Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vil Telia overtage 3?

Vil Telia overtage 3?

Opkøbsrygterne svirrer, og TeliaSonera er ikke helt afvisende over for en overtagelse af 3.

Der spekuleres i om Telia vil overtage 3. (Foto: Mobilsiden.dk).
Der spekuleres i om Telia vil overtage 3. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Alle teleselskaber - med undtagelse af TDC og dennes datterselskaber - har det rigtigt hårdt i Danmark.

Efter flere år med konstante priskrige, begynder mørheden for alvor at vise sig. Reuters skriver således, at der på det seneste har der været flere opkøbsrygter fremme, som kæder TeliaSonera og Hi3G sammen. De to selskaber ejer henholdsvis teleselskaberne Telia og 3 i Danmark.

Ifølge Reuters så er TeliasSonera ikke ligefrem afvisende overfor rygterne, hvis altså prisen er den rigtige.

3 er ejet 50/50 af det Hong-Kong baserede selskab Hutchison Whampoa og det svenske Investor. Det anslås at de to selskaber har investeret omkring 8 milliarder svenske kroner i 3s danske og svenske afdelinger.

En navnløs teleanalytiker, som Reuters citerer, mener dog, at prisen på 3s danske og svenske afdelinger er noget lavere end det investerede beløb.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 20-03-2012 16:06:41

Så havde man dækning på tværs af grænser i EU

0 0
Kim 20-03-2012 17:09:49

... det har man jo i forvejen?

0 0
DX 21-03-2012 12:25:04

Jeg har 3.dk og data koster ikke ekstra ( Ingen vanvittige roaming priser) når jeg er i Sverige. Det jeg mener er, at da Vodafon jo er i det mange EU lande i forvejen, kan noget lignende jo tilbydes hos Vodafon ( ingen roaming over grænser i de lande hvor de er repræsenteret )hvis viljen er til stede. ( Det eksisterer måske allerede hos Vodafon ? )

0 0
Kim 21-03-2012 13:14:24

Kender det, bor selv i Malmø ;)

Men umiddelbart ville du pt være bedre stillet med Telia(Sonera) i Norden og baltikum, end med Vodafon. For du ringer og sms'er til danske priser, og data koster vist 50 kr for 50Mb/dag
Det matcher Vodafon ikke, så vidt jeg kan se.

0 0
DX 21-03-2012 16:34:02

Der er bare det at Vodafon dækker hele europa med deres "Vodafon Data Traveller"

0 0
Kim 21-03-2012 17:03:28

Hmm... men betaler man ikke stadigt for 25mb ad gangen? Kiggede på deres UK-site :)

0 0
Kim 20-03-2012 14:01:37

Det virker meget usandsynligt at Telia skulle overtage 3, og især for den pris.
Telia kan ikke umiddelbart bruge 3's net til noget, så det er en dårlig investering. Og kunderne er ikke nok værd heller, især da der jo ingen garantier er mod churn.

Så er det mere sandsynligt at Telia køber TDC, men det kommer ikke til at ske før efter den gamle løve (Nyberg) har lagt sporene, med mindst muligt søgang at tage med i eftermælet.

0 0
Carsten 20-03-2012 18:45:16

Spørgsmålet er nok snarere om Konkurrencestyrelsen ville acceptere, at TeliaSonera opkøbte TDC. Mon dog.

0 0
Kim 20-03-2012 19:05:23

Nej, det vil i fald betyde at TeliaSonera skal overlade deres forretning til Telenor - mærkeligt, men sandt ;)

0 0
Thomas Kristensen 20-03-2012 14:03:33

Der er ALDRIG nogle der kommer til at overtage TDC. Det er ihvertfald 110% sikker :)

Var der derimod TDC der overtog 3, så ville det ikke gøre mig noget :)

0 0
Kim 20-03-2012 15:06:06

Hvorfor skulle der ikke være nogen der overtog TDC? Tror du skal kigge lidt mere ud over navlen ;)
Danmark er et meget lille land, og TDC er stort set kun repræsenteret i DK. TeliaSonera er derimod Verdenens 7 største teleoperatør - uanset hvor små Telia må synes i forhold til TDC, så kan TeliaSonera købe TDC kontant i morgen hvis de ville.

0 0
Benjamin Jensen 20-03-2012 14:22:47

Du ved måske ikke, at TDC er sat til salg?? Forberedelserne skete sidste år, og de er da også kommet på børsen.

