Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Undersøgelse: iPhone-ejere er de klogeste

Undersøgelse: iPhone-ejere er de klogeste

Test på nettet har påvist, at Apples iPhone-brugere er mere intelligente end andre smartphone-ejere.

Undersøgelser kan både være med at skabe forvirring, bringe klarhed og danne overblik. Men nogle gange kan man også undre sig over, hvorfor resultatet dog er faldet ud som det er, og det må dagens bud være tydelig eksempel på. 

Der er ingen tvivl om, at din smartphone siger en hel del om hvem du er. Det er dog nok kun de mere hardcore mobil-entusiaster, der vil påstå, at de er klogere end andre smartphone-brugere på konkurrerende platforme. 

Ikke desto mindre så er det præcis, hvad en ny undersøgelse fra Ladbrokes påviser. De har testet omkring tusind smartphone-brugere på de forskellige platforme, og herefter udregnet et gennemsnit for tiden det tog at gennemføre testen. Det skriver Dailymail.

iPhone vinder, men ikke med hurtigste tid

Apples kunder har været haft den hurtigste paratviden af dem alle med et gennemsnit på 94 sekunder foran konkurrenterne.  
Kunderne er Blackberrys har vist sig at være de sløveste med et gennemsnit på 118 sekunder. 

Det er dog ikke en iPhone-kunde, der kan bryste sig af den hurtigste tid i testen. Den går nemlig til en Samsung-ejer med en tid på 47 sekunder, der altså halverer den gennemsnitlige tid, som det tager vinder-mobilen. 

Selve “Test of Wits” består af 7 hjernevridere, som skal udfordre din problemløsning, evne til at udrede mønstre og til at finde koder. Hver spørgsmål har 4 mulige svar, og du er som deltagende nødt til at besvare, for at bevæge dig videre til næste spørgsmål. Du vil desuden blive bedt om at indtaste hvilken enhed du deltager fra ved begyndelse af testen. 

Husk et godt gran salt

Der er ikke beskrevet hvor mange af de forskellige smartphone-brugere fra hver producent, der har deltaget. De vides heller ikke om mærkerne har mulighed for at “skade” hinanden med dårlige resultater, ved at lyve om hvilken enhed de besvarer fra. 

Resultatet skal derfor tages med et gran salt, men det kunne jo være at du skulle udfordre venner og familie med en lille hjernevrider her op til weekenden. Testen finder du HER

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Walter A 17-01-2014 12:48:29

Interessant.
Mobilsiden er begyndt at reklamere for online pengespil.

Gennemfører man "undersøgelsen" får man tilbudt at downloade Ladbrokes nye "gratis" app.

Ladbrokes betting app er den hurtigste og nemmeste måde at bette på. Du skal blot downloade den gratis applikation til din mobiltelefon og så er du klar. (til at formøble en masse penge). ;-(

0 0
Martin J 09-01-2014 19:47:06

Virkelig en dårlig test. Nem alt for nem. Eneste rigtige faktor er ens tolerance overfor tidspres.

0 0
Steffen M 09-01-2014 00:41:47

De Apple fanboys og -girls som står i kø foran butikkerne og råber og skriger -og som farer ind i butikken som vilde dyr, når dørene åbnes -og bagefter skriger og tuder, når de står med deres nye i-Device i hånden, modbeviser denne såkaldte undersøgelse. Hvis Apple malede en træklods i hvid højglanslak og kaldte den iDiot ville de sgu købe den også...
Til Apple ejere: det er gas -I kan ta' det...eller..?
Nå - iQuit ;-)

0 0
Per 06-01-2014 08:05:51

låst design
låst software
låst til kun 1 producent
giver for mange penge for produktet

Jeps, de er klogere......not

3 4
Krabbe 05-01-2014 13:33:07

Smart fundet på af Apple-koncernen, men lidt for gennemskueligt :D :D :D

3 5
Henning Mortensen 05-01-2014 11:54:22

@jec:
Der er ikke noget der hedder "aligned op mod hinanden" hverken på dansk eller engelsk.

1 1
Kurt L Andersen 04-01-2014 14:36:09

Morten har da vist drukket benzin nytårs aften og ikke ØL. for hjernen er da forvundet

1 5
jec 04-01-2014 00:39:09

Total OT, men når man sådan ser mobilerne aligned op mod hinanden, så virker Apple og Blackberry utroligt gammeldags at se på.

2 2
Mikael Jensen 06-01-2014 09:31:21

Synes nu mere at Nokia og Blackberry ser gamle ud :)

Men ja, iPhone kunne godt trænge til nogle runde former igen!

0 0
Ole Christensen 03-01-2014 17:07:23

Mere latterlig historie skal man sgu lede længe efter!
Desværre tydeligt at den gennemsnitlige IQ hos mobilsiden ikke er specielt høj.
Hvorfor er det lige at noget så åndssvagt skal bringes?!
Mobilsiden er tydeligvis kun ude på at få nogle kliks og spille folk ud mod hinanden!
Tænk at det kommer fra en side som gerne vil tages seriøst.
I gør det sgu sværere end nødvendigt for jer selv.
Suk!

16 6
Martin5000 03-01-2014 16:01:10

Pffft... det er da fordi Android-brugere lettere kan multitaske og har lavet andre ting samtidig ;-) Og Bb-brugere er bare hæmmet af de små elendige knapper på tastaturet... hehe (and for the record, jeg har både en iPhone 5S og HTC One, som stadig er min favorit)

8 3
TF 03-01-2014 15:52:49

Kom nu det her er lige så latterligt som da iphone brugerne blev udråbt til dem der fik mest sex, det er kun lavet for at svagtbegavede fanboys fra de forskellige lejre kan enten hidse sig op eller spille smarte.

9 2
Androidlover 03-01-2014 14:50:56

det skal nok blive godt det her. ?

0 0
Allan 03-01-2014 14:32:01

iPhone brugere er de dummeste, længere er den ikke.

12 10
David 04-01-2014 17:38:38

Går udfra at du ikke er iPhone bruger, det er jeg heller ikke, men din kommentar, underbygger artiklen fint.

5 0
TF 04-01-2014 21:26:06

Han har vist været det men er frelst nu :-)

0 2
Robert 03-01-2014 14:26:20

Det tog mig 21 sek at færdiggøre testen ved at klikke tilfældige svar indtil jeg fandt det rigtige. Er jeg klogere en Iphone brugere?

8 7
David 04-01-2014 18:11:24

Nej, bare mere uærlig :P

1 0
gielsgaard 03-01-2014 15:19:23

næppe....

7 1
jec 03-01-2014 15:17:04

I hvert fald snedigere

4 6
Claus Jul Larsen 03-01-2014 14:23:14

Hold da kæft - en latterlig undersøgelse skal man lede længe efter. Mobilsiden burde tænke sig om endnu en gang før de lægger den på...

4 8
03-01-2014 14:15:35

Så er jeg vist nødt til at skifte mobil med det samme.... :-)

14 1