Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Will it boil or charge? Nokia Lumia 920 på kogepladen

Will it boil or charge? Nokia Lumia 920 på kogepladen

Web-TV: Vi har smidt Nokia Lumia 920 på kogepladen, for at teste dens mulighed for trådløs opladning.

Nokia Lumia 920 har trådløs opladning, også kaldet opladning via induktion.

Derfor var det nærliggende at teste, om den nye topmodel ville lade op, eller blive kogt, når den kom i forbindelse med pladen på et induktionskomfur.

I nedenstående video, satte jeg mig for at teste hvad der ville ske. Ja, okay. Det er sgu’ lidt nørdet, men også et sjovt forsøg.

 - Web-TV: Lumia 920 - testen er I gang

PS: Don’t try this at home…

Boil or charge?

Kommentar

x

Opret bruger
Mads Knudsen 15-11-2012 13:01:38

Hej John.

Jeg gav dem et lille tip og nu er dit lille køkkenindslag på WMPoweruser.com.

http://wmpoweruser.com/will-your-inductive-hob-charge-your-nokia-lumia-920-find-out-now/

0 0
Belgarion 15-11-2012 14:11:14

havde også tænkt mig at videre sende det til WMpoweruser, men ikke tid når man er på arbejde, så du var først ude Mads :-) 10-4

0 0
Belgarion 15-11-2012 14:14:01

men hvordan de får det til mobilsoden.dk det er nu mig en gåde, fik du skrevet forkert Mads ;-)

0 0
Mads Knudsen 15-11-2012 14:33:32

Nope.
Har lige tjekket den mail jeg fik tilbage og der står det rigtigt.

0 0
Belgarion 15-11-2012 12:45:39

Men den kan da klare en del tæsk Nokia Lumia 920. Det kan man se i dette indslag fra phonebuff, de har også lavet en drop test også der klare Nl920 sig super.

http://www.youtube.com/watch?v=yDEahsoa_N4&feature=player_embedded

her er droptest.
http://www.youtube.com/watch?v=jH4xYN9I5Kw&feature=player_embedded

0 0
Fidoble 15-11-2012 07:27:24

...at oplade den via et induktionskomfur. L920 kan selvfølgelig godt mærke at der er induktion, men den mangler det "handshake" som den trådløse standard Qi skal bruge.
Så med mindre producenterne af komfurer syntes det er smart at kunne oplade telefonen, mens man steger flæsk, som jo overhovedet ikke sviner, så vil det altså ikke virke.

0 0
Jubas 14-11-2012 14:14:53

... Altså... jeg forstår ikke al den snak om "trådløs opladning".
For mig, da betyder trådløs, at noget er uden tråd, altså det finder sted i luften.

Har jeg forstået det ret, så kan man ikke oplade L920, medmindre man ligger den på en pude, som IKKE er trådløs.

Altså... min Iphone4 oplader også trådløst, når den står i min dock til anlæget.

Så al det her hype omkring at det er en KÆMPE feature at den kan oplade trådløst, det er sgu en fis i en hornlygte !

0 0
Tommy 14-11-2012 21:41:18

af steder der kommer i fredtiden er jo også kontorborde, natborde og andet.
I ting man ikke lige skifter ud, men noget der vil gøre det smart om nogle år er biler. Så vil der være en plade i handskerummet eller pladsen mellem forsæderne.

Det der gør at trådløs opladning bliver en fin feature, er at man i højere grad lader sin telefon fordi man ikke hele tiden skal hive et kabel ud hver gang og sætte det i igen efter at man har tjekket mail/besvaret opkald og lignende.
Jeg var også skeptisk, men når selv engadget og verge (der er kæmpe mac-fans) selv siger det er en fed feature og noget der bliver brugt, så må der være noget om det.

0 0
N 14-11-2012 14:33:53

Nu ville jeg nødigt rende rundt i rum med kæmpe store magnetfelter..... Men når du så render rundt og leder efter stik til din iphone på caféer, i lufthavne osv., så kan lumia 920 folket så bare ligge deres mobil på bordet...

0 0
Mark Gjøl 14-11-2012 20:18:04

Ja, jo... Nu er der jo faktisk ret mange ladestationer til mobiltelefoner rundt om i lufthavne. Meget få af dem er borde. Mens mens du så sidder og har din telefon liggende fladt på bordet til at lade, så kan vi andre sidde med den i hånden, som man jo gør med en mobil, og bruge den. En ledning kan nemlig det her smarte med at følge med telefonen lidt af vejen, mens et bord har det med at stå mere fast.

