Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Usandsynligt Galaxy S III rygte - quad-core CPU?

Usandsynligt Galaxy S III rygte - quad-core CPU?

Samsung Galaxy S III er på vej, skriver flere blogs. Men rolig nu... Rygterne er langt fra sandsynlige.

En Samsung Galaxy S III vil blive præsenteret ved Mobile World Congress 2012 i Barcelona, forlyder det nu rundt på nettet.

Og ja, det er efter vores vurdering, meget sandsynligt.

Men spørgsmålet er så, hvor meget mere der holder vand.

Androidandme.com skriver med kilde i en anonym bruger, at Samsungs topsmartphone vil have følgende specifikationer:

- Processor: 2.0 GHz quad-core
- 1,5 GB RAM
- 32 GB intern hukommelse + SD-kort support
- Skærm: Super AMOLED III (1280 x 1024 pixels)
- System: Google Ice Cream Sandwich + TouchWiz 5
- Batteri: 2250 mAh
- Kamera 10 megapixels
- Videooptager: 1080p 60 fps

Hvad tror du? Er dette sandsynligt, eller bare ønske-tænkning?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 11-11-2011 11:04:18

Naturligvis kommer telefoner med de spec. , for 10år siden troede vi ikke der kom 1GHz CPU til PCer.. men som Christoffer siger, telefonerne bliver nogle kæmpe plader man hverken kan have i hånden eller i lommen, og for 5 år siden prøvede producenterne det samme. bare med at lave dem så små som muligt... som resulterede i ingen kunne ramme tasterne. og i dag skal de være ultra tynde, nok mest fordi det er "moderne" at være tynd, selv om tynde telefoner er total lort og holde om, og det er en ligegyldig faktor og telefonen vejer 90g eller 180g, ville faktisk hellere have en telefon på 180g og så den havde rigtig tastatur. Og så store skærme det nærmest er PC monitor. er selv tilhænger af op til ca. 3,5" som er en passende hånd størrelse. og så er der nogen som siger have skal man bruge det til, og mener det er fjollet, det er ALDRIG fjollet med mere og mere CPU kraft. og har aldrig været.. det er en naturlig udvikling, mere CPU kraft, og mindre forbrug. er heletiden under vejs.. og så er der også i debatten nogen som sammen ligner de 12MP lort kamera med film kvalitet. prøv nu at tage jer sammen, en Kamera linse på 1/25" eller hvor lille den nu er i forhold til en 1/2" Chip, ingen sammen ligning, og så et lille tynd stykke plastik foran, kan udgør hvad en kamera linse til måske 50.000,- kan, prøv nu at tage jer sammen. det er simpelt hen til grin..

0 0
Christoffer 27-09-2011 11:01:57

Jeg må snart investere i nogle større hænder, for der er en tendens til at skærmene på mobiltelefoner bare bliver større og større. Hvis rygtet taler sandt og SGS 3 kommer med en 4.65" skærm, så er det måske lige i overkanten for mig. Der er sikkert andre som glæder sig til en større skærm, men jeg håber godt nok også at der kommer nogle nye high end Android mobiler med mindre skærme. Så kan vi andre også være med :D

0 0
Jon 22-09-2011 08:26:45

Det er da slet ikke usandsynligt at vi meget snart vil se mobiler med quad-core processorer. Qualcomm annoncerede allerede i starten af året, at de vil have 2ghz og 2,5ghz quad-core processorer klar til "shipping" i starten af 2012

0 0
Mark 22-09-2011 10:03:58

Det er en relativt gammel nyhed, men den betyder ikke at der kommer quad-core mobiler fra starten af 2012. Det betyder at producenter kan begynde at tænke over specifikationer der indeholder den processor. Det planlægges jo lang tid i forvejen, hvilken processor der smides i, og en helt ny quad-core processor er på ingen måde billig at smide i flere millioner enheder. Så Samsung skal have en ufattelig god grund til at proppe quad-cores i fremfor for duals, og da Android fortsat ikke er multi-core venligt, har de ikke den grund.
Så der foreligger sandsynlighed for det sker, helt klart, men jeg havde ikke gjort det, hvis jeg var Samsung. De øger ikke produktionsomkostninger bare for at gøre det, for den menige befolkning kender alligevel ikke forskellen på single, dual og quad cores.

0 0
Jon 22-09-2011 14:35:12

Har skam heller ikke skrevet at der vil komme quad-core mobiler i starten af 2012, skrev at Qualcomm hsr annonceret at de ville have quad-core processorer klar til levering fra starten af 2012, det offentliggjorde de i en nyere nyhed end den jeg linkede til.

Men vil da give dig ret i at det ikke kan betale sig, endnu, at smide quad-cores i kommende mobiler, da det ville blive en relativt dyr fornøjelse for producenten. Desuden vil Android nok først være quad-core optimeret i IcecreamSandwich, eller måske først efter, så før det ville det være spild af hardware og ressourcer at smide dem i.

