Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   USA: iPhone når 33 procents markedsandel for smartphones

USA: iPhone når 33 procents markedsandel for smartphones

Både Android og iPhone henter markedsandele i USA. iPhone når nu hele 33 procent.

I en ny opgørelse fra ComScore, over markedsandele for smartphonemarkedet i USA, går både Android og iPhone fortsat frem, skriver Engadget.

Googles Android system har ved udgangen af juli nået 52,2 procent af markedet. Ved samme opgørelse i slutningen af april var andelen på 50,8 procent.

Apples iPhone-andel er også i fremgang. iPhone har nu 33,4 procent af det amerikanske smartphone-marked, mod 31,4 procent i april.

Google og Apples fremgang sker blandt andet på bekostning af de mindre operativsystemer. Både Microsoft, RIM (BlackBerry) og Symbian kan notere en tilbagegang i opgørelsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lars 06-09-2012 12:04:01

Syntes ikke det er så sært med deres super produkter (måske lidt for dyre), men de virke og har bedste styresystem samt design. Alle kan benytte deres telefoner uden at være tekniske.

Mvh. Lars
www.trendseller.dk

0 0
Henrik 06-09-2012 13:49:31

"Bedste" er ret subjektiv. Den appellerer til alle dem der ikke følger med, ja.

Personligt synes jeg, at dens design er super kedeligt. Der sker for lidt udvikling. Dens hardware har aldrig været speciel imponerende. Den nye Lumia 920 tværer jo iPhone helt ud.

0 0
Footiefan 06-09-2012 17:07:01

"appellerer til alle dem der ikke følger med, ja".

Hjælp..... Og hvem er det så der følger med? Og hvad er det man skal følge med i? Hvis nu man har en mobil man er glad for...
Nåhh dem med Lumia mobiler følger med, ups det var ikke mange så ;-)

0 0
06-09-2012 20:43:17

Sjovt som Apple folk altid skal tale om tal når det er dem der er ovenpå, men ikke når de så ikke er det.

Men syntes absolut det lyder som en god idé at lade folk nyde deres telefon, hvad det så end måtte være....

0 0
Footiefan 06-09-2012 21:31:32

Hvem siger du er Apple folk?

0 0
DX 05-09-2012 15:38:47

Nøjjjee hvor vi tramper som Apple sagde til Google da de gik over broen. I forstår altid lige at lægge en Apple vinkel på en artikel, ha ha Applemobilsiden.dk

0 0
JP 05-09-2012 17:00:23

Nu viser artiklen faktisk at iPhone vokser hurtigere end Android, selv uger før den nye iPhone kommer.
Så måske ville en mere passende overskrift være.

"Android taber pusten til iPhone"

0 0
hellas7 05-09-2012 17:04:27

Altid sjovt med DX i den ene lejr og JP i den anden.

Jeg synes, at det mest interessante er, at WP ikke går 2-3 % (eller mere) frem, men at de har tilbagegang.

0 0
Katron 05-09-2012 18:00:02

Mon ikke at amerikanerne også venter på WP8?? Kan ikke forestille mig, at salget af WP7.5 enheder er svimlende for tiden.

0 0
Henrik 05-09-2012 20:02:15

Og hvad var det lige der skete i dag? Jeg forudser, at alt imens Google og Apple tramper rundt i deres selvfede sko, kommer der en Lumia 920 og hamrer dem ned bagfra inden de når at kigge sig over nakken.

0 0
05-09-2012 22:05:43

Lumia 920 har fået Nokia på niveau, men meget snart kommer iphone 5/the new iphone/eller hvad tosserne nu har fundet på, og så har de intet at skyde igen med....Sorry, men det er altså ikke godt nok bare at komme på niveau, man skal forbi de andre....

0 0
Henrik 06-09-2012 13:51:46

Det bliver meget spændende at se hvad Apple kommer med. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke på at der kommer noget vildt. Deres sidste to lanceringer har altså ikke budt på meget nyt.

Som jeg ser det, er det Apple som ikke er på niveau med de andre, og ikke omvendt.

Apple har bare mainstream hype.

0 0
TF 05-09-2012 16:33:49

Sagde den stakkels android troll ;-)

0 0