Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows 8 apps hitter ikke - fiasko?

Windows 8 apps hitter ikke - fiasko?

Applikationerne i Windows 8 og på tablets med systemet, bruges ikke.

Det helt nye i Windows 8 systemet er applikationer som vi kender dem fra smartphones og tablets. Det er de farvede firkanter der møder brugeren, når Windows 8 startes op.

Men de flotte farver har ikke imponeret brugerne, skriver Comon.dk.

Tjenesten Soluto har undersøgt over 10.000 Windows 8-computere og konklusionen er, at brugen af apps er yderst begrænset, når vi taler om brug på computere med og uden touchskærm.

Heller ikke på tablets med Windows 8, er brugen særlig stor.

Under tre apps om dagen aktiverer brugerne i gennemsnit, fortæller Soluto. Top 10 listen over de mest anvende applikationer indeholder kun én app, der ikke er præinstalleret.

Du kan se rapporten på dette link.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

hellas7 27-05-2013 13:38:34

Hvis du ikke bruger netflix er windows store ubrugelig

0 0
Thomas Andersen 28-05-2013 13:34:18

Har du prøvet andre end netflix? for det lyder ikke sådan. Accuweather, dmi, Danskebank, Skype,mail app'en, og de spil der er, funger bare. Hvis men ser grafisk på de spil der bliver lavet ordenligt, så er grafiken væsenligt bedre end på ipad og android

0 0
Mads Theill 02-06-2013 11:22:55

Jeg har ikke selv prøvet nogle spil. Men jeg er ikke helt enig i analysen. Jeg synes fx DMI og Bilbasen har nogle meget simple og på nogle punkter stærkt mangelfulde app. Derudover synes jeg det er alt for svært at finde de gode app. Så håber søgefunktionen som annonceret er meget bedre i Windows 8.1

0 0
Kim Harder 27-05-2013 14:16:39

Netflex Windows ubrugeligt, hvad har det med apps, at gøre? Lyder som om Netflex er et service apps, som man skal have på Windows 8 computer, for, at få alle apps til, at spille:-).

Nej det som er galt er, at Windows RT er et handikappet system, også til den pris for en tablet, så er der ikke mange som køber og bruger dem. Android baseret tablet kan købes helt ned til under 1.000 kr., som fuldt ud kan dække det samme behov, som Windows RT Tablet dækker.

Det er til gængæld underligt, at se, at der er firmaer, som dropper apps igen og går over til mobile hjemmesider i stedet for.

0 0
MLT 27-05-2013 16:19:18

Jeg synes absolut ikke Windows RT er et handikappet system. Det er et logisk træk fra Microsofts side, da giver mulighed for at producere lettere og tyndere maskiner, der producerer mindre varme og har længere batteritid, præcis hvad en tablet skal bruge.

0 0
Alfix 27-05-2013 20:25:21

Men... nu er det jo foerst indenfor de sidste, maaske en maaned at touch pc'erne for alvor er kommet til. Og man kan jo se at bruget er stoerst med touch, saa jeg taenker umiddelbart at de maaske skulle have ventet lidt med den undersoegelse.

Jeg er rimeligt fremme i skoene med nye ting, men har foerst faaet min Surface Pro for en ugen siden og jeg kan da se at brug af apps stiger voldsomt. Zinio, Vimeo, Windows Phone connector, Messaging, Calendar, Netflix, 500, Skype, 7Digital....

Og i USA er der altsaa ikk solgt saerligt mange touch pc'er endnu heller.

0 0
ladjo 27-05-2013 14:54:27

Ikke underligt. Naturligt.

På sigt vil mobile hjemmesider/apps jo være skrevet i HTML5, når det ellers modnes. Så er alle apps universelle på X af platforme/OS´er.

...og det glæder jeg mig dæleme til ;o)

PS. I Win 8 RT overser mange den indbyggede Office pakke + de seneste opdateringer som gør systemet endnu mere anvendeligt. Ja de er ikke i helt i mål endnu, men det ligner da noget...

Angiveligt skulle næste store opdatering på Win RT rette op på rigtigt meget.

0 0
ladjo 27-05-2013 14:54:27

Ikke underligt. Naturligt.

På sigt vil mobile hjemmesider/apps jo være skrevet i HTML5, når det ellers modnes. Så er alle apps universelle på X af platforme/OS´er.

...og det glæder jeg mig dæleme til ;o)

PS. I Win 8 RT overser mange den indbyggede Office pakke + de seneste opdateringer som gør systemet endnu mere anvendeligt. Ja de er ikke i helt i mål endnu, men det ligner da noget...

Angiveligt skulle næste store opdatering på Win RT rette op på rigtigt meget.

0 0
hellas7 27-05-2013 16:06:41

@Kim Harder: Jeg har udforsket deres store (både på RT og Desktop versionen) og er kommet frem til at netflix-app'en er den eneste jeg gad bruge/synes var decideret "god".

@ladjo:
Windows 8 kan altså ikke vente adskillige år på (og der er MANGE år endnu) at apps bliver skrevet i html5. Hvis du ser på det udvalg af apps der er i AppStore, så er der ydermere mange apps der er klasser over de html5-apps jeg har set indtil videre.

P.S. Jeg synes Office-pakken er ét stort selvmål - det virker elendigt til touch og hvis man alligevel skal bruge touch-cover for at få det til at virke, så vil jeg langt hellere bruge en bærbar.

0 0
MLT 27-05-2013 16:22:21

Jeg er ikke enig. Hvis du har en Surface RT med et keyboard er der også en mus. Hvis det går helt galt så brug det.

Jeg vil gerne medgive, at det kunne være bedre optimeret til touch, da det jo faktisk er en tablet, men at kalde det et selvmål er for voldsomt. Specielt fordi det faktisk er et ellers rigtig brugbart produkt du får helt gratis.

0 0