Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vi smadrer smartphones for milliarder

Vi smadrer smartphones for milliarder

Baldrede skærme og druknede mobiler koster danskerne millioner af kroner årligt. De seneste 7 år har danskerne ødelagt telefoner for 4,1 milliarder kroner.

En rundspørge foretaget af forsikringsselskabet SquareTrade, viser at danskerne er skødesløse med deres værdifulde mobiler. Selvom en ny iPhone løber op over 5.000,- kroner, tænker de færreste over hvad det koster, når uheldet er ude.

Det betyder, at danskerne har skadet smartphones for i alt 4,1 milliarder kroner over de sidste 7 år.

Nogle uheld kunne ellers forbygges. SquareTrades tal viser, at ca. 1 ud af 10 uforvarende har sendt mobilen en tur i vaskemaskinen. Andre ulykker skyldes almen klodsethed. Eksempelvis, har en ud af 8 danskere druknet deres mobil i toilettet.

Læs også: Når mobilen får vand [TIP] 

SquareTrades tal viser også, at de yngre mobilbrugere er de mest skødesløse. Sandsynligheden for at man ødelægger telefonen er hele 222% højere, hvis man er under 45 år.

Vi glemmer prisen

Samlet set, er det en tredjedel af danskerne, der har oplevet en skade på mobilen over de sidste to år. De mange uheld skyldes glemsomhed, mener SquareTrades administrerende direktør Kevin gillian,

Mange køber i dag telefonen som en del af abonnementet, hvor den bliver betalt af løbende. Derfor glemmer vi ofte, hvor dyr telefonen er – lige indtil det øjeblik, vi taber den. Med en pris på op mod 7.600 kr. kan det være en ret tårefremkaldende oplevelse

Vi afdrager på mobilens fulde pris og glemmer derfor ofte hvor dyr den er.

Squaretrade, en virksomhed som tilbyder mobilforsikringer, mener derfor at produktforsikring skal tænkes ind i købet og brugen af en smartphone. Kevin Gillian uddyber:

Flere og flere danskere får sig en smartphone, og brugen af dem stiger også. Det er efterhånden overordentligt vanskeligt at undvære telefonen, og derfor mener vi, at det bør være standard at kunne få skiftet apparaterne ud fra dag til dag som en del af produktforsikringen,”

Undersøgelsen er baseret på en rundspørge blandt 13.000 europæiske smartphone-brugere.

Læs også: Har din mobil været udsat for vand? Her er posen der kan redde den

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 25-09-2014 18:56:43

Dette problem er jo kun noget iPhone brugere har. De er dummere end gennemsnittet, og kan ikke engang finde ud af at købe en ordentlig telefon. Android brugere har en ekstra holdbar telefon, og de taber den aldrig. Se bare alle de reparations steder der er til klodsede og dumme iPhone brugere.

(Kommer lige tåberne i forkøbet)

PS: Kan se, der har været en tåbe før mig....desværre.

4 6
25-09-2014 20:53:41

Så er i 2......

1 3
Johannes Aagaard 25-09-2014 17:05:02

Folk må naturligvis bruge deres penge til, hvad de har lyst til, men den helt ekstreme skødesløshed, som mange folk har i forhold til især deres ofte ret kostbare smartphones, undrer mig bare helt enormt. Ikke bare er det i mine øjne et udtryk for dårlig stil at være så ligeglad med sine ting, og i forhold til kostbare smartphones finder jeg det faktisk direkte uetisk. Derudover er det konstant at vandre rundt med sin smartphone for "at være klar" (og det er ofte her uheldene sker) simpelthen så tamagotchi-agtigt.

2 0
Kim Harder 25-09-2014 11:52:20

Dette må da blive helt galt når den nye iPhone 6 kommer, så kommer alle bruger nok til, at opleve en mobil hvor skærmen går.

0 6

Om brug af cookies