Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phone 7 er bund solid

Windows Phone 7 er bund solid

Sammenlignet med andre styresystemer, så er Windows Phone bund solid.

Telefoner med Windows Phone 7 flyver måske ikke ligefrem ned fra hylderne endnu, men det er det mest stabile styresystem på markedet, hvis man skal tro blogger og journalist Matthew Miller, som blandt andet er kendt fra podcasten MobileTechRoundup.

Ifølge Matthew Miller så er Windows Phone 7, det mest stabile styresystem på markedet, når man sammenligner med andre styresystemer såsom Andorid, WebOS, BlackBerry OS, iOS eller Symbian.

Selvom ustabile styresystemer tit skyldes dårlig programmerede tredje parts programmer, så får Android styresystemet stemplet, som det mest ustabile system af de moderne smartphone styresystemer.

Ikke overraskende roser han Apples iOS for at være hurtigt, flydende og stabilt, men fremhæver dog at Windows Phone 7, efter hans mening, er lige en tak bedre.

Samtidig så mener han, at mange næsten per automatik fravælger Windows Phone, fordi tidligere versioner af Microsofts ”Windows mobile” styresystemer har været mindre heldige.

Læs hele Matthews Millers debatoplæg her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BE 31-08-2011 00:22:15

Der har været en del mobiler i mine lommer i tidens løb.

Mest SE K500, K600, K800 og C905 alle med Symbian og farveskærm og alm. telefontastatur, og selvfølgelig kom rettelser, men de var næsten umærkelige, så softwaren var grundlæggende helt i orden.

Det samme kan desværre ikke siges om mine smartphones, HTC Desire og Samsung Galaxy S med Android.
Vist var der masser af isenkram indeni, men at sælge dem med Android 2.1 var nærmest både en forbydelse og en fornærmelse overfor køberne til den pris forhandlerne forlangte.
Android 2.2 kom ret hurtigt til HTC Desire og rettede de fleste problemer, men sådan var det ikke med SGS, - det tog år og dag inden Adroid 2.2 blev udsendt.
Android 2.3 fungerer fint på HTC Desire, så den nu næsten er helstøbt, men det har taget tid.
Det samme kan jeg ikke sige om SGS, - tværtimod!
Det er sgu både en ynk, en forbrydelse og en hån overfor købernes penge, og nu er det svært alene at giver styresystemet Android al skylden herfor.
Vist er meget blevet bedre, men alligevel virker det nærmest, som om de egentlig ikke ved hvad de vil med al den hardware de har lagt i mobilen.
Dansk tastatur og T9-ordbog kan man sgu kigge særdeles langt efter, og det måske så langt, at man har smidt telefonen ad helvede til inden det udsendes.
Det er bestemt ikke godt nok gennemarbejdet(softwaren) fra Samsung, så det kan kan bestemt ikke anbefales, at man giver penge for det.

Jeg kan ikke fordrage den kult der er omkring Iphone, men omvendt elsker jeg software der virker og er meget fristet hertil alligevel.

Det skulle glæde mig meget om Windows Phone 7 virkelig holder hvad der loves i artiklen, så kan den menlig let risikere at blive min mæste smartphone.

0 0
Jesper Søgaard 31-08-2011 08:14:21

Jeg har været igennem ca. samme følelsesregister som dig. Sidst jeg talte havde jeg haft mellem 50 og 60 forskellige telefoner. Mit "Android-eventyr" startede med HTC Hero men efter lidt tid så røg jeg over til iPhone, så tilbage igen til en HTC Desire og så tilbage til iPhone 3GS, så over til LG x2 som skuffede bravt og så tilbage til iPhone 4. Nu er den så skiftet ud med en SGS2 og må sige at den kører lækkert. Der er virkelige luget ud i de trælse fejl som tidligere versioner af Android havde.

Næste spørgsmål er så om valget står på en WP7 eller iPhone 5.

0 0
Frederik 30-08-2011 20:27:56

.. den kører bare så hurtigt :) OS'et krævede lidt tilvænning, da jeg var fan af de forskellige widgets man kunne installere i Android og den større mulighed for at gøre telefonen personlig, men når man har sat sig ind i filosofien bag WP7 OS'et, forstår man hvorfor det er bygget op som det er.
Min Omnia 7 er nok den bedste mobil jeg nogensinde har ejet. Glæder mig enormt meget til den Mango opdatering.. mon den kommer her 1. september??

