Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Væk din Lumia med et dobbelttryk

Væk din Lumia med et dobbelttryk

Rygte: Måske bliver det til sommer muligt at vække Nokia Lumia med et ”double tap” på skærmen.

Moderne smartphones uden nogle taster, kan være irriterede at få liv i, hvis man kun har power-knappen i toppen, som en mulighed, når fx blot uret skal tjekkes.

Men måske kommer Nokia med funktionen ”double tap to wake”-funktion, der er tidligere er set på andre, ældre, Nokia-telefoner. Idéen er at et dobbelttryk på skærmen med fingeren, vækker telefoner.

Det er, ifølge Dailymobile.net, der mobiloperatøren 3 i Italien, der har tweetet om denne funktion. Angiveligt skulle opdateret med kodenavnet PR 2.0 blive rullet ud i juli.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Watergate 19-04-2013 14:20:43

Hej Mobilsiden,

Jeg er rigtig glad for min Lumia, men desværre oplever jeg nu for 2. gang problemet med sort skærm under opkald - ind og ud. Nokia har stadig ikke tilbudt en holdbar løsning. Har været til reparation 1 gang. Kan I ikke få Nokia i tale ved at rette henvendelse til dem. Jeg har forsøgt gennem twitter, email og telefon support ( det koster over 4,- kr at ringe til ) men intet virker. Som I måske har set og hørt har rigtig mange problemer med denne fejl. Kan I skubbe til Nokia for os, som åbenbart ikke betyder noget for Nokia?

0 0
Benjamin Jensen 19-04-2013 12:37:45

Det lykkedes aldrig, efter gentagende forsøg at vække min Lumia 920 til live....så nu er jeg væk fra Nokia igen.

Skodtelefon!

0 0
19-04-2013 13:37:17

det var en skam for dig, jeg har haft min siden salgsstart og ingen problemer overhovedet, ikke engang genstart har jeg været ramt af.

især skærmen og den følsomhed Nokia Lumia 920 har ville jeg nødigt undvære i dag...

0 0
Benjamin Jensen 19-04-2013 14:42:47

Du er da vist en minoritet Carsten. Teleselskaberne melder ellers alle i kor, at der har været alt for mange problemer med denne tlf.

Det værste er næsten Nokias uvilje mod at erkende problemet, og få dem løst.

Man kan være uheldig med en tlf, men når så mange har de helt samme problemer som mig, så begynder der at tegne sig et mønster over en tlf der hverken soft eller hardwaremæssigt lever op til kundernes krav. Det er i hvert fald en farlig rute Nokia har taget.

Jeg vil efter dette aldrig vælge en Nokia igen. Jeg fravalgte dem selv pga. dårligt samlede telefoner samt software i sin tid, og jeg kan bare konstatere at det på ingen måder er blevet bedre.

0 0
Katron 20-04-2013 01:31:12

Hmmm, der er vist noget der er smuttet hen over hovedet på mig der...

Har en kusine der arbejder hos Telia, og en kammerat der arbejder hos 3. Ingen af dem beretter om ualmindeligt mange fejl på Nokia modellerne, faktisk tværtimod. Overordnet set, så er Nokia tilsyneladende stadig i en position, hvor de er de mest fejlfrie mobiler, ihvertfald ifølge både Telia og 3.

Ikke at feks. Lumia 920 er totalt fejlfri, for fejl opstår, men udfra salget af de forskellige modeller, så stikker Lumia 920 slet ikke ud, som det du beskriver.
Nogle vil bare finde fejl på produkter, og du er åbenbart en af dem.
Google en hvilken som helst mobil model, og du vil finde et hav af utilfredse ejere.

Min datter er feks mega træt af at hendes iphone 5 bruger vanvittigt meget strøm, og skal oplades 2-3 gange om dagen. Hun er lun på min Lumia 920, fordi jeg snildt kan holde strøm en hel dag, faktisk 2 i visse perioder. Det hun ikke fatter er, at hun bruger hendes mobil 400 gange mere end jeg, så ligemeget hvilken mobil hun får, så vil hun have problemer med at holde strøm, og sandheden er at hun nok er ret godt stillet med iphone 5, som jeg egentligt synes holder strøm helt godt. Så en ejer med et kæmpe problem, som faktisk slet ikke er tilstede.

