Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Vind en HTC Desire HD

Vind en HTC Desire HD

Nu kan du blive den heldige vinder af en HTC Desire HD.

Hvis du drømmer om en HTC Desire, men julemanden ikke er kommet med én til dig, kan du her være heldig at vinde dig et eksemplar.

Desire HD kører på Android-systemet (version 2.2) og har en forrygende stor skærm på 4,3 tommer, som virkelig er perfekt til surfing på nettet, spil, film, mails, underholdning oma.

Læs meget mere om HTC Desire HD. Du kan også se en kort video om Desire HD.

Se her, hvordan du deltager i lodtrækningen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads 07-01-2011 10:36:54

Hvornår får vi vinderen af vide?

0 0
Schwartz 01-01-2011 13:56:00

Ach SO!

Mohamad har ganske ret, selv om jeg nok ville udtrykke det på en anden måde. Det er jo frivilligt om man deltager. Så det er lidt monotont og høre mennesker, der opfører sig som om de var forkælede, der brokke sig over 5 kr...

0 0
Anders 31-12-2010 11:55:52

Det er da okay, hvis I ikke vil tilmelde jer. Personligt er jeg ligeglad med at betale 5 kroner:-)
Men lad være med at brokke jer....

0 0
Lindk 26-12-2010 13:18:07

Jeg syntes at folk skal holde op med at lege privatdetektiver og lommeadvokater, for der er intet at hente her.
Loven er ikke bare et par paragraffer taget ud af kontekst, og så sort og hvidt som nogen prøver at gøre det til her.

Hvis der var noget at hente her, så havde mobilsiden allerede mærket til det, ligeså TV2, Viasat, Canal Digital osv.

Beløbet er administrativt, derved lovligt.

0 0
Mohamad 23-12-2010 15:06:07

Det er da helt sindsygt hvordan i går amok over om det er en konkurrrence..

Mobilsiden tilbyder at deltage i en konkurrence hvor man kan vinde en Desire HD, men det koster lige de 5 kr for at deltage.

DELTAG i konkurrencen eller HOLD dig væk.

I KAN SKU IKKE ANDET END AT BROKKE JER, NÅR DET HANDLER OM PENGE, MEN HAVDE DET VÆRET GRATIS, SÅ HAVDE I FANDEME VÆRET BRUNE OM MUNDEN.

HOLD JER VÆK HVIS I SKAL BROKKE JER!!

0 0
Martin Møhl 18-12-2010 22:49:56

Hej Søren og co.
Kan ikke se problemet i at mobilsiden kører nogle "konkurrencer" el. lotterier. Kald dem hvad du vil, men folk der deltager er jo indforstået med at det koster penge + at der er 14 dages fortrydelsesret.

nu er det jo ikke fordi at mobilsiden bliver rige af deres SMSkonkurrencer, da skattefar tager 25% og teleselskaberne + udbyder tilsammen også tager ca. 25%, så ud af de 5 kr. får de kun udbetalt 2,24 kr. (se eks. på udbetalingsrate her: http://kortlink.dk/8h2b)

Plus at mobilsiden så også lige skal betale for den SMS man modtager når man har deltaget (returbesked), denne koster typisk 30 øre , dvs. så er vi nede på 1,94 kr. i fortjeneste ud af 5 kr.

Mobilsiden er gratis at benytte så hvorfor skal de dog ikke prøve at tjene nogle penge ligesom alle andre?

Men ok, lovgivning er lovgivning, så hvis John for fremtiden indsætter et "videns" spørgsmål, el. a,b,c mulighed, så er den sag jo klaret og så kan Søren & Co. finde nogle nye ting at bruge deres fritid på :-D

God Jul til alle.

0 0
Søren Grønbjerg 19-12-2010 15:46:24

@Martin.
Nu er det ikke for at gøre nogle sure eller kede af det.
Det var som et svar til John om:
"Hvad har det med sagen at gøre, at en SMS koster 5 kr.?"

Jeg ved ikke om det kommer ind under lotto-loven.
Jeg er ikke jurist, men bruger dog noget af min tid på at læse og søge i love og bekendtgørelser.

Det svarer lidt til at der er en der kører 150 km i timen på motervejen og jeg siger at han kan finde lovgivningen der.

Hvad folk gør mht konkurrencer og lign. bekymrer mig som sådan ikke, da jeg ikke mister noget på det.

Men uvidenhed fritager ikke for ansvar, og man er nødt til at vide om det man gør i en given situation, som her, er lovlig eller ej.

Så om man kan se et problem eller ej, er for såvidt ligegyldigt, hvis der er foregået en lovovertrædelse.
Som igen, jeg ikke ved om der er, hvorfor jeg opfordrer til at sætte sig lidt nærmere ind i tingene når man nu vælger at gøre det på valgte måde.

Det her skal ikke ses som en negativ ting på nogen måde. Men mere som et "pas nu på, man kan brænde nallerne på det her".

Btw. hvad er der med det der & Co?