0 0
David 30-08-2011 20:58:33

Det lyder jo godt, måske er Phone 7 alligevel ikke en død fisk alligevel. Jeg er på udkig efter en ny telefon, jeg kigger på Nokia N9 med Meego, eller iPhone, jeg gider ikke rigtigt Android pga den voksende selvfedhed og fanboy kultur der er omkring Android. Men måske skulle jeg vente på en Phone 7 mobil fra Nokia. Jeg har en halvdefekt N8 nu. Hvordan er app udvalget på Phone 7?

0 0
NK 30-08-2011 22:15:01

Nej dødt er det langt fra.. Det kommer jo på dansk snart og i markedet er der pt. 30.000 Apps. Jeg havde en n8 og blev utrolig skuffet da nokia meldte ud at de dropper symbian og købte en windows phone istedet, da jeg ikke ville i samme situation med en n9, som de heller ikke vil satse på. Har også haft android og det gider jeg bare ikke igen.. Omniaen med wp er den bedste tlf. Jeg har haft til dato også selvom den pt. er på engelsk, men det generer mig nu ikke, men glæder mig alligevel til opdateringen, som ifølge ms kommer ultimo september.

0 0
Frederik 31-08-2011 08:08:43

I øvrigt, til dem der måske går og overvejer en WP7..
Jeg købte min Omnia 7 over eBay for et halvt år siden for ca. 400 USD. Ret billigt, men siden da har jeg set telefonen til salg (helt ny), for 330-340 USD. I får simpelthen ikke bedre hardware for pengene. Jeg går ud fra at priserne er så lave på grund af de lidt sløve salgstal af WP7 mobiler (hvilket jeg dog ikke forstår. Måske skyldes det mest fordomme).
Omnia 7 har jo et Super Amoled display og meget andet. I øvrigt er designet og materialevalget rigtig lækkert. Den har en bagside af aluminium.

Når mangoopdateringen kommer, bliver Skype integreret i styresystemet. Hvis man dog godt vil have det fulde udbytte af Skype på mobilen, skal man vente til der bliver lanceret WP7 mobiler med frontkamera.

0 0
chris 30-08-2011 21:36:08

Jeg er i samme situation. Jeg har også en halvdefekt N8. Og det der gør den defekt er ANNA opdateringen. Jeg tror det er dråben for mig. På en ellers dejlig telefon. Jeg har rigtig mange apps der bare ikke virker efter updaten. Nå, men i frustration købte jeg en optimus 7 til min kone. WP7 UI er helt fantastisk godt, Ideen om at telefonen er koncentreret omkring people er helt genial og velgennemført. Og som nævnt virker styresystemet rigtig solidt, Jeg tror mango og adgang til marketplace bliver rigtig godt på wp7.

0 0
Bo 30-08-2011 12:13:00

Siden jeg har kørt Windows Phone fra november sidste år er jeg gået hen og er blevet rigtig glad for det.
Til trods for at jeg har en mandagsmodel af HTC's Mozart, så virker Windows Phone bare rigtig hurtigt og meget gennemtænkt.

Men den sidste pointe er rigtig - navnet ligger for tæt op ad Windows Mobile, og der er nogle som ikke kan kende forskel pga. det.

0 0
Thomas 31-08-2011 18:54:07

Helt enig Bo. Min Omnia 7 er uden sammenligning den bedste telefon, jeg har haft fingrene i.

Nu kommer Mango jo snart, og så bliver det kun bedre. Der er dog visse kritikpunkter, men det kan vel ikke undgås.

0 0
NK 30-08-2011 12:47:16

Har en samsung omnia 7 med windows phone.. og kan kunne give Bo ret i at det bare er noget der virker!! UI er meget simpelt bygget op, mere simpelt end mange andre systemer der er på markedet pt.

0 0
gielsgaard 30-08-2011 18:24:30

Har en trophy og en omnia7 ,de kører bare derudaf.

0 0