En veninde har en SGS3, og har virkeligt svinet både Samsung og Android til, fordi hun hele tiden tabte sit netværk. Dette problem blev løst ved at skifte teleudbyder.

Alle mobiler har deres egne problemer, og Nokia er ingen undtagelse. Spørgsmålet er bare hvilke problemer man kan acceptere. Jeg har selv en Lumia 920, som blev købt på dagen, hvor salget startede. Den har ikke været problemfri, men er alligevel rigtigt glad for den. En af grundende til det er, at jeg har ikke haft nær de samme problemer, som jeg havde med min SGS2 og min iphone 4s.

0 0
Benjamin Jensen 22-04-2013 10:39:39

Katron, du plejer at komme med fine indlæg, men dette er skudt helt forbi. Nok fordi du er en rigtig Nokia fan, og ikke kan se fejlene....for bare fejl ;)

iPhone 5 burde jo have langt større problemer, hvis man skal se på salgstallene. Hvis du f.eks. ser på mobildebat, vil du jo også kunne se folks frustrationer. Mange har faktisk ytret sig rigtig positivt i starten, hvorefter de så drejer sig over til at blive meget negative. Det var sådan set også sådan jeg havde det.

Men bare nogle af de problemer jeg oplevede

1. Tlf frøs under samtale - og dermed afbrydelse af samtale (løstes i i software update hele 4 måneder efter release)

2. Rigtig mange havde problemer med en bricked telefon, hvis man nulstillede den. Det problem havde jeg også, og måtte undvære min tlf i 23 dage, fordi Nokia beholdte den i urimelig lang tid, fordi de ventede på updaten.

3. Telefonen blinkede når jeg snakkede i tlf og den lå på bordet (headset). Den kunne nok blinke 100 gange under en samtale på 5 min. Andre havde problemer med at den lyste hele tiden. Endnu andre havde problemer med, at tlf ikke lyste op når tlf ringede.

4. Støv på linsen. Dette problem havde jeg dog ikke.

5. Uskarpe billeder - det problem blev også løst i firmware update.

6. Konstant genstart af telefonen. Dette blev også løst.

7. Mit seneste problem som gjorde at købet blev ophævet var, at den hele tiden mistede forbindelsen til netværket. Der kunne heller ikke bruges data på tlf. Nyt simkort hjalp ikke. Det mest normale var 1-2 streger edge dækning.

8. Den ville...nogle gange connecte til mine bluetooth enheder....andre gange ikke. Nogle gange mistede den også forbindelsen til dem under samtale.

Det her er bare et lille udpluk af de problemer jeg havde. Så jeg synes måske det er en anelse frækt at påstå, at jeg vil finde fejl - Nokia skal nok vise mig vejen!

Når jeg ringer til 30-40 kunder om dagen, så er den slags fejl bare slet ikke til at leve med.

Min nye iPhone 5 har derimod slet ikke de problemer. Den er måske lidt kedelig efterhånden, men det virker hver gang. Det er jo nok også derfor Apple har så mange trofaste kunder.

0 0
Kongand 19-04-2013 11:31:46

Hvordan undgår man så, at den "konstant" ligger i en lomme og bliver tændt? - specielt når man nu kan betjene mobilen med handsker osv. og derfor må forventes at være ret sensitiv :)

0 0
Simon Larsen 19-04-2013 13:16:03

Det sørger proximity sensoren (mener det er den som er ved et front kamera), så hvis den oplever at det er mørkt, så kan man ikke tænde telefonen med dobbelttryk ;) Prøvede at holde for sensoren på min Nokia N9 og kunne derefter ikke dobbelttrykke for at tænde den :)

0 0
19-04-2013 13:32:26

Nokia går ikke konkurs!!!
De har stadig mia. € på bogen og andre værdier for mia.€ og de har nedbragt deres underskud betydeligt i forhold til tidligere regnskaber de sidste år.