0 0
Mobilsiden.dk 19-12-2010 16:10:26

Vil lige sige, at "John" ikke er "John G. Pedersen fra Mobilsiden.dk" ;)

0 0
Mobilsiden.dk 18-12-2010 13:46:45

Der er jo tale om et definitions-spørgsmål. Vi har altid kaldt det for "konkurrence", da det er let at forstå for alle.

Men. Vi kunne selvfølgelig sætte et spørgsmål ind ala:
"Er Desire HD en smartphone". Send HD JA eller HD NEJ til XXXX.

Men i sidste ende skal der jo trækkes lod blandt "Ja"-stemmerne. Det vil sige, at der alligevel bliver tale om en lodtrækning. Det ender altså samme sted som nu. Tilmeld ville alle modtagne SMS'er så ligge i JA puljen - med mindre folk har tastet forkert.

I øvrigt trækkes vinderen automatisk af vores system, som efterfølgende ringes op. Pakken med præmien, bliver sendt direkte fra producenten til vinderen.

0 0
Søren Grønbjerg 18-12-2010 15:32:43

Fortsat.

LBK nr 273 af 17/04/2008
Bekendtgørelse af lov om visse spil, lotterier og væddemål.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=114734

LOV nr 696 af 25/06/2010
Lov om udlodning af overskud fra lotteri samt heste- og hundevæddemål.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132379

Så er spørgsmålet bare om det er et lotteri eller en konkurrence.

0 0
Søren Grønbjerg 18-12-2010 16:07:21

Det var lige et galt link det sidste der.
Ville linke til skat, da de har links til alle gældene love og bekendtgørelser.

Her er det rigtige link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=111231&chk=203357

Her er også takster, afgifter øvrige bestemmelser osv.

Øverste bekendtgørelse går også under navnet "Lotto loven".

0 0
Søren Grønbjerg 18-12-2010 15:22:13

Man kan jo spørge sig selv om, når det nu koster 5 kr pr lod at deltage, er tale om en konkurrence eller et lotteri.
Problemet med at det koster 5 kroner er, at der er stor sansynlighed for at der er en indtægt for mobilsiden.dk

Lad os sige at telefonen koster 5.000 kr.
Så skal der bare være 100 personer der deltager i "konkurrencen", herefter ryger hver 5 krone til mobilsiden.dk.

Derved er det et lotteri, da der ingen konkurrence parametre er.

Er det så lovligt at tjene penge på lotterier i Danmark, det må du spørge en jurist om i det enkelt tilfælde.
Men det er helt sikkert at det grænser sig til det ulovlige hvis man tjener penge på det.

Lidt inspirationslæsning:
http://programmer-dyn.tv2.dk/basta/article.php/id-25708722:quiz-eller-lotteri.html

God weekend

0 0
Søren Grønbjerg 17-12-2010 11:56:51

Det har noget med sagen at gøre at det koster
5 kroner at deltage i lodtrækning.
Det har intet med en konkurence at gøre men derimod
et lotteri, lidt svarene til de der kører på kanal 5
og 4 om formiddagen.

Hvis man vil udlodde en premie som ikke er betalt
igennem deltager gebyr, er det en konkurrence.

0 0
John 17-12-2010 12:15:10

Der er næppe noget der forbyder mobilsiden i at kalde det en konkurrence, heller ikke selv om det koster 5 kr. at deltage.

0 0
BE 18-12-2010 22:01:54

Det er ikke korrekt John G.

Ved en konkurrence skal der ydes et minimum enten i form af viden eller af gæt.
F.eks. et spørgsmål med 3 svarmuligheder A, B eller C.
- Det er en konkurrence i markedsføringslovens forstand!

Det i gennemfører er et lotteri, og nuvel det koster altså 5,- at deltage.
Så er der over- / underskud på historien, og hvordan I anvender det vil jeg ikke blande mig i.
I får nok varen billigere via producenten, som et reklamefremstød, og fred være da med det.

0 0
John 19-12-2010 10:18:10

Har du et link til noget der underbygger dette?

0 0
BE 19-12-2010 14:37:01

Jeg kan ikk elige finde min egn angivne formulering, så det er alene ud fra hukommelsen jeg skev ovennævnte, men linket er her, som siger næsten det samme:

Forbudet

Markedsføringslovens § 9 [nu § 11] forbyder lodtrækninger og præmiekonkurrencer, der både er købsbetingede og tilfældighedsprægede.

Link:(lidt nede på siden)
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/konkurrencer

Mvh
BE og god jul og godt nytår John G.

0 0
Søren Grønbjerg 17-12-2010 12:30:09

Jeg tror som sådan heller ikke der er noget
ulovligt i det men hvad er det der bliver konkureret på? Held?.
Det burde hedde HTC Desire HD tombolaen.

Lidt sjovt når der er så meget i medierne om
børn og sarte sjæle der ved uheld/uvidenhed
deltager i en "konkurrence" og får ribbet deres
penge igennem mobilregningen?

0 0
Malte 17-12-2010 07:31:53

Har intet med konkurrence at gøre, når SMS'en koster 5 kroner.

0 0
John 17-12-2010 11:14:59

Hvad har det med sagen at gøre, at en SMS koster 5 kr.?

0 0