0 0
N 15-11-2012 12:57:45

Når vi nu er ude på overdrevet, så lad os fortsætte lidt....Så når du sidder ved din lade station og bruger din mobil og lader. Så sidder jeg på en af cafeerne eller en restaurant og nyder en espresso eller lign. med mobilen liggende på bordet og lader. Skulle der tikke en besked ind, så tager jeg minsandten bare mobilen og svarer ;D

0 0
Jubas 14-11-2012 16:38:47

Jah.. endelig.. smid din smartphone fra dig, frit fremme i folkemængden. -Der er nemlig INGEN som stjæler smartphones.

Derudover, så synes jeg stadig ikke at dette er nogen smart feature. Synes hellere ikke at vægten er noget problem, så længe man ved at det er fordi at der er brugt solide materialer, som hverken revner eller får ridser som det er set på den nye Iphone5, galaxy s3, samt HTC's topmodeller.

Næh... jeg synes de skulle lave et "kinetic" koncept, hvor den lades op, når der bliver rystet med den, når den ligger i tasken, lommen osv osv.
Se.. DET er trådløs opladning...

0 0
mobilos 15-11-2012 14:21:16

Jeg er delvist enig i at det er trådløs opladning endnu er "begrænset smart".
For at det rigtig skal blive interessant skal trådløse opladere indtænkes i en masse produkter. Hvis F.eks. IKEA begyndte at lægge (skjulte) QI opladere i deres hylder/borde/reoler mv. og hvis køkkenproducenter mv. lagde QI i deres bordplader... hvis der kunne indbygges QI i vores vindueskarme - Så bliver det for alvor smart.

0 0
N 14-11-2012 16:49:55

Ja det kunne helt klart være en kanon måde, men der er jo slet ikke nok energi i den måde. Selv dovne hunde har problemer med at holde strøm på deres ure, så hvordan ville det ikke blive med sådan et mobilt monster...

0 0
Tommy 14-11-2012 17:16:42

Nokia har faktisk lavet forsøg med både solceller og kinetic. Men ingen af kunne holde strøm i en dumbphone...
(Solceller blev testet syd på hvor solen skulle have bedst effekt - hvad så i dk? :/)

Det kan være om nogle år når solceller er mere udviklet, at solceller kan blive interessant igen.

0 0
Bjørn 13-11-2012 20:49:31

Så hvis man har glemt sin oplader, og der er en kammerat der har et induktionskomfur i lommen, så er det da meget rart man lige kan låne det?

Ej, men fedt :D

0 0
twitboydk 14-11-2012 14:11:02

Ja eller man kan slæbe et induktionskomfur med rundt som oplader

0 0
Naggie21 13-11-2012 16:13:25

Induktion virker jo ikke ved varme, men ved elektromagnitisme. Du kan jo sagtens skrue op for fuld blus på en induktionskomfur og så plante klør fem ovenpå. Den slukker bare efter et stykke tid, fordi den ikke mærker en magnetisk overflade ovenpå.
Prøv at skrue op på fuld blus og så læg telefonen ovenpå, så burde den bestemt lade. Måske det også er lidt for kraftigt. Start på 5 og se hvad der sker.

0 0
Exert 13-11-2012 15:38:14

... men skru nu lige op, når du er færdig med testen, så vi kan se hvad der sker. :)

Om der er nogle perspektiver i det ved jeg ikke rigtigt. Det virker meget upraktisk, men er man på besøg et sted uden oplader er det da meget fint, hvis man lige kan varme op under sin mobiltelefon.

Det indslag fik mig til at tænke på, om der er meget spildstrøm ved induktionsopladning i forhold til et kabel - ved du det?

0 0
Tommy 13-11-2012 19:08:52

jeg tror hellere jeg vil låne en almindelig usb-lader...

Jeg ved ikke om der er spild, men det tager hvert fald ca 20% længere tid at lade en telefon helt op, men om det er lig med 20% spild, ved jeg ikke.
Hvis man bygger Nokias trådløse lader ind i et bord vil det tage endnu længere tid.

0 0
twitboydk 13-11-2012 15:18:29

Fedt indslag ,)

0 0
x