Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TV2 Play understøtter nu Chromecast

TV2 Play understøtter nu Chromecast

DR vil ikke lege med Googles dongle endnu, men det vil TV2s streamingtjeneste gerne, og nu kan den også

Med TV2 Play kan man se en række af TV2s programmer on demand, ligesom det er muligt at streame TV2s kanaler. Nu har appen fået mere funktionalitet, da man også kan sende programmerne op på den store skærm via Chromecast.

DR har for nylig meldt ud, at de ikke vil indføre Chromecast-muligheden i deres streaming-app foreløbig. Her vil man hellere satse på PlayStation 3 og 4 først.

Læs også: DR springer streaming til Apple TV og Chromecast over

TV2 Play har lige nu over 150.000 abonnenter, og til næste år vil der også komme en dedikeret TV2 Play-app til smart tv fra Samsung, LG, Sony og Philips.

Appen kan hentes til både Android og iOS, men det kræver dog et abonnement at se det meste af indholdet på TV2 Play.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mette Jørgensen 17-12-2014 23:19:52

Silverlight understøttes ikke i den ny Yosemite opdatering på Mac.

0 1
Naggie21 18-12-2014 00:45:34

Vi forstod dig godt første gang :)

1 0
Mette Jørgensen 17-12-2014 18:52:09

Det hjælper jo ikke ret meget, når Silverlight ikke understøtter Mac's Yosemite! Så jeg kan stadig ikke bruge min Chromecast til TV2 Play.

0 1
Naggie21 17-12-2014 23:02:46

Så vidt jeg ved, så virker det vist ikke engang fra hjemmesiden. Det er fra appen på din telefon du skal gøre det. Og inden du spørger, så nej, det bruger ikke strøm på telefonen. Den sender bare det direkte link til Chromecast og så overtager den streamet.

0 0
Sven Andresen 17-12-2014 22:04:27

Det forstår jeg ikke når man bruger google og skriver "silverlight mac", så kommer det mange forslag til at få installeret silverlight på mac. Man kan fx. bruge Chrome plugin, men man kan også installere silverlight på Safari som er mac's egen browser. Så jeg ved ikke hvorfor det skulle være et problem?

0 0
N 17-12-2014 21:47:34

Hard ikke iphone eller android ?

0 0
Sven Andresen 17-12-2014 16:53:48

Smart træk af TV2... både Android og iOS. Er det virkelig så mange som ejer PS3 og PS4 i forhold til Chromecast eller ATV, at DR går den vejen i stedet for som TV2 gør?
Jeg må indrømme at jeg kender flere som har Chromecast og ATV end PS

2 0
17-12-2014 17:07:52

Med en pris på omkring 270 kr for en Chromecast, så kan de fleste i hvert fald være med. Så mon ikke, at vi udelukkende ser flere og flere af dem i de danske hjem. Den er flittigt i brug herhjemme

2 0
Peter Frederiksen 17-12-2014 22:29:34

Tror nu også det hjælper på salget at Viaplay giver 3 måneder gratis ved køb af ChromeCast i elgiganten...
#mandelGave

1 0
Naggie21 17-12-2014 23:06:59

Det gælder faktisk alle der har en Chromecast i forvejen også. Du får 3 måneder gratis Viaplay samt 3 måneder gratis Google Play Music All Access.

Har du en paralelimporteret Chromecast fra USA, så er Viaplay byttet ud med Hulu+

Tjek siden her: https://www.google.com/chrome/devices/chromecast/offers/
Du skal være på samme netværk som din Chromecast, så du kan ikke indløse før du kommer hjem.

1 0
TF 20-12-2014 17:35:17

Tak for linket, der virker fint selvom min CC er gammel :-)

1 0
Joachim 18-12-2014 01:15:36

Er der nogen der ved om det også virker gennem XBMC? Altså TV2 Play

0 0
Naggie21 20-12-2014 23:29:08

Ikke rigtigt. Så er det gennem Advanced Launcher så den starter din browser op fra XBMC. Alternativt kan den starte appen op, hvis du har Windows 8, da TV2 Play har en app i Windows Store.

0 0