0 0
Skat 21-09-2011 22:16:10

I skal tænke på at alting bliver jo mindre hele tiden og med kæmpe styresystemer osv og i hverdagen ville det da være fornuftigt med den hastighed det ersatter pcen nærmest og en quad er altså ikke usandsyneligt end processor er ikke ret stor kun et motherboard og det ender sikkert med som de allerede er igang med til bærbare at gøre store grafikkort, processorer osv mindre men alligevel prøve at holde ydelsen så for mig at se skulle det ikke være så forkert angående processor men som sagt 2012 skulle jo være fremtidens år noget skal der jo ske :)

0 0
Mark 21-09-2011 11:39:52

Her er mine vurderinger:

- Processor: 2.0 GHz quad-core: Usandsynligt. Måske som dual.
- 1,5 GB RAM: Sandsynligt
- 32 GB intern hukommelse + SD-kort support: Sandsynligt
- Skærm: Super AMOLED III (1280 x 1024 pixels): Muligvis ny version af AMOLED, tror ikke på opløsningen
- System: Google Ice Cream Sandwich + TouchWiz 5: Sandsynligt.
- Batteri: 2250 mAh: Den er svær.. Med en stor skærm er der plads til et stort batteri, men det virker alligevel voldsomt..
- Kamera 10 megapixels: Usandsynligt, max 8MP tror jeg
- Videooptager: 1080p 60 fps: Meget usandsynligt.. 30fps er mere end rigeligt, alt andet er overkill

0 0
Hans Jákup Danielsen 20-09-2011 13:25:54

tja nu skriver de super AMOLED III
mig bekendt er der ingen sAMOLED II på markedet endnu
og en 5:4 opløsning giver heller ikke mening i en telefon (synes jeg) den bliver jo proportinalt for bred...

0 0
Zeb 20-09-2011 14:45:49

Det er også det jeg umiddelbart har sværest ved at tro på. 1280x1024 lyder urealistisk. På den anden side lyder SAMOLED III ikke så forkert. Det kommer an på hvordan de navngiver. Der er pt SAMOLED og SAMOLED Plus (kunne vel kaldes II?) og de har mig bekendt lige taget en ny produktionslinje i brug der skal producere SAMOLED II-type skærme men med højere opløsning og DPI (til blandt andet Nexus Prime). Denne kunne evt. godt kaldes SAMOLED III da det er endnu et skridt frem i forhold til SAMOLED Plus.

Jeg forstå slet ikke logikken bag at quadcore 2ghz er for meget. Til en telefon der først kommer om 8 måneder til et år? Kal-El fra Nvidia er allerede blevet fremvist ved flere lejligheder og skulle komme i tablets indenfor et år, hvorfor er det så urealistisk at der kan komme en Samsung variant i en telefon?

1,5GB ram tror jeg ikke helt på. Mig bekendt vokser ram størrelsen per chip typisk med en faktor 2 så en 1GB chip ville blive efterfulgt af en 2GB chip der i øvrigt ikke behøver fylde mere fysisk. Sammenholdt med Samsungs stærke udvikling af netop flash hukommelse mv (der bl.a. også bruges af Apple) er det slet ikke urealistisk.

Kamera på 10MP er absolut at forvente for en highend telefon der kommer om et år.

Icecream Sandwich med Touchwiz 5.0 virker også sandsynligt. Vi ved ICS nok kommer i det sene efterår og det er sandsynligt at der kommer en ny Touchwiz der skal matche og forene tablet og mobil versionerne UX og 4.0.

Batterier har jeg ikke indsigt i til at diskutere, men er det usandsynligt at der kommer stærkere batterier? Det skal bruges af den kraftigere hardware og der sker jo også en udvikling i teknologier på dette område så en højere effekt kan opnås.

Alt i alt lyder det slet ikke urealistisk for en telefon med launch i europa om 8-12 måneder.

Så er spørgsmålet bare om man skal spare op fra nu eller om man skal være tilfreds med sin SGSII og så spare op til SGSIV :D

0 0
Cebastian 20-09-2011 20:49:37

Kal-El er færdigudviklet, og er klar til produktion. Forhåbentlig ser vi enkelte tablet hen over vinteren :)

0 0
Kim 20-09-2011 14:52:24

Jeg tvivler kraftigt på at Samsung laver en "Osborne", så kort tid efter at de har fået serveret smartphone-markedet på et fad af Elop (Nokia) med hans "Osborne".

http://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect

Naturligvis præsenterer de ikke et produkt, der er på alle måder så overlegent nu, hvis det først kommer om et år (hvor du har den oplysning fra ved jeg så ikke ;) )

Det er højest en våd drøm. Om den så er fra chefdesigneren eller en eller anden fan er underordnet.

