Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Utrolig billig tablet på trapperne

Utrolig billig tablet på trapperne

Det danske firma Propad sælger billige Apads fra Kina. En konkurrent til Samsung Galaxy Tab og iPad.

I al stilhed er danske Propad blevet klar med en Apad, en tablet computer baseret på Android. Importeret fra Kina til en noget anden pris end det Samsung og Apple sælger deres tablet computere til.

Pris  kr. 1.499,-  plus levering, og det er tilmed med prisgaranti.

Ligesom Samsung Galaxy Tab er Propads tablet baseret på en 7" stor skærm, og der lokkes med funktioner som:

  • Direkte tilslutning til TV'et via HDMI.
  • Internet browsing og email.
  • Online video chat.
  • Musik afspilning
  • Afspilning af film
  • Indbygget GPS


På den tekniske side har den 32GB flash hukommelse, 600/500 MHz DSP processor, 2x mini USB og den vejer 332 gram. Størrelsen er 190,5 x 118,5 x 14,7 mm.

Propad venter deres Apad på lager i denne uge. Se mere på propad.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JN 06-10-2010 20:02:19

Mobilsiden skriver idag, at LG udskyder Troyo fordi Android ikke er tablet - klar endnu. Så er det nok heller ikke godt nok endnu til andre lignende produkter, eller hvad ?

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/lg-udskyder-tablet-android-er-ikke-godt-nok,lid.12857/

0 0
Jeppe Andersen 03-10-2010 10:17:54

Søg på den på YouTube :o Altså det der er bestemt ikke brugervenligt eller noget som helst! Grimt, Grimt og på ingen måde en konkurrent til iPad ,,

0 0
TJ 29-09-2010 10:52:49

Hvor er det nu iPad "produceres" ? øhh, Kina ?

0 0
gielsgaard 29-09-2010 07:49:46

måske mobilsiden skulle låne en og lave en test af den,så kunne man jo se om det er helt hen i skoven.

0 0
Jesper Søgaard 29-09-2010 08:41:02

Det synes jeg ville være en fremragende ide.

Man kunne forestille sig at Mobilsiden testede et par af de billige modeller som Apad og Archos og forholdte sig til om de reelt er et godt alternativ til at købe f.eks. en Galaxy Tab eller, Streak eller iPad.

0 0
PJ 29-09-2010 02:24:13

Hvis den ikke er godkendt af google må den ikke bruge googles egne programer, som fx gmail og googles market.

Der er en lang række betingelser man skal opfylde for at blive godkendt, bla at maskinen har bluetooth, og kan 100% flashes til en ny version - og mange af de billige dimser fra østen er ikke vildt godt lavet - indtil videre hænger prisen sammen med hvad man får.
Men der er så mange android padds på vej at om et par år kan man sikkert få gode til en lav pris :)

0 0
Anders W 28-09-2010 20:46:10

... det er altså noget af en gammel sag. Det var hvad de gamle Magic telefoner blev leveret med.

128Mb System ram og en en Rockchip CPU.

Køb den og bliv frustreret over hvor sløv den er i forhold til hvad der kan købes for relativt få kr. mere.

Derudover kan jeg intet finde om skærmen har multi-touch ... jeg tillader mig dog at tvivle (ellers havde de skrevet det).

Den har som Bjarke nævner ingen GPS sensor selv, og du skal derfor køre via en android mobil med gps eller lign.

Da den ikke har 3G eller GPS, så har den heller ikke direkte adgang til Android Market. Ikke officiel adgang i hvert fald.

Selvom der er adgang, så er der nok en del apps der ikke virker på en 1.5 version af Android, så udvalget er nok noget skrabet.

0 0
Bjarke Hansen 28-09-2010 17:34:14

Jeg tror næppe den har indbygget GPS...

Det står er nemlig også i de rigtig mange Annoncer på bla. ebay men læser man længere nede står der at den kan tilsluttes til en GP reciever, og det ikke er på nuværende tidæunkt er understøttet af android driverne bla bla bla eller at den har GPS

0 0
Anders W 28-09-2010 16:46:56

Hvis Propads ejere har en del konkurser på bagen, så må man håbe at der ikke bliver behov for at sende den retur .. da jeg tvivler på deres support.

Derudover har jeg ikke den store tiltro til billige kineser-kloner.

Deres byggekvalitet er sjældent særligt god, og hardwaren der smides i er ikke den bedste. Men man får vist hvad man betaler for (undtagen med iPad og Samsung, som er ALT ALT for dyre)

Måske et bedre (omend nok noget dyere) alternativ, kunne være Archos 7" eller 10,1" Froyo tablets der sendes på markedet i oktober.

0 0
BSG 29-09-2010 11:21:23

Ved du at iPad og iPhone bliver lavet i Kina?

0 0
gielsgaard 29-09-2010 12:23:39

Det tror jeg de fleste er bekendt med.....Hvor vil du hen?

0 0
BSG 29-09-2010 13:04:28

Læs ovenfor

0 0
gielsgaard 29-09-2010 14:08:25

Ja,Anders har ikke tiltro til billige kineser kloner og....Du vil vel ikke betegne ipads og iphones som billige kloner?

0 0
BSG 29-09-2010 17:27:18

Nej, bestemt ikke, vil bare vise at kineserne er meget dygtige, og laver særdeles gode kvalitetsprodukter.
De laver også dårlige produkter, men der er ikke alle klonede produkter som er dårlige, langtfra det.

0 0
gielsgaard 28-09-2010 16:21:42

tror man skal hente den selv i Glostrup,og betale ved samme lejlighed,ialtfald indtil Dankort er en mulighed,ejeren har som Peter skriver en del konkurser bag sig,dermed ikke sagt at dette ikke er ok.

0 0
recordere.dk 28-09-2010 15:13:52

Der kommer en bedre udgave fra Propad meget snart. Mere følger når de frigiver detaljerne.

PS. Angående kritikken, så er dette jo et reelt produkt på markedet, fra en dansk leverandør, og til en yderst reel pris.

0 0
Peter 28-09-2010 14:47:57

Kunne I ikke bare udvise LIDT kildekritik??? :(

Den er ikke er det mindste dansk - blot importeret til DK.
Den kører en forældet Android.
Den kan købes langt billigere andre steder.
Propads ejere har flere konkurser bag sig.
Propad undgår pudsigt nok understøttelse af Dankort...

Behøver man vide andet, før man selvfølgelig holder sig LANGT væk??

0 0
gielsgaard 28-09-2010 15:31:54

ØHHH der står nu også at den er fra Kina.

0 0
Peter 28-09-2010 15:44:02

Ja - nu...
Tidligere hed overskriften "Billig dansk tablet på trapperne"

0 0