Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows 8.1 lander i dag - Startknappen er tilbage

Windows 8.1 lander i dag - Startknappen er tilbage

Opdateringen, Windows 8.1, bliver i dag tilgængelig for brugere verden over af Windows 8 - og er en gratis opdatering.

Windows 8-oplevelsen forbedres i dag med opdateringen til Windows 8.1, som blandt andet byder på en mere personlig PC-oplevelse og flere og bedre applikationer og services - direkte fra startskærmen.

 - ”Med Windows 8.1 bygger vi videre på visionen for Windows 8, der især handler om at levere et komplet styresystem og intuitiv brugerflade, som er brugervenlig på tværs de mange nye og innovative enheder, der findes på markedet i dag - hvad enten man søger mobiliteten fra tablets og hybride enheder, eller om man søger produktiviteten fra en laptop eller en All-in-One-pc,” fortæller Martin Thorning Hansen, divisionschef for Windows i Microsoft Danmark.

Noget mange brugere har efterspurgt i Windows 8 er den ”gamle” Startknap - denne returnerer i Windows med Windows 8.1. Foruden Startknappen er tilbage, så er SkyDrive blevet dybere integreret i Windows 8.1, samt der er kommet nye og forbedrede funktioner bl.a. en ny søgefunktion.

Windows 8.1-opdateringen bliver gratis for brugere af Windows 8, men den vil også blive tilgængelig som separat software hos forhandlere fra d. 18. oktober.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kevin 20-10-2013 17:45:24

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-product-key-only

1. gå til windows.microsoft.com/.../upgrade-product-key-only

2. download begge installatører "Installer Windows 8.1" og "Installer Windows 8".

3. Kør Install Windows 8 med din nøgle og har det køre download

4. Stop download efter få sekunder

5. Kør Install Windows 8.1

6. Gem som ISO ;)

0 0
Anders Olesen 18-10-2013 18:37:07

har opdateret igaar, men nu virker mit webcam ikke... og acer har ikke driver til Aspire v5 cam....

0 0
Lennart 18-10-2013 13:58:24

Hvorfor kan man ikke trykke på billederne i artiklen, og få vist dem store? ARgh...

God dag.

0 0
Allan 18-10-2013 13:34:55

Er det kun hos mig eller har Microsoft valgt at fjerne facebook chat igen?

Synes ikke denne opdatering er nogen succes umiddelbart.. hvis du hermed tvinger folk til at kun kun at kunne bruge Skype.

0 0
Thomas Andersen 18-10-2013 08:21:47

Den er blevet fed, til tablet. Men hvad helvede laver start knappen? Der

0 0
Andreas Vinther 17-10-2013 21:02:34

hvorfor kan jeg ikk opdatere?

0 0
17-10-2013 22:54:24

Du henter windows 8.1 til pc eller surface i store på din pc og IKKE under update i indstillinger.

en anden ting er at der til dem der bruger det nu er en officiel Facebook app, der manglede i 8'eren

link:
http://apps.microsoft.com/windows/da-dk/app/facebook/add3d66a-358d-4fe2-be68-8a3f934e9ea1

0 0
Andreas Vinther 17-10-2013 23:21:11

jeg ved godt hvordan man opdatere, men når den har gensatartet skriver den at den ikk kunne opdatere min computer

0 0
Morten Jensen 18-10-2013 08:08:20

Er der nogen der har fundet en måde at installere denne opdatering på, uden om Store?
Microsoft insisterer på at nægte at starte nogen Metro apps, når man har UAC slået fra.

0 0
Morten Jensen 18-10-2013 13:53:50

Jeg fik installeret opdateringen, ved at hente den fulde Windows 8.1 ISO fra MSDN og så kører installationen der fra. Så kan man vælge at opdatere.

