Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Undersøgelse: Ingen bryder sig om Samsungs Apps

Undersøgelse: Ingen bryder sig om Samsungs Apps

Samsung tilbyder en rig række apps med deres enheder, men ingen gider at bruge dem

Samsung dækker mange behov i deres softwarepakke. Alt fra chat til noteskrivning, via stemmegenkendelse, musik-streaming, fitness-tracking med mere. Ved lanceringen af Samsung store sællert i 2013, Samsung Galaxy S4, var det da også den udførlige softwarepakke Samsung fremhævede.

En undersøgelse fra analysebureauet Strategy Analytics viser dog at Samsung hjemmebagte apps ikke har samme tag i brugerne som Samsung kan håbe på. Facebook, Instagram samt Google tjenester som YouTube, Play Store og Search er ikke bare en men flere banelængder foran Samsungs apps.

Undersøgelsen bygger på det relative appforbrug hos 250 Samsung Galaxy S3 og S4-ejere. ChatOn, Samsungs IM-applikation som nyder af en 100 millioner bred brugerbase, bliver anvendt i bare 6 sekunder månedligt - langt efter eksempelvis Facebook som bruges i over 11 timer hver måned.

Samsung er derfor langt fra at overbevise deres brugere om anvendeligheden af deres software. Hvad mener du? Anvender du Samsung apps - eller er du helst fri?

Antal minuter/måned tilbragt på apps hos Galaxy S4 ejere.<a href= Kilde: WSJ.com" />
Antal minuter/måned tilbragt på apps hos Galaxy S4 ejere. Kilde: WSJ.com


Afstemning

Bruger du Samsungs applikationer i din Galaxy telefon?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

26-04-2014 11:05:58

For min skyld kunne de også godt droppe de fleste af deres apps. Bruger dog nogle enkelte. Så i mangler en mulighed i jeres "undersøgelse". Dog forstår jeg ikke den evige opstandelse over de apps. Deaktiver dem, så generer de ikke nogen. Og med 32GB til en 200, så er det sq plads man skal pive over. Og som det sidste, man ved det er der når man køber samsung, så hvis man finder det som værende et stort problem, så lad dog være med at købe en samsung :-)

1 1
26-04-2014 11:07:06

Der skulle jo stå IKKE plads ;-)

1 0
Jonas_a 25-04-2014 13:00:29

Jeg har aldrig kunnet forstå konceptet ved at tvinge brugerne til at have apps de hverken ønsker eller bruger.
Dette gælder Samsung som Google.
Jeg har skiftet min Galaxy S4 ud med den nye HTC One, og dermed er fri for Samsungs crapware, men hvorfor man ikke får lov til at afinstallere nogle af de præinstallerede Google apps, er mig uforståeligt.

4 1
Peter Lyck 24-04-2014 16:26:05

Jeg synes ikke den undersøgelse er helt god, for den tager ikke højde for hvilken funktion de forskellige apps har.

Hvis man bruger Facebook til chat, så ryger der hurtigt mange timer på og generelt lægge FB op til at blive brugt ofte. Det samme gælder youtube

Et memo derimod er noget de færreste bruger mange timer på, det giver ikke mening.

Når det er sagt så vil jeg som Samsung bruger give undersøgelsen ret i at det meste af det software Samsung laver ikke er meget værd. S Voice eksempelvis er grotesk uintelligent og bare dårligt lavet. Et eksempel er at samsung antager at vi alle bruger miles og andre amerikanske enheder, det kan ikke ændres(det kunne det ikke indtil jeg opgave s-voice). Det kombineret med en ringe evne til at opfatte gør det komplet ligegyldigt.

Mange af de andre apps fra Samsung har det fundamentale problem at Google/Android allerede leverer noget der bedre. Jeg fatter ikke Samsung laver deres ejen version af en app-store som indeholder apps der også findes i Google Play og hvor Google Play er langt mere oplagt at bruge. Det interessante er at Samsung bliver anklaget for at kopiere Apple. Men det store problem er alle de ringe kloner af andre firmaers produkter.

Dog er der enkelte apps som fortjener ros, S-Note til SGS note-serien fortjener stor ros. Jeg synes ikke brugerfladen er så ringe som mange forsøger at gøre den. Generelt er de gode nyheder kommet med note-serien.

Uanset, så mangler Samsung en ordentlig software-strategi for det meste er komplet ligegyldigt og ikke ordentligt gennemarbejdet. Alt den nye ligegyldige software er en af to årsager til at jeg synes SGS4 er et fejlskud(med spredhagl).

13 3
Andreas Birkjær 24-04-2014 20:40:17

Jeg undrer mig over at nogle giver dig "pil ned" for denne kommentar.

Jeg har personligt ikke kendskab til nogle af Samsungs ingbyggede apps, jeg går som oftest en stor bue udenom hvad de forskellige producenter smider i telefonerne, uagtet om de hedder Samsung eller HTC - hvis det er ordentligt skal jeg gerne vende tilbage og give det en chance, men nægter at blive stopfodret med noget :)

Nå, men jeg ville egentlig bare rose for en udmærket kommentar med tilsyneladende velovervejede pointer - positive såvel som negative.

4 0
TF 24-04-2014 21:44:14

Der er et par stykker her på siden der bare ikke kan tåle den mindste kritik af samsung lige meget hvad, derfor får han "pil ned"

1 5
Peter Lyck 25-04-2014 07:41:14

Du har ret, der er andre der har det på samme måde med iphone, det er underligt at folk vil gøre en dims til religion

6 0
TF 25-04-2014 11:19:51

Ja det er trist men nogle mennesker har det bare best i en osteklokke.

1 4