Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vil du have Ice Cream Sandwich på HTC Sensation XE?

Vil du have Ice Cream Sandwich på HTC Sensation XE?

Har du lidt teknisk mod, så kan du hente en testversion af Android 4.0 Ice Cream Sandwich til HTC Sensation XE.

Super technøderne på udviklersiden XDA Developers har gjort Android 4.0 Ice Cream Sandwich tilgængelig for offentligheden.

Ifølge en læser af Mobilsiden.dk skulle der være tale om en intern test-ROM fra HTC – altså en næsten officiel udgave.

Læseren rapporterer, at han ikke har haft problemer med denne version på sin Sensation XE.

Hvis du er frisk – og ved det er på eget ansvar, så tjek denne tråd på XDA og tyvstart med Ice Cream Sandwich på din HTC.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

splashdata 31-01-2012 12:54:45

Den ICS "version" er ustabil på SE/XE.. ROOT ROOT ROOOooot!
Det er det eneste rigtige. Kan da godt forstå hvis man er lidt nervøs for garanti osv, men selv et bricked device kan fikses;)
Husk at update firmware inden du så meget som tænker på at installere ics på en rootet sensation/XE

My Phone: Htc sensation -custom rom- ICS_elegancia_2.1.4 med beats audio
1.7 ghz overclocked and undervolted blazingly fast kernal
theme: My own
-Boots in 3 secs:D

0 0
Mikael 05-01-2012 12:32:28

Har nogen prøvet den.....?

0 0
AllanL 05-01-2012 18:20:36

Ja.. Det virker fint hos mig.. Den eneste bug som jeg er stødt på er Sense's Musik afspiller ikke virker.. Ellers virker alt andet.. Den er meget hurtigere og mere lækker at ha med at gøre :)Man kan sagtens søge efter opdateringer som normalt, så går da ud fra man også får den officielle OTA opdatering når den engang kommer :)

0 0
Tobias Nordahl 05-01-2012 08:03:31

Nu bliver jeg helt i tvivl - I melder ud at folk kan overveje det. Men, plejer man ikke at sige at folk mister deres garanti, for at kører med en custom rom / en rom der ikke kommer fra firmaet selv.

Hvis dette er tilfældet, skal det jo klart nævnes i indslaget.

Dog kan man jo altid smide den originale rom på, hvis man pludselig får problemer med hardwaren i en eller anden form.

Er det blot en tanketorsk, eller har jeg ret i det?

0 0
Micheal 05-01-2012 14:30:09

Du har ret ;) Men du kan vende fuldstænding tilbage, som om du intet have gjordt, og ingen ville kunne vide det.

0 0
Tobias Nordahl 06-01-2012 10:59:46

Det mente jeg også selv - Godt... Men det undre mig at de ikke nævner det i artiklen.

De skriver jo blot at det er på eget ansvar - og ikke at garantien kan ryge, selvom det måske i en eller anden form ligger i sætningen.

0 0
Micheal 07-01-2012 15:55:17

Det rigtigt, det burde de gøre. Fordi der er mange unge der ikke ved risikoen ved at root"e" ens telefon.

0 0
Michael Schwebs 05-01-2012 17:12:00

Hvordan får man den orginale tilbage ??

0 0
Micheal 05-01-2012 18:03:45

Ved at køre RUU, og lave S-ON igen ;)

0 0
Michael Schwebs 04-01-2012 19:57:25

Jeg overvejer meget stærkt at bruge denne opdatering på min Sensation XE, for kan næsten ikke vente på den officielle opdatering.

Men hvis jeg nu bruger denne opdatering, kommer den officielle opdatering så stadig On the fly ?? For vil jo gerne have den når den kommer ??

0 0
Micheal 05-01-2012 12:50:53

Du får ikke on the fly opdatering, da du rooter og S-off din HTC, og skriver en custom recovery. Som betyder at du ikke vil kunne få opdateringen når den kommer. DU kan selvfølige gå tilbage til 100% fabriks, men det tager tid, og er eksremt farligt .

Jeg råder ikke til at gøre det...

-------------------------------------------------

0 0
Anders 05-01-2012 17:30:14

"ekstremt farligt" aaarrrrgg skal vi nu ikke lige ....

0 0
Micheal 05-01-2012 18:03:08

Arg, Okay. Det var lidt for meget. Men man kan risiker at "bricke" sin telefon, så du slet ikke kan tænde den.

0 0
Thomas Kristensen 06-01-2012 15:22:47

Du overdriver altså meget :)

Jeg har op til flere gange gjord det ved andres mobiler, og det har aldrig givet problemer :)

Men er man helt ny til root så er det nok noget man bør holde sig fra, det kan være meget indviklet for folk der ikke har den rigtige mængde it viden :)

0 0
Michael 04-01-2012 15:37:36

Det kunne måske se sådan ud: http://pockethacks.com/android-4-0-ice-cream-sandwich-for-the-htc-sensation/

0 0