Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Uklarhed om lancering af dansk sprog i Mango

Uklarhed om lancering af dansk sprog i Mango

Windows Phone 7.5 Mango kommer til at tale dansk. Men det er ikke helt klart, hvornår at oversættelsen frigives.

Windows Phone 7.5 Mango på Samsung Omnia 7. (Foto: Mobilsiden.dk).
Windows Phone 7.5 Mango på Samsung Omnia 7. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Microsofts første store opdatering til Windows Phone, kendt som Mango-updaten, begynder at rulle ud fra mobilproducenterne senest den 27. september.

Det danske sprog er dog ikke en del af Mango, med undtagelse af tastaturet og ordbogen, derfor er en oversættelse nødvendig, for at få smartphonen til at tale dansk i menuer og interfacet.

Lige nu er det dog ikke klart, præcist hvornår det danske sprog kan hentes af kunderne.

- "Vi var færdige med den danske oversættelse for omkring tre uger siden, men hvordan opdateringen sendes ud, er endnu ikke på plads. Vi ved ikke om brugerne skal hente opdateringen fra mobilproducenternes support-websites eller om der bliver tale om en Microsoft-opdatering, " fortæller Henrik K. Petersen, chef for Windows Phone hos Microsoft Danmark til Mobilsiden.dk.

Microsoft-chefen håber at sprogpakken kan hentes på samme tidspunkt, som frigivelsen af Mango-opdateringen.

Når Windows Phone-smartphones med version 7.5 Mango begynder at lande i butikkerne, vil disse tale dansk fra starten, og kræver således ikke en opdatering.

Læs også:
- TEST: Sådan er Windows Phone Mango

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BROD 29-09-2011 14:12:30

Har haft mango et par dage nu - SUPER... update direkte ved zune tilslutning! I går endnu en telefon opdateret - opdater Zune og hvis der ikke er update - prøv at forcere (se nogle at WP siderne - hvordan)

0 0
Henrik A 28-09-2011 08:25:46

Har en Samsung Omnia 7. Var på Zune hertil morgen.

Stadig igen Mango. Hvornår kommer den.

Jeg er også en af de formastelige der har købt min telefon i Tyskland. Hvor skal jeg hente den danske sprogpakke ?

0 0
MarkT 29-09-2011 11:19:11

Du kan "tvinge" Zune til at finde Mango med denne guide: http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zune-software

Jeg er sikker på at den danske sprogpakke også kan hentes til telefoner købt i udlandet når pakken kommer engang.

0 0
MarkT 29-09-2011 11:17:46

Du kan "tvinge" Zune til at finde Mango med denne guide: http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zune-software

Jeg er sikker på at den danske sprogpakke også kan hentes til telefoner købt i udlandet når pakken kommer engang.

0 0
Kim Harder 28-09-2011 12:18:28

Har læst, at Samsung kommer med mobiltelefon til november med Mango, som taler Dansk, til omkring 2.600,- , hvor er Nokia?

0 0
Kurt L Andersen 28-09-2011 15:37:15

I Finland hvor de hygger sig med finsprit og riskviste.

0 0
Kurt L Andersen 25-09-2011 11:42:30

At WP7 skulle kører lidt ala Iphone og Apple altså med update osv.
Det var der da snak om til at begynde med, men det lader til at blive en ligeså rodet affære som med Android.

0 0
Thomas 25-09-2011 23:28:25

Det gør det også. Mango kommer til alle eksisterende WP-telefoner. Om en mobilgeneration eller to vil de ældste blive udfaset og ikke længere modtage opdateringen - præcis ligesom Apple gør det.

0 0
gielsgaard 25-09-2011 12:37:36

Ja det tror jeg de fleste ventede ,syntes rigtigt godt om WP7 men når tingene bliver så uklare nu ,så er jeg tæt på at droppe det ,MS skal holde fast på at DE ruller mango ud ,de producenter som ikke er klar må tage skraldet.

0 0
Kim Harder 25-09-2011 14:12:09

Det hjælper ikke meget, hvis Mango ikke er klar, så er producenterne lige glade. De vælger blot google istedet for microsoft. Er bange for, at microsoft er ved, at bide sig fast i noget, som også vil ødelægge deres hoved OS. Nu var de uheldig med Vista, nu prøver de igen med noget, som er alt for bøvlet. Tror microsoft har en eller anden plan om, at de vil ende med mobilt system. Sprøgsmålet er blot hvor krævende opgaver et mobilt system kan magte.

0 0
gielsgaard 25-09-2011 11:24:20

Har MS begået en fejl ved ikke at fastholde at de releaser mango ,men overlader det til producenter og operatører .