0 0
Andreas Vinther 18-10-2013 12:14:44

det kan du klokken 22 i aften.
der kan den hentes fra deres internet side så vidt jeg har forstået :)

0 0
Erik Østergaard 17-10-2013 20:45:57

En eller anden hvad hedder den baggrund på billede nr 2? PLZ EN ELLER ANDEN SVAR.

0 0
Rena 17-10-2013 18:47:15

Så er Windows 8 endelig brug bar

0 0
Alfix 17-10-2013 21:21:29

Hvad snakker du om???? Desuden er den home knap kun kosmetik, den goer jo intet ala windows 7.

0 0
17-10-2013 19:13:27

yes, må hellere opdatere i morgen:-)

0 0
Martin 17-10-2013 16:51:50

Metro er her for at blive, så er man startmenu afhængig, må man bare hente en af de flere apps der bringer den tilbage.

Jeg forstår dog ikke det store problem. Jeg har lavet en quick launch bar på desktop med mine mest anvendte programmer, og for alt andet så er der jo Metro. I Windows 8.1 skulle der envidere være en setting så man kan få en fuld app liste frem istedet.

At der kommer en start knap er fint nok, så det bliver nemmere for nybegyndere at finde rundt. Personligt har jeg ikke savnet en sådan - Windows Key er der for det samme. Et højreklik i nederste hjørne eller på den nye start knap bringer resten af den gamle startmenu frem så er ikke fordi der mangler noget.

0 0
Martin 17-10-2013 15:32:14

Det er ikke Start-menuen, der er tilbage. Kun Start-knappen.

Når man trykker på den ryger man bare ud på startskærmen/Modern UI.

Nøjagtig som før i 8(.0), når man førte musen ned i nederste venstre hjørne, og knappen kom frem til at kunne trykkes på.

Men det er nu heller ikke så forfærdeligt, som mange synes. Jeg tror man glemmer, at man ude på startskærmen kan skrive direkte, hvorefter den begynder at søge, præcis som når man i Win7 trykkede på Start-knappen, og den så stod klar i søgefeltet.

0 0
17-10-2013 15:40:42

Ja har lige læst det og er dybt skuffet. Så må man jo ty til "ninjametoder"......

0 0
Morten Jensen 18-10-2013 08:06:13

Bortset fra søgningen i Windows 7 startmenuen søgte i 'alt'. I Windows 8 skal man enten lære et par nye hotkeys til søgningen, eller til at fedte med musen for at søge i indstillinger osv.
Virkelig elendigt hvis du spørger mig.

0 0
Peter 17-10-2013 15:30:51

Hvis man bruger den store Enterprise udgave af Win8, så kan man kun installere Win8.1 forfra, og dermed helt uden at gemme indstillinger.
Flot! :-(

0 0
Morten Jensen 18-10-2013 12:04:33

Prøv den her:
http://windows.microsoft.com/en-GB/windows-8/upgrade-product-key-only
Skulle gerne virke med Enterprise også.
Ellers kan du opgradere ved at hente den fulde ISO med Windows 8.1 Enterprise og kører installationen der fra. Det er jeg i gang med lige nu på min Enterprise.

0 0
18-10-2013 11:15:08

@peter
jeg ved ikke men måske det her kan hjælpe.

http://microsoft-news.com/windows-8-1-enterprise-90-days-evaluation-edition-now-available-for-download/

0 0
17-10-2013 15:17:55

Så skal jeg ski da have lappy gjort klar. Endelig får M$ rettet op på deres mega bommert :D

0 0
17-10-2013 14:51:18

er det ikke først kl. 22 den er tilgængelig..
Er der nogle der ved om RT også for sin opdatering i dag

0 0
Kurt Plum 17-10-2013 17:01:31

Den blev tilgængelig kl. 13, for dem der allerede have Windows 8, resten må vente til fredag kl. 22.

0 0
17-10-2013 15:32:30

Opdatering til Windows 8 og Windows Rt8
Er at finde i store og ikke under update i indstillinger
Søg Windows TR 8,1 og så kører det, i gang nu.

0 0