Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vil du se Nokia N9 som en af de første i Danmark?

Vil du se Nokia N9 som en af de første i Danmark?

Nokia giver almindelige danskere muligheden for, at se deres kommende topmodel Nokia N9, før den sættes til salg på det danske marked. Læs her hvordan du kan være med.

Nokia gav for kort tid siden, københavnerne muligheden for at se en demonstration, af den kommende topmodel Nokia N9. Nu kan du få lov at se med, selvom du ikke bor i hovedstaden.

Nokia drager på Danmarksturné med N9, og du kan selv være med til at bestemme hvor turen går hen. Det der ligger fast er, at turnéen vil være i dagene den 27. til 29. september. Men hvilke byer Nokia skal besøge kan du være med til at afgøre.

Der er på Nokias danske Facebook-side en afstemning i gang, som vil vare indtil mandag kl. 12.00. Derefter afsløres det hvilke byer Nokia vil besøge de efterfølgende dage.

Så vil du have en demonstration på Nokia N9, så stem på en by nær dig her.

Læs også:
 - Nokia N9 - sådan er den
 - Detaljerne om Nokia N9

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim 28-09-2011 07:45:06

MeeGo og Limo projekterne bliver sammenlagt til et nyt system, Tizen, under teknisk ledelse af Intel og Samsung.

http://www.meegoexperts.com/2011/09/linux-foundation-limo-foundation-announce-project-tizen/

0 0
David 28-09-2011 08:36:30

Tror du så at Nokia vil lave en opdatering til N9 med Tizen? Det er jo kaos, N9 er ikke landet i butikkerne endnu, og nu er MeeGo død i sin nuværende form. Jeg gider ikke have en eller community version af en Tizen rom til N9, jeg vil have Nokias support, kort opdateringer osv. Jeg forstår ikke hvorfor Nokia ikke satsede på MeeGo OG Phone 7. Ellers må man jo krybe til korset og få en Android eller den næste iPhone, jeg synes ikke Tizen er interessant i sig selv bare fordi det ikke er Android eller iOS, det er Nokia der gør N9 interessant for mig.

0 0
Henrik 28-09-2011 16:17:53

Altså nu kører N9 i forvejen en kraftig Nokia-modificeret udgave af Meego, nemlig Meego Harmattan. Så der er vel egentlig ikke noget i vejen for, at Nokia kunne fortsætte deres egen "branch" af Meego.

0 0
Kim 28-09-2011 18:08:58

Nej det har du ret i, eller er det ikke i virkeligheden Meamo Harmatten?
Men omvendt er der jo ingen grund til, for Nokia, at tilbageholde N9 fra Tizan - med lidt held kan de så slippe for supportforpligtelser, for et system de ikke kan levere nye devices på.

0 0
Henrik 28-09-2011 19:04:49

"Nej det har du ret i, eller er det ikke i virkeligheden Meamo Harmatten?"

Jo.

Det interessante er ikke OS'et som sådan. Det er bare en Linux kerne med nogle ting ovenpå. Det er interessante er Qt og UX'en - og det er heldigvis uafhængig af OS. Som Nokia/Qt app-udvikler er det faktisk efterhånden total ligegyldigt hvilket OS der ligger under, sålænge SDK og API'en bare er Qt.

0 0
Kim 28-09-2011 09:38:28

Ja, det rejser unægtelig en række spørgsmål. Det kan jo være svært at supportere for Nokia, når formen er skiftet. Men ikke umuligt.

Om Tizen kommer til N9 er jo ikke umuligt, vi har ikke hørt fra Nokia på området. Men jeg syntes det er spændende at der nu kommer et aktivt alternativ til Android. MeeGo har jo lidt efter Nokias exit, og med Samsung er den plads nu udfyldt igen.

0 0
Henrik 26-09-2011 15:53:25

Jeg skal sgu have den!
Trænger til at prøve noget nyt, der ikke ligner det sædvanlige iOS og kloner.

0 0
Jesper 26-09-2011 11:39:36

...i sidste uge. Selve OS'et vil jeg ikke udtale mig om, da jeg kun prøvede det kortvarigt.

Men hvis Nokia har tænkt sig, at holde den HW standard som N9 besidder, så er der noget stort på vej!
Når man støber hele kabinettet i polycarbonat, og klemmer al HW ned i det, så får du en særdeles heltstøbt terminal, som virker ekstrem solid. Derud over mindsker du signaldæmpningen markant i forhold til aluchassier.