0 0
gielsgaard 25-09-2011 09:24:15

De har altså rimeligt godt styr på deres ting ,man køber en IP tager den ud af æsken tilslutter den Itunes og max 5 minutter efter spiller den ,hvis ikke MS kan gøre dette så drop det ,nu lader det til at man skal hente Dansk til brugergrænsefladen hos producenten helt ærligt det er 2011 .

0 0
Thomas 26-09-2011 13:17:22

Det tager ca. et minut før en WP er klar. Køber man en Mango-telefon i DK er der naturligvis dansk sprog på den.

Man slipper endda for at skulle slutte den til computeren (apple/itunes).

Jeg har svært ved at se hvordan man kan kritisere dette, og så samtidig fremhæve Apple for deres tilgang.

0 0
gielsgaard 26-09-2011 14:04:28

Stop en halv Thoas ,du kan ikke idag købe en WP7 i Danmark med Dansk menu .

0 0
Thomas 26-09-2011 15:02:03

Nej nej - men jeg mente nu også, at når Mango-telefonerne kommer, så er der selvfølgelig dansk sprog på dem man køber i butikkerne. :)

0 0
gielsgaard 26-09-2011 14:05:05

Mente Thomas :-)

0 0
Jesper 26-09-2011 11:58:43

Helt ærligt! Der er stadigvæk mange smartphones, som skal tilsluttes en computer, for at blive opdateret! Blandt andet iPhone kan du ikke opdatere, uden en computer! Tyndt!
(Ved godt, at man kan med iOS5...men den er jo ikke lanceret endnu, vel? Det er kun os, der kører med iOS5 Beta7, som kan det!) ;o)

0 0
NK 25-09-2011 09:59:39

Det samme kan man med windows phone på 2 minutter. Men Danmark har ikke været et marked MS ville satse på fuldt ud, men det har de ændret på og derfor er ui på dansk først på vej nu. Mon ikke hovedkontoret har styr på det og melder ud hvordan det skal foregå når mango frigives.

0 0
BE 24-09-2011 23:09:56

Hvad vil MS med WP7 egentlig?

Dansk sprog og tastatur er en selvfølge, hvis men vil distancere sig fre konkurrenterne, - måske undtaget fra Samsung, der nærmest er komplet ligeglade eller ikke ejer evnerne eller kompetancerne, og det sidste er vist det vigtigste.

Selvfølgelig skal der følge dansk sprog med iden opdatering ellers vil kunderne flygte fra produktet eller afvise det som et seriøst alternativ for mobiltelefoner.

Enten vil MS ind på markedet eller også vil de ikke!

0 0
Thomas 25-09-2011 23:26:56

Så vidt jeg har hørt, så vil alle telefoner, der er købt hos 3, TDC eller Telia blive opdateret til dansk sprog, mens telefoner, der er købt i udlandet ikke vil. Til disse skal man manuelt hente en sprog-opdatering.

Jeg tror i øvrigt ikke, at kunderne "flygter" pga. manglende sprog-opdateringer. Det er formentlig primært gadget-freaks, der har købt WP7 herhjemme, og disse kan nok godt overkomme at installere to opdateringer istedet for en.

0 0
Kim Harder 25-09-2011 00:57:13

Det bliver svært for MS, så længe de ikke har styr på systemerne. Trist og træls.

0 0
Kim Harder 24-09-2011 18:17:50

Problemer med oversættelse af Mango til dansk, mon der er yderligere problemer med Mango, som MS ikke har løst endnu, lige som problemer med deres nye Windows Developer Preview og blå skærme.

0 0
gielsgaard 24-09-2011 21:18:16

De skal tage sig alvorligt sammen ,når der er IOS og Android som begge er super OS'er går den bare ikke med det der slinger .

0 0
Kurt L Andersen 24-09-2011 11:52:49

Ja hvis MS ikke ved noget ser det skidt ud ;)
Jeg synes det går for langsomt og for usikkert, de har jo ikke rigtig styr på det, og det er sku synd.

0 0
gielsgaard 24-09-2011 13:53:01

Jeg har WP7 og føler at MS render fra deres ansvar ,producenterne til de mobiler vi har herhjemme har for længest lavet deres mango opdatering ,men bliver den rullet ud ,NEJ for MS er vist ikke klar ,så når de (MS) siger at updaten kommer når prodcenterne er klar taler de vist ikke helt sandt.Når noget sådan sker vender folk ryggen til det system ,og vi kan takke MS for fadæsen.

0 0