Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vækst til Telmore - kunderne køber flere mobiler online

Vækst til Telmore - kunderne køber flere mobiler online

Hos Telmore oplever man en eksplosiv vækst i antallet af mobiltelefoner solgt via internettet. ”Kunderne er vilde med selv at kunne bestemme butikkens åbningstider”, lyder forklaringen fra Telmores administrerende direktør.

Telmore oplever en stor stigning i antallet af solgte mobiltelefoner via internettet. Ved udgangen af 2006 forventer lavprisselskabet at have solgt mobiler for omkring 65 milliarder kroner. Det svarer til mere end 100.000 solgte mobiltelefoner. I forhold til 2005 er det en omsætningsmæssig stigning på 46 procent.

Ifølge Telmore skal den eksplosive vækst ses i lyset af, at kunderne er blevet mere trygge ved at bruge dankortet på nettet. Samtidig mener teleselskabet, at fleksibiliteten, som netshoppen kan tilbyde, falder i kundernes smag:

”Vi mærker tydeligt, at kunderne er vilde med selv at kunne bestemme butikkens åbningstider og dermed undgå de lange ventetider i de julekøer, som præger detailhandlen i disse dage”, mener Telmores administrerende direktør, Allan Christiansen.

Telmores succesoplevelse hænger således sammen med, at nethandel generelt er slået igennem. I tredje kvartal af 2006 havde Telmore mere end 1,2 dankort-transaktioner på nettet, hvilket er en stigning på 20 procent i forhold til samme kvartal året før.

At kunderne ikke er bange for at handle via nettet ses også af den popularitet, som Telmore og andre teleselskaber, der opererer med online betaling, har. Ifølge Telmore er der i dag mere end en million danskere, der har mobiltelefoni på nettet, hvoraf Telmore har 600.000 af dem.

Og nethandlen giver åbenbart også tilfredse kunder. For femte år i træk er Telmore blevet kåret som det teleselskab, der har færrest utilfredse kunder i en måling foretaget af Gallup GTI. Og hos Telmore har man en optimistisk tro på endnu bedre resultater i fremtiden:

”Hvilken anden type butik kan slå åbningstider der er skræddersyet den enkelte kunde, hvor der ikke er ventetid, ingen parkeringsproblemer og priserne er lave, spørger Allan
Christiansen afsluttende.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies