Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vil du købe en smartphone i Lidl?

Vil du købe en smartphone i Lidl?

Lidl i Tyskland sælger smartphones – måske skal kæden også sælge smartphones i Danmark.

Den tyske kæde af lavprissupermarkeder, Lidl, er begyndt at sælge smartphones i deres butikker i Tyskland. Det skriver CRN.dk

Lidl i Danmark vil ikke afvise at kæden på et tidspunkt vil begynde at sælge smartphones.

- ”Konkret har vi ingen planer om at påbegynde salg af smartphones i Danmark. Omvendt har vi tidligere solgt mobiltelefoner i vores butikker, og skulle muligheden byde sig for at lave et attraktivt tilbud på smartphones eller andre mobiltelefoner, vil vi lade et sådant tilbud indgå på lige fod med vores øvrige attraktive tilbud,” siger indkøbsdirektør Dan Lykholt til CRN.dk

Lige umiddelbart kan det være svært, at se værdien i at en kæde som Lidl begynder at sælge smartphones, men det kan være en fordel for forbrugerne.

Discountkæder, såsom Lidl, Netto og Aldi, har på mange andre varekategorier været med til at presse priserne ned. Specielt Aldi har med sit samarbejde med elektronikproducenten MEDION vist, at danskerne gerne køber elektronik i lavprissupermarkeder, så længe prisen er lav, og kvaliteten er i orden.

Lidl er en af Europas største discount dagligvarekæder med over 8.200 butikker placeret over det meste af Europa.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

carstn 18-11-2011 08:15:30

Hvis man nu kigger på de tlf-sælgere der bemander f.eks. telenors shop-in-shops, så tror jeg faktisk man får ligeså velfunderet support ved at spørge den lokale pølsemand.
I denne uge har Aldi smidt Medions(ZTE) nye Smartphone på markedet og som altid med Aldi-elektronik er det 3 års reklamationsret og det er jo altså bare bedre end alle de andre.
Erfaringen har jo efterhånden også vist at Medion produkter er ligeså gode som de dyrere mærker.De der siger andet har som regel aldrig ejet et Medion-produkt.

0 0
Camilla Maria Aniol Nielsen 22-09-2011 18:04:40

Ville aldrig købe en smartphone i Lidl. Service betyder meget for de fleste kunder.
Så skal vil lige havde rettede noget ang. TDC.

1. Man står ikke hver gang og venter i en halv time. Og hvis du var kunden, ville du nok gerne have en rigtig service, når du er der. Så stop det pis. God service tager sin tid. Husk det!

2. Når man får en låne tlf, så får man selvfølgelig ikke den nyeste på market eller noget der er bedre en ens egen mobil. Fordi ellers ville låne mobiler forsvinde pga. folk ikke vil hente deres egen igen, da den er dårligere end det de har lånt. ELLER også ødelægger kunden mobilen da det ikke er deres egen mobil. Så fortæl mig lige en gang til hvorfor teleselskaberne skal bruge penge på at folk, der alligevel er ligegalde med hvordan de behandler det de låner.

Så hvis man vil købe en smartphone og vil have god service med. Så er teleselskaberne det eneste rigtige sted at købe den.

Lidl og alle de andre detail butikker er til dem der ødelægger en mobil inden for et par mdr. Eller som står i RKI og som derfor ikke har andre valgmuligheder..

0 0
Søren D 23-09-2011 15:20:17

Hmmm nu er service jo en svær størrelse at definere da den tager udgangspunkt i kundens behov og ikke sælgerens. Hvis behovet kun er at hente det man har besluttet sig for og pengene nærmest er ved at brænde hul i lommen, oplever kunden det ikke som fed service at skulle vente på at ekspedienten i butikken får overbevist fru Madsen om at et 32GB Micro SD skam passer i hendes barnebarns mobil og at de alle sammen er sorte...han vil ha sin vare!

Mht lånetelefon er det netop min pointe (tror godt vi har gættet hvorfor man ikke får en tilsvarende lånemodel) ,,,men hvad skal man med den "service"? den er ubrugelig for de fleste kundeer, da man lige så godt kan ta' een af de aflagte mobiler man har liggende hjemme i skuffen.

Din tese om at kunderne i detailbutikkerne ødelægger deres telefoner hurtigere og at de står i RKI er da direkte latterlig - det er de samme telefon modeller der sælges hos fx. TDC og hos Bilka.

0 0
Sven A. 23-09-2011 01:46:39

Har man lidt viden om mobiler, kan man næsten lige så godt klare sig med LIDL som med TDC evt andre mobilselskaber.

Jeg har oplevet så mange gange at servicemedarbejdere/sælgere i en butik, har mindre viden om produkter end som fx mig selv. Og jeg syntes ikke jeg er specielt dygtig til software/hardware til mobiler.
Har faktisk fået lige så godt service hos fx HTC/Telmore og faktisk bedre end da jeg var i en butik.

LIDL eller TDC, vedr reklamation/reperation, er lige meget hvem man køber hos. Begge firma skal sende mobilerne til et værksted. Købsloven er ens for begge firma.

Jeg er heller ikke en som ødelægger mobiler. Har haft min HTC Hero siden den kom ud på det danske marked. Kører fortsat supergodt.

Ved man lidt om mobiler, og kan man få samme mobil to forskellige steder med en besparelse på en del penge, tror jeg det er lige meget hvor man køber den.
Nybegyndere vedrørende mobiler/smartphones, kan måske have bedre af at købe den i en telebutik end i fx LIDL.

0 0
22-09-2011 19:46:47

Det er da godt nok noget M*g at lukke ud, dem som arbejder i tdc her i det sdr. jyske ved ikke særlig meget og spørger man dem om noget, ang highend mobiler så kan de ikke svare på det, for det har de ikke forstand på .... LOL mega god service NOT... Så den højere pris er ikke altid lig med god service, det gælder alle selskaber

0 0
Camilla Maria Aniol Nielsen 22-09-2011 20:10:30

Har ikke TDC, men har arbejdet i TDC ;) Men om det er TDC, Telenor eller noget tredje, så er det svært at give god service på et par min. Folk er sku så pisse egoistiske nu om dage :(

Sdr. Jylland, kender sjovt nok en der arb. i TDC nede i det område og ved at han en masse. Så det forstår jeg ikke.. Men ved nu heller ikke hvad det er du har spurgt ind til.

0 0
Mads Laursen Vig 22-09-2011 20:24:08

Der er nok trods alt andre TDC-medarbejdere i Sønderjylland end ham din ven (; Der er ingen selskaber der er bedre rent servicemæssigt end andre, for det kommer 100% an på hvem man snakker med. Jeg har f.eks. også selv oplevet en medarbejder i min lokale telebutik give helt elendig rådgivning, hvor han skulle sammenligne Sensation og SGS2. Han anede tydeligvis intet om mobilerne, og jeg var lige ved at bryde ind, så dårligt var det. Men igen, det kommer an på hvilken medarbejder man får fat i.

0 0
Camilla Maria Aniol Nielsen 22-09-2011 20:42:02

Det vil jeg give dig ret i, at servicemæssigt er det ens i alle teleselskaber, har jo heller ikke sagt at TDC er det bedste selskab i DK.
Men at se sig sur på alle, fordi de måske har snakkede med en der ikke lige har haft helt styr på det, er at overdrive.
Men folk skulle bare vide hvor meget der er at holde styr på, der er ingen der kan alt. Hver medarbejder har noget de er stærk i, og hvis man er i tvivl spørger man en anden om hjælp.

0 0
Mads Laursen Vig 22-09-2011 21:27:28

Jeg ved godt hvordan det er, jeg arbejder selv i en telebutik

0 0
Kim Harder 24-09-2011 18:24:13

Lidl kan vel være lige så god, at handle mobiltelefon hos, som Elgiganten, eller Expert. Ingen af dem har kvalificeret personale, som kan hjælpe 100%, men de kan alle 3 finde ud af, at sende en mobilteleofn ind til reperation. Den beste hjælp jeg har fået er fra support hos teleselskabet, ikke i deres butikker. De er sælgere.

