Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tyven jagter din smartphone

Tyven jagter din smartphone

Ferien står for døren og det er også højsæson for tyve og indbrud. Politi opfordrer derfor folk til at være ekstra opmærksomme.

Sommerferien står for døren, hvilket også betyder højsæson for tyve og indbrud. Derfor opfordrer Fyns Politi også til, at man passer godt på – specielt på de eftertragtede smartphones. Det skriver TV 2 Fyn.

 - ”Lad være med at have tasken liggende løst i cykelkurven – og hold den i øvrigt altid lukket for lange fingre. Pas på de eftertragtede smartphones. Man bliver ind i mellem overrasket over, hvor frække tyve kan være, hvis de øjner en dyr smartphone inden for rækkevidde,” siger Niels Erik Nymark Jensen, der er politikommissær hos Fyns Politi, til TV 2 Fyn.

Politiet opfordrer også til, at man aldrig har telefonen, pungen eller andre værdigenstande liggende i en let tilgængelig lomme eller taske.

 - ”Om man daser på stranden, hygger sig på en udendørs café eller måske er til koncert, så skal man tænke over, hvordan man passer bedst på sine ting. For det er jo rigtig ærgerligt, hvis en ellers rigtig god dag ender med, at man skal anmelde, at smartphonen eller pungen er stjålet,” siger Niels Erik Nymark Jensen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lasse O 15-06-2013 23:15:24

i baggrunden. Så er jeg ikke bange for at få stjålet min :D

0 0
hellas7 15-06-2013 23:57:56

heller ikke mig. Omvendt er det fedt, at det er bygget ind i ios7 at man skal logge ind med apple id selv efter factory reset

0 0
Lasse O 16-06-2013 01:57:55

Ja, kunne være dejligt, hvis Google fik implementeret eller eller andet lignende.

0 0
Villiam 12-06-2013 15:06:52

ikke smartphone ;) android er mere sikkert end ios :) det fandt selv fbi ud af :)

0 0
TF 12-06-2013 15:24:12

Iphone er en smartphone ellers dokumenter det modsatte, eller du mener måske at en smartphone kun er en smartphone når der er masser af malware til den og den lagger for det er vist den eneste forskel på android og ios/wp ;-), at nogen skulle påstå at android skulle være sikre end ios skulle da være første gang og der er nok 1000 andre raporter/artikler der siger det modsatte så kom igen lille ven :-)

0 0
Villiam 12-06-2013 16:38:25

og så igen. hvilke mobiler er det som altid mister billeder som pludselig kommer på nettet ? ;) iphone :)


husk at læse lidt på lektien inden du prøver at sige noget ;)

0 0
TF 12-06-2013 16:51:06

Wauv en artikkel der siger det modsatte af alle de andre der fik du godt nok sat mig på plads :-D

0 0
Villiam 12-06-2013 17:32:36

som sagt, google er din ven :) drop bing, så finder du rent faktisk ud af hvad der sker i den virkelige verden ;)

0 0
TF 12-06-2013 20:34:01

Du glemte forresten lige at svare på denne her: Iphone er en smartphone ellers dokumenter det modsatte ?

0 0
Villiam 13-06-2013 00:29:18

iphone er ikke en smartphone, for den kan kun det apple vil. på lovlig vis.

android kan det du vil og det er jo smart ;)

windows phone er også meget styret af ms, men alligevel kan den så meget mere end iphone :) trådløs ladning, nfc, mobil betaling uden ekstra tilbehør, og samtlige opladere idag kan bruges til både android, wp og os10 mobilerne. se det er sgu smart ;)

iphone er en mobil som kan ting, men den er kun så smart som apple vil. smartphone er en mobil som kan alt det smarte ;)

0 0
TF 13-06-2013 14:54:45

Her så kan i jo blive lidt klogere: http://da.wikipedia.org/wiki/Smartphone

0 0
TF 13-06-2013 14:33:17

Sikke da en gang ævl du har jo bare opfundet din egen lille fanboy ide om hvad en smartphone er og det er jo nået pjat.

0 0
Villiam 13-06-2013 18:29:19

gå nu bare tilbage til din iphone ;) du ved ikke hvad sjovt der sker i den virkelige verden :)

eneste der er bedre ved iphone end ved de andre rigtige smartphones, er lommestørrelsen. men intet mere end det.

0 0
TF 14-06-2013 03:27:01

Mener du ikke i din lille hater verden, for du har ret den er jeg helst fri for at leve i.

Jeg har pt en lumia 820 og en i5 så min verden er lige så "bred" som din og bredere idet jeg ikke hater og gladeligt prøver alt nyt.

Med hensyn til hvad en smartphone er så læs linket: http://da.wikipedia.org/wiki/Smartphone og så kan det være du bliver klogere (husk at læse det hele og ikke bare overskriften som du plejer) for din lille selv opfundede forklaring kommer du ikke langt med, faktisk bliver du nok bare tilgrin :-)

0 0
Villiam 14-06-2013 06:59:24

den kan aldrig blive bredere da du har 1 mobil som aldrig forandre sig, og så kun en ms mobil som er temmelig begrænset. endnu :)

jeg har 3 forskellige verdener at brede ud i :)

og hvis du ser samtlige clips på nettet, reklamer for nye mobiler osv osv. så vil du se hvor begrænset ios er i forhold til resten. med mindre du går ud og ødelægger din garanti ved at jb den.

og grunden til at jeg hater apple så meget, er pga at de blokerer og ødelægger for meget for slutbrugeren med deres patent krige og bans. ingen andre brands er så slemme som apple på det punkt.

men ok, så kan vi godt sige at iphone er en smartphone. men de andre er bare endnu smartere, da de kan så meget mere ;)

0 0
TF 14-06-2013 14:06:15

Det er ikke nået vi "siger" det er bare sådan.

Så dit had er pga et par retsager som på ingen måde har påvirket af dig wauw der skal ikke meget til før du bliver sur, drop nu det barnlige pjat, ALLE sagsøger ALLE og sådan har det altid været og det bliver det ved med, så had systemet istedet.

0 0
Villiam 14-06-2013 14:26:31

2 af mine mobiler var forsinket pga apple. så jo jeg har været påvirket af deres retsager...

hvis du alligevel ikke kan fatte at ting ikke lige sker efter dine øjne eller det du læser, så lad være med at kommentere!

0 0
TF 14-06-2013 14:32:39

Så vidt jeg ved har apple intet salgsforbud fået igennem i danmark, har du et link til et sted det står ?

Ahh så nu er det forbudt at skrive vis man ikke er enig med dig og jeg der troede du var for frihed og mod censur.

0 0
John 13-06-2013 10:36:32

"windows phone er også meget styret af ms, men alligevel kan den så meget mere end iphone :) trådløs ladning, nfc, mobil betaling uden ekstra tilbehør. "

Nemlig !!, Helt enig.

0 0
TF 12-06-2013 20:32:37

Du kan jo selv prøve at søge på android sikkerheds problemer og malware og så se hvor sikker din mobil er.

0 0
Villiam 12-06-2013 16:32:24

http://paranoia.dubfire.net/2012/03/fbi-seeks-warrant-to-force-google-to.html

jeg har selv 2 android mobiler, 1 wp8 mobil og en os10 mobil :) ingen af dem lagger ;) dog er fb skod til os10 :P

0 0
TF 12-06-2013 16:53:18

Nej selvfølgelig er det kun de andres android mobiler der lagger klart nok.

0 0
Villiam 14-06-2013 01:56:26

fejl 40 findes på mange ting ;) det har du helt ret i :D

0 0