Jeg har personligt store forventninger til Nokias kommende WP-enheder!

Mht. Meego, så tror jeg, at det bliver en parantes i smartphone-historien. Det virker s'mænd fint nok, men der er andre, markant større OS på markedet, så den kamp bliver dælme svær for Meego!

Hvis Sydkorea er træt af Android, tror jeg hellere, at de vil kigge på WebOS, som efter sigende skulle være til salg! Who knows!?!? Spændende er det i hvertfald!

0 0
Kim 26-09-2011 12:49:39

WebOS ser umiddelbart ud til at være dødere end MeeGo. F.eks. er MeeGo tablets med i den analyse over tablets-salg, som der refereres til andetsteds. Der er WebOS i nul.

Der er ganske rigtigt andre større OS på markedet, men MeeGo er fuldstændigt platforms ubændigt, og kører altså både smartphones, tablets, TV, biler osv.
bada lever ikke op til Samsungs egne krav og ønsker.

0 0
Balano 24-09-2011 19:52:57

Hvis det passer det der står her:
http://www.gsmarena.com/nokia_n9-3398.php
Så er det jo noget værre lort. De kunne i det mindste proppe noget med SGX540 og ikke 530. Man kan jo næsten sige at det er outdated.

Design er dog mega fedt.

0 0
gobbi 24-09-2011 09:19:17

Jeg vil ikke røre den med en ildtang.

0 0
Bjarke Hansen 24-09-2011 18:23:29

men det er vel pga den software Nokia sætter til kassen?

For hvis der er noget der taler for Nokia, er at deres hardware virker, og antennedesign er gennemtænkt osv

0 0
PJ 24-09-2011 04:50:04

Men hvis de vil forære mig en af dem så kan jeg da godt tage imod den.

0 0
Kim 23-09-2011 16:12:49

Man kan jo kun glæde sig over, at Nokia Danmark tilsyneladende går imod CEO Elops ønske, og forsøger at både hype og udnytte hypen omkring N9.

Samtidigt melder der sig et alternativ til Alien Dalvik, som også lover kompatibilitet mellem MeeGo og Android apps.

http://www.engadget.com/2011/09/22/openmobile-demos-acl-for-meego-promises-100-compatibility-with/

0 0
23-09-2011 16:31:21

Det er meget fint, men N9 og Meego er i mine øjne komplet ligegyldig. Der er blevet annonceret en mobiltelefon med Meego og det gør N9 ligegyldig.

Med andre ord så er jeg fuldkommen ligeglad med om de kommer forbi hvor jeg bor.

0 0
Thomas 27-09-2011 15:32:52

Samsung hopper på Meego vognen.. :-) nu bliver det sjovt..

http://www.meegoexperts.com/2011/09/meego-merge-limo-nec-panasonic-samsung/

0 0
Kim 27-09-2011 16:01:36

Det er ikke sikkert endnu - man ja, og så lige før (under) lanceringen af N9? Perfekt timing for N9 - og alle os der er trætte af Elops forsøg på at køre Nokia i sænk ;)

0 0
Henrik 27-09-2011 16:35:26

Så mangle vi bare, at Elop's fail gør at nogen smide ham på porten snart, så Nokia's oprindelige Meego strategi kan komme igang.

0 0
Kim 27-09-2011 16:48:09

Tror desværre Microsofts arme rækker for langt ind i Nokia til at det sker. Men det giver ingen mening, at en CEO der har halveret aktiekursen og stort set stoppet salget af virksomhedens produkter, får lov at blive på posten.

Det svarer lidt til, at FCKs træner lige efter transfervinduet blev lukket, og millionerne var investeret, meldte at man kun havde købt dårlige spillere. Til gengæld mente man at BIF havde nogle lovende talenter som man i løbet af et års tid ville stille hold med - for FCKs eget talentprogram, det skippede man også.

0 0
Kim 23-09-2011 17:29:55

PeterL, lad nu være med at forgøgle dig selv eller andre noget. Der står Nokia på, derfor er det dig ligegyldigt. Det er helt i orden at være ærlig omkring det, men så lad være med at pakke det ind i alt muligt andet.

Det undrer at du ikke går all-in på konformitet, og taler for Iclone...

N900 er stadigt den bedste tlf jeg har haft mellem hænderne, til trods for at den er den eneste Meamo. N9 kommer også til at give sin samtidige tlf baghjul, som N900 gjorde det. Men det er jo en smagssag, og et spørgsmål om hvorvidt man tør stå en smule ud i et selskab.