0 0
DX 22-09-2011 19:24:53

For dælen da Camilla IQ< Men fortsæt du bare med at betale abbonnement til TDC.

0 0
Mads Laursen Vig 22-09-2011 18:50:49

Chill.. :D

0 0
DX 22-09-2011 13:17:55

kun et spørgsmål om pris. Jeg handler i forvejen på nettet, og har ikke behov for personlig vejledning. Så hvis de kan levere til en billig pris, er det helt sikkert en mulighed, for mig.

0 0
Benjamin Jensen 22-09-2011 10:45:35

Om man køber på nettet, i Lidl eller TDC butikken er ikke helt det samme.

Hos TDC har man nogle fordele, som man ikke har de andre steder. F.eks. giver de hjælp og service, til de kunder der ikke kan finde ud af deres telefon. Derudover giver de lånetelefon, mens ens telefon er til reparation.

Det kan godt være, at brugere herinde ikke sætter værdi i dette, men det gør 90% af brugerne af mobiltelefoner.

Så nej, helt det samme er det nu ikke ;)

0 0
Svend Ole Nielsen 28-09-2011 01:44:23

At sige det ikke er det samme er vel lidt .... forkert. Hvem siger eksempelvis ikke at Lidl vil kunne have kompetente folk og vil tilbyde en lånetelefon? Men chancen for at det er tilfældet er sikkert ret lille

0 0
Andreas 26-09-2011 21:14:23

Det kommer sku an på personen der står i butikken hos TDC, har prøvet at snakke med idioten som ikke vil hjælpe kunden, og personen som hjælper kunden og vildt gerne vil hjælpe kunden

0 0
BE 25-09-2011 22:16:46

Nettet eller ej, eller TDC f.eks. det vigtige her er måske, at man har en fysisk butik man kan reklamere over varen i, og den som regel ikke ligger så langt væk.

Man slipper også for det med betaling via nettet, som jo har vist sig ikke, at være helt så sikkert, som der bliver råbt højt op om.

Mobiltelefonerne er måske også ved, at komme ind i gruppen af varer; "køb og smid væk", - ikke ale gør det, men her på Mobilsiden virker det som om mange skifter mobil, som jeg skifter sokker.

0 0
Peder Alipio Thurøe 22-09-2011 16:00:14

Hvis du gidder at stå og vente i en TDC butik i en halv time eller mere, så er det da bare ind i en sådan og få varmen ha ha .Jeg har før købt elektronik (pc) i Aldi og har været yderst tilfreds med den service jeg har fået over telefon,men du kan ha ret i at man ikke kan få en låne telefon/pc medens man venter på at rep. bliver færdig,men det er da også de hele.

0 0
Søren D 22-09-2011 13:46:30

Der er jo heller ingen der påstår at de 3 steder er ens - i ovenstående stod at nettet og Lidl kan sidestilles og i et andet indlæg at reklamationsretten og garanti er den samme for Lidl og TDC.
Du har ret i at de nok ikke kan hjælpe med funktionerne i Lidl, men det er der nok heller ingen der forventer. Og mht. lånetelefon hos TDC ??? Year right - du indleverer en highend smartphone til rep. og får en basic lowend lånetelefon retur! Så hellere den aflagte mobil fra skuffen!

0 0
Giovanni78 22-09-2011 09:57:57

Nu har Netto netop startet televirksomhed, og hvorfor skulle næste skridt så ikke også være at sælge mobiltelefoner til kunderne.

Og som andre nævner, garanti og reklamationsret er den samme for kunden, så hvis prisen er iorden er der vel ikke noget der skulle hindre folk i at købe deres telefon i en discount butik.

0 0
Jesper Vejle Krog 22-09-2011 09:46:55

Garanti og reklamationsret er vel det samme om man har købt den i Lidl eller hos TDC butikken. og efterhånden, så har de fleste vel sat sig ind i hvad de vil have og undersøgt hvad en specifik model kan, så man ike behøver den store vejledning i butikken alligevel.

0 0
Thomas 22-09-2011 09:29:55

Om du køber på nettet eller i Lidl, betyder da intet...

0 0