Så jo, TDC er blevet rippet godt og grundigt af investorene og klar til salg.

0 0
Louise Ena Jensen 21-03-2012 23:26:38

TDC er ikke til salg, TDC har været købt utallige gange, da det er eget af forskellige investorer i dag. Ergo, dette har ingen betydning for TDCs medarbejdere, kunder, produkter eller andet. Så det er slet ikke på tale, men ja TDC er til salg nu, men de skifter kun ny ejer - hvilket er nye investorer til TDC. Ergo, Telia, kan ikke købe TDC.

Venlig Hilsen
Anonym TDC-medarbejder.

0 0
Kim 22-03-2012 08:18:50

Anonyme Louise, her udtaler du dig tydeligvis om noget du ikke ved særligt meget om. Selvfølgeligt kan TeliaSonera købe TDC.
Du kan heller ikke have arbejdet særligt længe hos TDC, hvis du tror at ejerene har været uden betydning for medarbejderene - prøv at hørw dine kollegaer om, hvornår der senest har været "tilpasning" af staben.
Det er ejerene (af et hvilket som helst firma) der sætter bestyrelsen, der hyrer direktøren. Sådan fungere virksomheder - ergo, selvfølgeligt kan TeliaSonera købe TDC.

0 0
Simon Nygaard 20-03-2012 12:22:41

Skulle det nogensinde ske at 3 skulle overtages af Telia, så er jeg den der er smuttet, Telia har aldrig gjort andet for mig end at snyde mig for penge, og kræve afsindingt mange penge for ting jeg slet ikke har brugt, håber godt nok det bare er et rygte og ikke en realitet. !

0 0
Thomas Kristensen 20-03-2012 14:02:05

Jeg har været 3 kunde siden 2006
Og hvis 3 bliver overtaget af Telia, så er jeg også den der er smuttet :)

Forstår slet ikke hvorfor 3 overhoved overvejer dette. Det går jo godt for 3, de har overskud.

Og Telia er det selskab i verden jeg sidst ville være kunde hos :)

0 0
Kim 20-03-2012 15:12:20

Det gælder for 3 som for alle andre virksomheder om at tjene penge. Og det er svært for alle teleselskaberne i Dk for tiden. Også 3 der havde nogle blodige kvartaler i slutningen af sidste år.

Men... hvordan kan du være så sikker på at du ikke vil være kunde hos Telia, hvis du har været ved 3 i 5-6 år?

Jeg er selv 3-kunde, da jeg bor i Sverige og intet andet derfor giver mening (DK priser i Sverige). Men for mig, for eksempel, der ville Telia være andet valg, da de har de næst-bedste priser i forhold til Sverige. De bedste i forhold til hele Norden, men jeg pendler jo kun mellem Sverige og Dk.

0 0
20-03-2012 15:05:06

Jeg er godt nok også den der er skredet hvis de overtager....

0 0
Jack 20-03-2012 11:29:21

glemte helt at linke til regnskabstal fra 3
http://www.proff.dk/regnskab/hi3g-denmark-aps/københavn-sv/-/1008538030/

0 0
Kim 20-03-2012 13:48:36

Du mangler 2011 - der gjorde det av for de fleste...

0 0
Jack 20-03-2012 18:11:56

2011 mangler ???

de skal jo først indsendes til sommer, så de er jo overhoved ikke tilgængelige endnu

0 0
Kim 20-03-2012 19:06:00

Det er jeg klar over - men det er det seneste regnskab der tæller for investorerne :)

0 0
Jack 21-03-2012 21:54:34

syntes det er flot du kender nogen tal som ikke er offenlig gjort :-)

0 0
Kim 21-03-2012 22:22:28

Det har jeg jo sådan set ikke skrevet - men skal vi vædde? ;)

0 0
Kim 21-03-2012 22:22:27

Det har jeg jo sådan set ikke skrevet - men skal vi vædde? ;)

0 0
Jack 22-03-2012 16:30:06

nej men du hentyder.. men vi får at se ;-)

0 0
Jack 20-03-2012 11:28:39

Det begyndte at gå den rigtige vej for Hi3G Denmark ApS allerede i 2008, det koster at lave et teleselskab, som i selv skriver er det en stor investering.. i dag har 3 kun overskud og er klar til at høste.. sååå hva snakker i om ???

det er muligt det går dårligt for telia, og det undre jo ingen ha ha

0 0