Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TV 2 News på vej med TV-app

TV 2 News på vej med TV-app

En applikation, der gør det muligt at se TV 2 News på mobiltelefonen, ser snart dagens lys.

En ny applikation, hvor man kan se nyhederne fra TV 2 News døgnet rundt på mobilen, er snart på vej. Det skriver TV 2 News på deres Facebook fangruppe.

Applikationen vil i første omgang kun blive tilgængelig for iPhone-brugere. Årsagen er, at Apple programbutik, AppStore, giver mulighed for at opkræve betaling fra brugerne.

 - "...vi er dog også en del af en virksomhed, der skal tjene penge, da vi får lige præcis 0 kr. i licens, og da App Storen pt. er eneste reelle muighed for kommerciel indtjening på det voksende mobilmarked, er det naturligvis meget interessant for os", lyder det fra TV 2 News i et svar til brugerne på, hvorfor applikationen kommer specielt til iPhone.

Dog har TV 2 News ikke afskrevet andre mobilplatforme i deres fremtidige udvikling.

 - "...blot fordi der kommer en app til iPhone, betyder det jo ikke nødvendigvis, at der ikke kommer apps til andre platforme også", lyder det fra nyhedskanalen.

Den præcise dato og pris for TV-applikationen til iPhone offentliggøres på et senere tidspunkt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tony 19-06-2010 13:39:12

Man kan allerede se tv2 news på android helt gratis, bare download Stream media player fra market.

0 0
21-06-2010 11:40:54

Hvordan fungerer det ? har prøvet, men skidtet vil ikke kører de streaming sites jeg har fundet...

0 0
19-06-2010 08:55:30

Jeg havde også automat-fordommene overfor TV2 News i lang tid. Jeg så kun DR Update. Lige som ham, der hedder TJ, som tydeligvis ikke ved, hvad han taler om. Men jeg er blevet omvendt, nu jeg har fulgt det i nogen tid. Der er gode, lange indslag, og det er ikke (kun) et loop over nyhederne. Der er også Mogensen og Kristiansen, og der er passende lange interviews med folk. Så det er helt anderledes end de ti "Ekstrabladet overskrifter", som DR Update kører med. TV2 har også en suveræn iPhone APP til TV programoversigten. Så efter min mening kan DR slet ikke være med her. Og da slet ikke, hvis man er den lykkelige ejer af en iPhone. - Det virker som om debatten egentlig handler om, at vi hver især må søge trøst i, hvad vi nu kan gøre med den smart phone, vi har købt, snarere end en reel kommentar til det, som TV2 tilbyder. - Personligt glæder jeg mig meget til denne APP.

0 0
Per 16-06-2010 18:38:03

Tjaa, man kan jo sige, at hvis i ikke har noget at bruge det app til, og kan nøjes med RSS readers, så er i jo nok heller ikke den målgruppe TV2 News henvender sig til..

0 0
Mads Boye 16-06-2010 16:12:44

Ser ingen grund til at skulle have mine nyheder igennem TV2 News. Min RSS reader bliver opdateret med nyheder, så er ikke fordi det er umuligt at være opdateret.

0 0
TJ 16-06-2010 15:47:44

Stort set 288 genudsendelser i døgnet. Skal vi betale for det ?? En anden mulighed var jo en reklame i app´sen, det er der i forvejen på nogle af dem. Flere af dem er ret "diskrete" så de er til at leve med. Men det har de åbenbart ikke fantasi til på TV2 News !! Hold kæ-- hvor er de talentløse !!! Mvh. "En hyler"

0 0
Tobias 17-06-2010 03:06:46

sæt dig ind i tigne det er ikke kun genudsendelser ja de gend spiler nolge ting men de er klipet og ja det er da hårt for dig af betale for det kom in d i kampen ingen ting er gratis news der er en grund til man betaler for kanalen vis man vil se den på tv eller på nette

0 0
Tobias 17-06-2010 03:06:45

sæt dig ind i tigne det er ikke kun genudsendelser ja de gend spiler nolge ting men de er klipet og ja det er da hårt for dig af betale for det kom in d i kampen ingen ting er gratis news der er en grund til man betaler for kanalen vis man vil se den på tv eller på nette

0 0
peter 16-06-2010 15:25:20

Citat: "App Storen pt. er eneste reelle muighed for kommerciel indtjening på det voksende mobilmarked"

Hvad med OVI store? Vi har vist fået fastslået at det også er muligt der!

0 0
Henrik 18-06-2010 13:23:12

ENIG!
At TV2 udtaler "App Storen pt. er eneste reelle muighed for kommerciel indtjening på det voksende mobilmarked" - er jo direkte FORKERT.

Betaling virker i ALLE LANDE på Ovi Store, OG både telefon-regning og kreditkort er understøttet. Så der er ingen undskyldning overhovedet.

0 0
gielsgaard 16-06-2010 15:34:53

Mon ikke det kommer,bare vent til android folket ser denne nyhed,så kan man godt begynde at finde lommetørklæderne frem for så bliver der hylet.

0 0
Anders 17-06-2010 13:16:35

Der er allerede TV 2 News på android, dog i en meget grynet kvalitet. App´en hedder freetv og er en blanding af s/h b-film fra 50´ne og news.

0 0
Bahumbaba 17-06-2010 00:13:49

Android folket har allerede DR update, ingen grund til at græde over TV2's pendant.

TV2 skulle hellere lave et Sputnik App...

0 0
Tobias 17-06-2010 03:02:34

ja sputnik kune være lækret men dr update er godt nok dåligt iforhol til news men dr skule jo også hurdig ud og efter ligne tv 2 da de kom med news

0 0
Bahumbaba 17-06-2010 07:51:11

Ok, vidste ikke der var stor forskel på det 2 nyheds kanaler, hænger nok sammen med jeg aldrig har set tv2 News? :-)

Som regel får jeg mine nyheder fra diverse net aviser.

Kun lige forleden da de sendte den debat om iPhone's opmærksomhed... der var det til gengæld sjovt at se folk krybe til korset :)

0 0
Tobias 17-06-2010 08:05:28

jo der er forskel de køre i ring fra kl 24 til morgen kl 6: eller sådan noget men rasten af dagen er der så godt nok også nogle gentalerser mend et er mere sådan af de folk de har i stuet og snaker med bliver klipet mendre men det jeg syns er godt ved news det er de har mange gester inde og spicel vis der er noget der lige bliver aktuelt som en dom eller noget akut så køre de live fra det men jeg er også rimlig glad for nyheder ser også alle tv aviserne og debat programerne på dr1 dr 2 tv 2

0 0