er unødvendigt).
Nogle gange genstarter nyhedsindlæsningen også efter man har været inde og læse en nyhed og trykker tilbage. Dette resulterer i man bliver smidt tilbage til toppen, istedet for at komme tilbage til den del af oversigten man var nået til.
Måske en feature hvor man kunne markere nyheden som læst (måske så den blev overført til en "gamle/læste nyheder oversigt), således at det kun var "nye" nyheder der lå i oversigten. Hvis man evt. også kunne sætte hvor mange dage der skal gemmes "nye" nyheder i oversigten kunne være lækkert. Så ville oversigten heller ikke blive overfyldt.
Så har jeg vist ikke mere brok :O) Ellers syntes jeg at det er en kanon app, og har ikke fundet nogen anden der slår den. Så forbedre den endelig.

Mvh
Frank

0 0
JAJE 20-05-2011 14:12:54

OK, der kan man bare se, så blev jeg så meget klogere. Tak for det :-), det er rart med nogen med teknisk indsigt. Men alt andet lige, så synes jeg at måden n-tv har gjort det på er fin.
En TV2-nyheds-app bør indeholde begge muligheder (man skal selvfølge selv kunne bestemme interfal for pull af hensyn til data).
Der er altså rigtigt rigtigt mange mennesker med low-end/ældre telefoner uden for sider som mobilsiden, mobil.nu osv. Og hvor mange vil mærke forskel hvis der tjekkes fx. 15 minut? Jeg havde ikke opdaget at jeg fik "falske" breaking news. I n-tv-appen kan man ikke vælge interval kan jeg se, så jeg aner ikke hvor tit den tjekker.

0 0
spock123 20-05-2011 18:15:56

Jeg er enig i at det ikke gør så forfærdeligt meget om det er app'en der pull'er eller om det er push notifikationer.

Det er lidt mere batterikrævende at have en proces til at ligge og pull'e, og samtidig kan man jo ikke være sikker på at en information kommer ud indenfor det krævende tidsinterval. Det afhænger af behovet, hvorvidt en "hjemmebrygget pull-løsning" er lige så god som en push løsning.

Hvis man virkelig vil være rimeligt sikker på at en event kommer hurtigt til telefonen, får man nemt en batteridræber hvis man skal kontrollere hvert minut f.eks..

Er det derimod noget der godt kan tåle at være f.eks. 15 minutter forsinket, er der ikke noget galt i at have en app til at checke med det interval..

Ellers er jeg enig med dig i dine betragtninger.

0 0
spock123 20-05-2011 13:07:19

Hej Jaja,
- nej, "Cloud to Device Messaging", også kaldet "Push notificationer" (C2DM), er et framework der er indført fra Android 2.2 Froyo.

Du kan se dokumentationen her:
http://code.google.com/intl/da-DK/android/c2dm/index.html

Når du siger du oplever "push" notifikationer på en 2.1 telefon, er det fordi det ikke er ægte push. Det er istedet applikationen der kører en service der med jævne mellemrum checker en server om der er beskeder. Dermed er det ikke push, men pull.

Push notifikationer kræver netop IKKE at en applikation skal poll'e for beskeder. Derimod kan en applikation registrere sig i telefonen/Clouden så der kan pushes beskeder ud til app'en.

API'et til Push findes slet ikke i 2.1 maskiner )

Håber det opklarede misforståelsen.

0 0
JAJE 19-05-2011 21:09:12

Hey.
Push notifikationer virker altså også på Android 2.1.
Jeg får jævnligt Breaking News notifikationer fra den tyske tv kanal-N-TV, applikationen hedder "n-tv Nachrichten", test det selv :-) Der kom fx. en her kl. 20.52 om at Strauss-Kahn nu er formelt anklaget

0 0
spock123 19-05-2011 14:03:38

Hej Jan,
- ved du noget om hvornår det bliver muligt at streame tv2news til Android-telefoner som I har gjort med iPhone?

Jeg tror vi er mange der venter på det - kunne være fedt.

0 0
Jan Hoffmann 24-05-2011 12:40:34

Der er ikke umiddelbart planer om det. Markedet og betalingsvilligheden er ikke stor nok.

Mvh Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Christian Carstensen 19-05-2011 11:54:40

vil det koste mig noget og modtage de her push beskeder når jeg er i udlandet?

0 0
Benjamin Jensen 19-05-2011 11:39:28

Jeg troede sgu at android havde denne mulighed hele tiden - specielt når folk har råbt om at Iphone ikke havde widgets. Det er da virkelig ringe, at det først er en mulighed efter 2.2.

Det er ikke kun tv2 der bruger push beskeder. Jeg har brugt det rigtig mange gange i forskellige apps til min Iphone.

0 0
Betahelix 19-05-2011 10:25:00

Og tak til Jan Hoffmann for at få indført reklamer på jeres app.
Det smarte er at reklamen glider ind over knapperne, og gør jeg skal sidde og vente på den forsvinder..

Nu vi snart skal til at betale for jeres tv, burde der indføres en forbud imod reklamer....

0 0
Jan Hoffmann 19-05-2011 10:47:57

Reklamerne har været der hele tiden. Reklameformatet bliver MEGET snart ændret til noget mindre forstyrrende. Jeg er heller ikke vild med dette format selv!

Mvh Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Søren 19-05-2011 09:05:55

Hvis man bruger HTC sms program og tilmelder sig tv2 sms nyheder modtager man en sms når der er nyt. Meget bedre

0 0
Jan Hoffmann 19-05-2011 09:38:59

Ja, det er bare ikke alle kunder, der kan tilmelde sig dem og vi vil langsomt udfase denne mulighed, da den ikke længere er tidssvarende.

Mvh Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Søren 19-05-2011 08:32:49

Kan kun læse nyheder når man er online.... Kører go sms. Wildfire

0 0
Jan Hoffmann 19-05-2011 08:51:16

Ja, det er korrekt og det vil ikke blive ændret. Vi betragter vores apps som online-medier

Mvh Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Jan Hoffmann 19-05-2011 08:14:08

@Elbæk: Push for eksterne indholdsleverandører kan desværre først lade sig gøre i v2.2

@Lowkey: Vi glæder os også til Honeycomb og afventer de første tablets, der understøtter det. I vores backend laver vi pt. en række usynlige opdateringer, der skal gøre det lettere at lave lækre ting - også på tablets.

Mvh Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Lowkey 18-05-2011 22:47:20

Så kan det måske være at de også opdaterer GUI'en til at se fornuftig ud på en tablet form factor?

0 0
Elbæk 18-05-2011 21:54:14

I kunne da godt lige skrive at det kræver Android 2.2 eller nyere. Det er desværre ikke os alle der har det nyeste - medmindre I kan komme med en guide der forklarer hvordan man rooter og installerer de nyeste Android-ROM på fx. en X10 Mini Pro. Eller linker til det :)

0 0