Udløser Telia en priskrig på mobiltelefoni?

Et nyt abonnement sætter konkurrenterne til vægs. Abonnementet kan udløse en ny priskrig.

Udløser Telia en priskrig på mobiltelefoni?

Det sker sjældent at hovedselskaberne på markedet starter en priskrig, der virkelig giver genlyd – da det normalt er de små selskaber, som svinger taktstokken med lave priser. Men Telia modbeviser normaliteten med laceringen af et nyt abonnement.

Ved du hvor meget du taler i telefon, går på det mobile internet eller sender sms? Så kan abonnementet Flex fra Telia sende telefonregningen i bund.

Konceptet er, at lade kunderne sammensætte deres eget abonnement efter behov. Hver måned kan parametrene justeres, så den laveste pris opnås.

De første beregninger Mobilsiden.dk har foretaget viser, at konkurrenterne virkelig skal have den store lommeregner frem, for at slå Telia på dette produkt.

Kunder med et meget højt forbrug kan komme ned på 12 øre/minut på samtaler, fri sms og 3 øre pr. megabyte data. Det kan simpelthen ikke gøres billigere.

 – “Det interessante er, at kunder der har et forholdsvist lavt forbrug, også får nogle gode priser. Det er altså ikke kun superbrugerne der belønnes. Det er også interessant, at man ikke har gemt skjulte udgifter i løsningen. Generelt er Flex en løsning til dem som benytter mobilen, fremfor at have den liggende i skuffen”, siger chefredaktør John G. Pedersen fra online magasinet Mobilsiden.dk, der har set på abonnementet.

Han gør dog også opmærksom på faldgruber for kunderne.

– Man skal opbruge sit forbrug hver måned, og løbende tilpasse parametrene – ellers bliver man taget ved næsen. Desuden kan man ikke kombinere abonnementet med køb af ny billig mobiltelefon”, siger han.

Mobilsiden.dk vurderer, at hvis Telia får succes med Flex, vil det presse de andre selskaber til at lancere tilsvarende produkter.

Allerede tilbage i 2006 kom Flex på markedet i Finland. I dag har stort set alle selskaber en lignende løsning.

Læs også
Priskrig: Telia presser priserne i bund

Temaet følges op

Temaet fortsætter med at være relevant. mobilsiden gik et skridt videre. Efterfølgende d. 21/3/2009 bragte vi en vinkel på Priskrig: Telia presser priserne i bund – Du finder artiklen her. Temaet lever stadig. Tjek de sidste nyheder om Telia..