Desuden må faldet i enheder skyldes det faktum at der var leverandør problemer i både 3 og 4 kvaltal, men dette "problem" er nok løst nu hvor Nokia har åbnet sin nye fabrik i Hanoi..

vedr. dobbelt tryk så har Simon ret det er sensoren der styrer om det skal være muligt. elskede den funktion på min n9.

0 0
Thomas 19-04-2013 12:44:26

Det virker uden problemer på N9 så det kan vel også fungere på en lumia... men det kan nok være lige meget alt sammen, Q1 resultatet fra nokia er lige kommet og det ser ikke godt ud, slaget af Lumia telefoner er faldet fra sidste Q. og hvis det er rigtigt at nokia sidder på 75% af Wp salget så har platformen generelt det ikke godt. Jeg er sgu bange at satsningen på Wp bliver enden for nokia.. :-(

0 0
Henrik 19-04-2013 13:41:57

"Q1 resultatet fra nokia er lige kommet og det ser ikke godt ud, slaget af Lumia telefoner er faldet fra sidste Q"

Nej, det er ej. Det er noget vrøvl.
Salget af Lumia telefoner er STEGET siden sidste Q. Q4 2012 salget 4.4 mill Lumia'er, Q1 2013 er salget steget til 5.6 mill Lumia'er.

Kilde:

http://www.nokia.com/global/about-nokia/investors/financials/reports/results---reports/

Det seneste regnskab var faktisk bedre end mange forventede. Det er rigtigt at det viste et minus, men kigger under huden vil man se, at det meste er afskrivninger og udgifter til re-strukturing som stadig fylder lidt.

Det og så det faktum at salget af "almindelige" telefoner er udfordret - hvilket er forventeligt.

Men altså overordnet set, og hvis man trækker re-strukturerings omkostningerne fra, så har Nokia har atter overskud på driften for Smart Devices, Mobile Devices og deres netværksforretning.

0 0
Thomas 19-04-2013 14:36:23

Du har ret, jeg var lidt for hurtig der. havde ikke lige taget højde for at Symbian stadig var en del af salget. faktum er dog at Lumia ikke kan kompenserer for faldet i symbian og Nokia taber ikke bare markedsandele, men deres salg er faldende i et kraftigt stigende marked. Nokia står for ca. 75% af WP salget hvilket selvfølgelig siger noget om Nokias Hardware og special apps. Men betyder denne dominans at nogle af de andre producenter dropper WP? hvis de gør det kan det være et meget stort problem for WP som platform...

0 0
Henrik 19-04-2013 15:57:52

Forkert igen. De 5.6 mill solgt i sidste kvartal var Lumia. Tager man Symbian salget med, som kun var på 0.5 mill, lander vi på 6.1 mill smartphones. Så altså en stigning i Lumia salget ifht kvartalet før på 1.2 mill!

Så nej, deres slag på smartphone markedet er IKKE faldende.

Godt så.

Det faldt der er tale om, er et fald i salget af deres Asha serie (som er en slags mellemting mellem smartphone og feature phone) og de øvrige feature-phones. Ialt udgjorde dette segment 55 mill. solgte enheder i sidste kvartal, hvilket er lavere end kvartalet før.

That's it.

0 0
Thomas 19-04-2013 17:17:20

Nej, de solgte 6,6 mil smart phones i Q4 12 og 6,1 iQ1 13. Så salget på smartphone markedet ER Faldende.

0 0
Henrik 22-04-2013 10:15:16

Q4 er sæsonmæssigt stærkt kvartal, samt at de andelen af Symbian telefoner var højere i Q4 end Q1. Kigger man på Lumia-salget, så ER slaget stigende, endda KRAFTIGT stigende når man kigger fra Q4 '12 til Q1 '13 og tager sæson korrigering med!

0 0
Tobias 21-04-2013 08:04:21

ja men selve lumia linjen hvor der er højer margen stiger så for mig gør det ikke så meget af deres asha linjen "som er den der er falaet for det til af vise et falg" vil se de næste par Q and vis nokia forsetter med af for beder styr på deres prudosun af lumia mange af de nye modeler har slet ikke været til salg i det her Q så for venter enu flere solg til næste Q og man skal også tænke på sidste Q have vi en 24 decembor inde over så det er ikke så skidt in dag af imo

0 0