Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Udvikler forbinder iPhone og Android Wear

Udvikler forbinder iPhone og Android Wear

Nu kan din iPhone eller iPad sende notifikationer til et Android Wear-smartwatch. En udvikler gør det nemlig muligt.

Havde du forestillet dig at din iPhone skulle fungere sammen med et Android-smartwatch? Formentlig ikke - men det kan nu lade sig gøre.

En udvikler i besiddelse af en iPhone og et Moto 360-smartwatch med Android Wear har stået med det problem, at enhederne ikke taler sammen.

Nu har han selv løst problemet ved hjælp af et Notification Service Center-API fra Apple. Det gør det muligt at sende alle dine modtagne iOS-notifikationer videre til, i dette tilfælde, et Android Wear-ur. Det er samme funktion fra Apple, som Pebble-uret gør brug af.

Læs også: Pebble-uret får Android Wear-superkræfter

Den fikse udvikler har demonstreret integrationen mellem de to platforme i en kort video. I beskrivelsen til den forklarer han også, at det hverken er nødvendigt at jailbreake iOS-enheden eller roote Android Wear-uret. Det hele kan med andre ord lade sig gøre, uden at du skal rodde med den oprindelige software.

Det fremgår ikke tydeligere, hvad der ellers er nødvendigt for at få det til at virke. Indtil videre er der kun tale en om såkaldt "proof of concept"-video. Derfor må du væbne dig med tålmodighed, hvis du selv vil prøve det. Udvikleren har endnu ikke udgivet projektet.

Se demonstrationsvideoen herunder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jonas Stoltenberg 23-02-2015 18:05:03

Med en jailbreaket iPhone kan ALT lade sig gøre :-) Intet spektakulært i det, nærmere forventeligt :-)- kan godt være udvikleren siger at jailbreak ikke er nødvendigt, men hans iP6 eller iP6 Plus er ihvertfald jailbreaket i det korte video klip. Det vises da besked ikonet hopper når han modtager en besked. Det er tweak der kan hentes i Cydia, har selv haft det, men husker ikke lige navnet.

1 1
Thomas Larsen 23-02-2015 18:43:21

Selvom enheden er "jailbreaket", så er det ikke nødvendigt at den er det.

0 2
Jonas Stoltenberg 24-02-2015 09:55:58

Ja det står der, men det tvivler jeg nu på - Men vi har jo stadigvæk kun set "tricket" på en jailbreaket telefon, hvilket der ikke er noget specielt ved - somsagt ret forventeligt. Havde han fremvist det på en IKKE jailbreaket enhed, havde det være usædvanligt :-)

1 0
Thomas Larsen 24-02-2015 11:27:41

Hvorfor tvivler du på det?

Du kommer jo nok aldrig til at se det alligevel da det ville kræve Apple's godkendelse at komme i deres app store alligevel.

0 1
Jonas Stoltenberg 24-02-2015 12:21:14

Tvivler bare på han kunne få det til at virke, uden den var jailbreaket. En ting er hvad man kan når iPhone er jailbreaket - der er nærmest ingen grænser. Men når den ikke er, er den jo ret låst.I artiklen skriver man, at det er muligt UDEN jailbreak af telefonen - men telefonen det bliver demonstreret på i videoen ER jailbreaket. Det er mest det jeg påpeger. Vil bare gerne se, det er noget han kan lave OGSÅ uden JB :-)

1 0
Jonas Stoltenberg 24-02-2015 12:27:44

Det svarer til jeg installerer Winterboard på min jailbreakede iPhone, og installerer et tema - så filmer jeg det, og siger at nu har jeg fundet ud af hvordan man installerer temaer på iPhone, det virker også UDEN jailbreak. Jeg skal jo også bevise det :-)

0 1
Thomas Larsen 24-02-2015 13:31:46

Nu er personen anerkendt udvikler som har lavet det, og ikke tilfældigt fjols på nettet der bruger andres arbejde.

2 0
Jonas Stoltenberg 24-02-2015 14:45:40

Der er mange andre der stiller spørgsmål tegn til det der inde. Men skal vi ikke diskuterer. Somsagt jeg er ikke i tvivl om det vi ser sker, er bare i tvivl om det også ville kunne kører på en telefon uden JB. Også har jeg ikke mere at sige til den sag.

Har iøvrigt selv iPhone (Jailbreaket), iPad og Mac, så det er ikke en kampagne imod hverken Apple eller JB jeg laver.

0 1
Thomas Larsen 24-02-2015 15:11:58

Mange folk stiller spørgsmål til så meget, det gør det ikke relevant eller korrekt.

Jeg skrev intet om at du lavede kampagne mod et eller andet, måske på nær sund fornuft.

0 1
Jonas Stoltenberg 24-02-2015 15:35:39

Bevares. Man skulle tro du havde aktier i det projekt.

0 1
N 24-02-2015 12:41:40

Der står også: "proof of concept"-video.....

0 0