0 0
23-09-2011 18:15:01

Hvis N9 havde været den første i en lang række af Meego telefoner så havde sagen været en helt anden.

Nokia sender signaler i alle mulige retninger. Dem der ikke følger med i mobilbranchen og køber en N9 bliver i mine øjne snydt fordi de ender med et styresystem som reelt er dødt.

Dermed er det ikke ligegyldigt fordi det er Nokia, jeg glæder mig til at se hvad de kan udrette sammen med M$. Men ar lave et stort nummer ud af N9 er grotesk. Lad N9 være for dem der ikke kan leve uden Meego(til "dem der vil stå ud i et selskab", hvad det så end betyder) og sørg for at resten af Nokiafolket får WP og dermed et styresystem med et perspektiv.

0 0
Peter 26-09-2011 16:33:05

N9 bliver måske den sidste super telefon for Nokia!
Det er da sejt, Nokia med WM er en FEJL.

0 0
Kim 23-09-2011 18:25:03

Der er jo ingen der ved hvor MeeGo ender. Både LG og især Samsung har jo vist interesse, og Samsung er tilsyneladende ret træt af Android. Ikke (udelukkende) OS'et, men også alle de problemer - og sjovt nok restriktioner - det medfører.

Når nu N9 er blevet lanceret, så vil bruger-reaktionerne også for alvor begynde at komme. Og det kan tippe vognen, og betyde at den bliver den første i en lang række.

Jeg tror ikke du skal være så bange for, at folk der ikke har en forudgående interesse ender op med en N9. Det er den forholdsmæssigt for dyr til. I alle fald i Europa.

0 0
23-09-2011 21:24:01

Som du skriver så er der ingen der ved hvor Meego ender problemet er at i en verden med iOS, Android og måske snart WP7, så får Meego det svært.

Android telefoner vælter hele tiden ind i en mildest talt blandet kvalitet, ikke desto mindre kan jeg være rimeligt sikker på at SGSII og HTC Sensation ikke bliver de sidste spændende telefoner med Android.

Snart kommer iPhone5 og efter den kommer iPhone6, de produceres af et firma med gigantisk succes og et tons gratis reklame, så igen jeg ved hvad jeg får og jeg kan være rimeligt sikker på at der kommer noget mere.

WP er stadigt ikke rigtigt slået igennem, det er muligt Nokia vil ændre på det. Dog er der en fare for at Nokia kan være ramt af en omvendt iPhonebølge altså at folk ikke ser Nokia som smart. Ikke desto mindre kommer både Samsung, HTC, Nokia m.fl. med telefoner, så det er ikke dødt.

Med Meego ved jeg at N9 kommer, men det er også den eneste. Meego har et stort potentialle til at floppe akkurat som Maemo, ikke fordi det er dårligt, men fordi Nokia af en eller anden årsag spilder deres eget potentiale.

0 0
Kim 23-09-2011 23:16:21

Og ja, Nokia spilder i dette tilfælde (og ja, også med Meamo) deres potentiale. Der er der ingen der er mere pissed over end jeg.
Hvilket jo netop er grunden til at jeg skrev første indlæg! :)

0 0
Kim 23-09-2011 23:14:16

Vi er jo sådan set ikke uenige - jeg syntes måske bare du i din analyse glemmer, at Samsung - og Syd-Korea!!! - er vældigt trætte af Android.
LG følger trop, især hvis det er staten der peger.

Og der kan MeeGo blive genvejen. Især hvis der er kombatibilitet på apps. For hvis skiftet kan blive flydende, så Samsung kunder bare får et bedre OS med de samme shop muligheder... Fortæl mig igen, hvad er det dårlige?

0 0
David 23-09-2011 18:12:09

Jeg synes du er en værre fanboy Kim :P

Jeg synes godt nok det er besynderligt, hvorfor vil Nokia Danmark gøre det? Det hænger jo slet ikke sammen med at Nokia vil droppe MeeGo.

Jeg er ikke anti "iClone" eller anti Android eller anti Nokia for den sags skyld. Jeg vil gerne have den bedste telefon for mig. Og modsat dig er jeg nødt til prøve N9 før jeg kan sige om det den er det ;)

Jeg bruger faktisk MeeGo lige nu på min computer, det er den bedste Netbook distro jeg til dato har prøvet.

0 0
Kim 23-09-2011 18:20:07

Det indrømmer jeg gerne ;)

0 0