Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Verdens første Windows Phone 8 smartphone - Samsung ATIV S

Verdens første Windows Phone 8 smartphone - Samsung ATIV S

Samsung har annonceret verdens første officielle Windows Phone 8 enhed. Mød Samsung ATIV S med 4,8 tommer skærm og dual-core processor.

Samsung ATIV S.
Samsung ATIV S.

Under IFA-messen i Berlin blev der ikke kun talt om Android enheder, også Windows 8 og Windows Phone 8 kom på tale.

Det betød nye enheder, deriblandt verdens officielt første Windows Phone 8 enhed, Samsung ATIV S.

Samsung ATIV S har 4,8 tommer HD Super AMOLED-skærm, 1,5 GHz dual-core processor, 16 eller 32 GB internt lager, 1 GB RAM, MicroSD-slot og otte megapixels kamera.

Enheden vejer kun 135 gram og designet kan godt minde om Galaxy S II, med Windows Phone funktions-knapper.

På vej til Danmark

Samsung ATIV S kommer til Danmark med præinstalleret Microsoft Office, samt indbygget NFC teknologi.

Batteriet er på hele 2.300 mAh, hvilket sandsynligvis vil betyde en god batteritid på telefonen, men det betyder ikke enheden er tyk - kun 8,7 mm.

Enheden forventes klar til de danske kunder i november. Den vejledende udsalgspris lyder på 4.200 kroner uden abonnement.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Belgarion 30-08-2012 07:40:07

ingen LTE i den?? det er da lidt skuffende.. Men ja ellers en en klart kandidat til min nye tlf, så jeg endelig kan få en WP med en ordentlig stor skærm.

0 0
Tommy 30-08-2012 09:29:12

ja, LTE ville være lækkert, men jeg tror DK har det problem at operatørerne ikke satser på samme standard. Jeg ved ikke om "vi" har skydt os selv i foden der, ved at vælge en anden end USA...

0 0
Zeb 30-08-2012 17:15:10

Så vidt jeg ved er det tværtimod USA der er nogen fjolser fordi deres fordeling af frekvensbåndende er som den er. Det gør også at folk med en telefon fra et selskab ikke nødvendigvis kan skifte til et andet.

I EU er det standardiseret, så der skal nok komme en LTE version da den vil kunne bruges i hele EU.

November og 4200 uden abo.? Jeg er solgt!

0 0
Belgarion 02-09-2012 00:04:43

ja kunne bestemt også blive afløseren for min Samsung Omnia W, men man må jo lige lure hvad alle de andre producenter kommer med af windows phones. jeg vil gerne have en med en ordetlig skærm str. De 3,7" Omnia w har er lidt for småt i længden synes jeg, men ellers en dejlig tlf, bare for lidt hukommelse.

0 0
Tommy 30-08-2012 19:32:39

Ja, det er rigtigt at USA har deres helt eget, men når nu der er mange LTE modeller på det amerikanske marked, men nærmest ingen i dk, så kunne man jo tilpasse sig...

Men det er jo historie nu, det vigtigste er at få LTE på kommende modeller.

0 0
Frederik 29-08-2012 22:36:12

Sikke en lækkerbisken :p Nokia skal oppe sig hvis ikke det her skal blive min næste WP

0 0
Henrik 30-08-2012 15:19:11

Hmmm...jeg har det lige modsat. Det ser ud til at være det samme plastic chassis som Galaxy S III, som jeg synes føles som noget billigt budget halløj. Er heller ikke vild med den overdrevne glatte overflade.

Og så er der jo Nokia's specielle applikationer, som man ikke vil undvære når først man har haft dem.

0 0
Frederik 30-08-2012 17:27:42

Jeg har læst at det skam er metal og ikke plastic. Jeg tror samsung følger deres omnia serie som også var i metal.

0 0
Tommy 30-08-2012 18:30:01

Omnia 7 var muligvis, min Omnia w er af lige så fesen plastisk som Samsungs android enheder.

Det betyder ikke jeg er utilfreds, men blot at man ikke får samme lækkerhedsfølelse som med Nokia 800 - dog er trækker styresystemet kraftigt op :)

0 0
Peter 30-08-2012 06:53:59

Ja, der der kunne Nokia virkelig lærer noget.
Fed hardware men hold fast hvor er den grim med WP.

0 0
Frederik 30-08-2012 10:40:59

Hmm tja, den lyseblå farve er heller ikke min favorit hvis det er den du tænker på, men de har vidst inkluderet langt flere farver i WP8. Jeg har set nogle mørkeblå tiles i en WP8 demo og så ser det ret godt ud, specielt hvis du tilføjer en masse tiles med billeder, nyheder, vejr, mv

0 0
Hydra 29-08-2012 23:02:50

Enig...

Får vabler af min Lumia 900. Denne ser ud til at ligge bedre i hånden!

0 0