0 0
Zeb 20-09-2011 19:47:58

Jeg har oplysningerne fra den anonyme bruger der lækkede informationerne. Det skal måske nævnes at de blev lækket på 4chan som er notorisk kendt for at være fyldt med trolls. Jeg har bare læst om det andre steder end her - derfor jeg har flere oplysninger ;) Der skulle være offentliggørelse af den til MVC i Januar og så launch medio 2012 ligesom med Galaxy SII, den anonyme person der lækkede oplysningerne skulle have haft en Nexus Prime i hånden (lækkede også oplysninger om den) og havde så oplysninger om SGSIII men havde ikke set den selv endnu da den er under udvikling.

Du kan selv læse mere bl.a. her:
http://www.gsmarena.com/purported_samsung_galaxy_s_iii_specs_revealed-news-3149.php
http://www.gsmarena.com/anonymous_4chan_user_goes_handson_with_nexus_prime-news-3148.php

det er 3 dage gamle nyheder ;)

0 0
Christian 20-09-2011 12:53:41

... Er det da sandt, men den når bare ikke med til messen i feb. da apple nok kræver forbud mod det, da den sikkert har alle de spec. som iphone 7 vil få engang om 4 år :p

0 0
Henrikmand 20-09-2011 11:49:15

Jo - mon ikke der er tale om rygter her?

Med de specs., kan man fremover lige så godt installere en fuld AutoCAD på sin mobiltelefon, og arbejde med sine 3D renderede kunstmuseer i bussen...

0 0
Kim 20-09-2011 11:51:13

Hehe, du siger noget... Mon den også har 3D skærm så man virkeligt kan få gang i sine værker?

0 0
Henrikmand 20-09-2011 11:49:40

Desuden er der også strøm nok til at drive bussen ;o)

0 0
Kim 20-09-2011 11:37:57

Den dag hvor Android begynder at kræve MERE processorkraft end Vista, der bør nogen vågne op...

Og video med 60 fps? But why? 24 fps er biograffilms kvalitet. Det giver ingen mening at optage sine fordrukne eskapader i 60 fps! Så stik den da i det mindste 64 Gb hukommelse, så der er til et par minutters optagelser...

0 0
David 21-09-2011 09:45:00

1. Det sælger at komme først med en quadcore mobil.

2. nu er det jo ikke kun Android der skal afvikles. Mener du at en telefon ikke skal have kraftigere hw end OS'et kræver? Apps skal jo altså bruge den samme hw.

Forstår ikke dit argument.

0 0
Kim 21-09-2011 10:05:50

1 - LG kunne vist have været foruden deres dual-eventyr.

2 - Vista skal også afvikle programmer. Jeg har ikke skrevet noget om at hw kun, og kun nøjagtigt, lige skal understøtte OS.
Til gengæld ville jeg hellere have bedre OS end hw-kapløb. Som f.eks. Vista til 7, kæmpe forbedring. Android burde overveje det samme; væk med overflødige processer der bare optager CPU.

0 0
David 21-09-2011 11:20:31

Vi er grundlæggende enige OS skal ikke kræve mere HW end nødvendigt, men jeg mener godt der kan være god mening i at lave mobiler med kraftig hardware, så vi på sigt kan få nye og spændende anvendelser af telefonen.

0 0
drumme 27-09-2011 18:45:42

jeg vil godt hjælpe jer lidt.
Android (i forhold til apple OSx) så må udviklerne selv styrer hvor mange resurser ders app skal tage, derfor er det godt med kraft, fx til spil

0 0
Thomas 20-09-2011 15:18:08

Android KRÆVER bestemt ikke så meget cpu-kræft... men det forhindrer dem ikke i at smide en kraftig cpu i.

En bil vil aldrig KRÆVE mere end 50hk for at køre efter lovkravende i danmark, men det forhindrer ikke bil producenter i at smide en større motor i bilen.

0 0
Kim 20-09-2011 15:56:57

Nej du har ret, den skal i princippet bare kunne køre 40+ km/t. Meeen skal du ud på (informations-)motorvejen, så er du nødt til at kunne svinge den op på min 90 km/t.

Det gælder også Android. I teorien kræver det ikke særligt meget, men i praksis er det det eneste OS der har behov for Dualcore.

0 0
Cebastian 20-09-2011 20:44:27

lol, og min Desire er en dual-core? Prøv nu lige at være lidt seriøs. Igen 60 fps slår 30 fps.
http://www.engadget.com/2011/04/02/james-cameron-ponders-48-or-60fps-shooting-of-future-avatar-film/
Hvis vi ikke gør det bedre eller med bedre specs, kommer vi nogensinde frem med technologien? Jeg siger ikke, at det er 2x bedre. Jeg siger simpelt, at det vel er til at tænke, at 60 fps er bedre end 30 fps. I spil er det fx at foretrække, da det gør det langt mere flydende og stabilt. Hvorfor skal film nøjes med halvdelen?

Og jeg ved udmærket hvordan en analog biograf-projektor fungerer. Tak. Som de siger i Engadget; onward and upward, we suppose.

0 0
Kim 21-09-2011 06:37:17

Der er der noget helt fundamentalt du ikke har forstået; Når vi har behov for flere fps til spil, er det fordi vores fantastiske hjerne kan se lige igennem fakes.
Til forskel fra når vi ser en film, hvor hjernen fuldt ud accepterer "huller", så ser den helt anderledes på animationer. Og for at kunne overbevise hjernen om at det er virkelighed, er vi nødt til at bombardere den med billeder - så vi kommer så tæt på at noget faktisk er der hele tiden som muligt.

Jeg skriver det lige igen - Avatar er en animationsfilm! James har ikke ført holdet gennem klædeskabet til Narnia, og der fundet et rumskib som kunne tage dem op til de høje smølfer.

Og jo bigger, better, faster MORE! Men det er bare fuldstændigt pointeløst, at putte et 60 fps kamera i en mobil

0 0
Cebastian 20-09-2011 12:53:20

Og desuden, bare fordi du stikker high-end hardware i telefonen, betyder det ikke at den faktisk skal bruge så meget for at køre Android 4.0. Du kan få en Windows PC med 16 Gb RAM, de syge quad-core processor, 3 Gb grafik-kort osv. .. men det betyder da ikke, at Windows har brug for de specs, vel? (;

0 0
Cebastian 20-09-2011 12:52:54

Og desuden, bare fordi du stikker high-end hardware i telefonen, betyder det ikke at den faktisk skal bruge så meget for at køre Android 4.0. Du kan få en Windows PC med 16 Gb RAM, de syge quad-core processor, 3 Gb grafik-kort osv. .. men det betyder da ikke, at Windows har brug for de specs, vel? (;

0 0
Kim 20-09-2011 13:03:11

Grunden til at processor kraften forøges, er fordi Android især sluger den. Spilder den...
Uanset hvad, så giver det ingen mening at have en telefon der overstiger Vistas minimumskrav.

0 0
Hest 21-09-2011 08:29:28

Du kan jo ikke sammenligne en processor fra en mobil med en processor i en computer. DET er fjollet.

0 0
Kim 21-09-2011 09:01:23

Nej ikke helt. Men det gør ikke pointen mindre valid.

0 0
Cebastian 20-09-2011 12:50:12

*30 fps, og faktisk filmer James Cameron i 60 fps når han filmer Avatar 2. Jo flere frames, des mere flydende. period.

0 0
20-09-2011 16:45:16

Og du tror Avatar 3 eller andre storfilm vil blive optaget på en Samsung smartphone?

0 0
Cebastian 20-09-2011 20:53:01

Ja da. hvad skulle de ellers bruge?

0 0
Kim 20-09-2011 13:05:03

Og nej, 24 fps. Semiprofessionelle kan bedre lide 30 fps fordi det er lettere at klippe i.

0 0
Zeb 20-09-2011 13:43:43

Biograffilm i 35mm formattet er ganske rigtigt med 24FPS (Jeg arbejder i en biograf med at køre film....), hvor hver frame vises 2 gange (altså 48 "glimt" per sekund. Fjernsyn sender 25 FPS (hver frame vises 2 gange = 50hz) Derfor er en biograffilm en smule kortere når de viser den i tv, fordi den samme mængde frames kan afvikles lidt hurtigere.

0 0
Danno 22-09-2011 09:44:54

Så en film, der i biografen varer 2 timer, vil på et tv vare 4,8 minutter kortere? Fordi du mener at filmen bliver speeded op? Ej, den må du sgu længere ud på landet med.

I øvrigt kører 35mm film, med 24 fps progressivt. Og de 24 billeder bliver hverken op- eller nedjusteret.
Gamle TV kører skam 50Hz, og ikke 25Hz. Dog er billedet interlaced, dvs at der først bliver vist den ene halvdel af billedet, og dernest den anden halvdel. Der bliver vist 50 halve billeder, der tilsammen bliver 25 hele.
Alt efter hvilken standard man kører efter, gør dette sig også gældende for moderne TV. Der er dog også masser af tv-kanaler der spytter 50Hz progressivt ud. F.eks. DRHD

Hvis din teori skal være rigtig, vil 2 programmer der starter simultant på DR1 og DRHD, være slut på helt forskellige tidspunkter.

0 0
Kim 20-09-2011 13:01:27

Avatar er en animationsfilm!

0 0