Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phone 8 får nye notifikationer på låseskærmen

Windows Phone 8 får nye notifikationer på låseskærmen

Microsoft har frigivet en video af den nye låseskærm der afslører et nyt element og giver nye teorier.

Microsoft var meget beskeden med nyhederne i Windows Phone (WP) 8, under deres annoncering af systemet.

De meddelte at der ville komme mere senere på året, men en bruger har spottet noget ingen andre har lagt mærke til, og det har fået teorierne til at flyve.

I en video frigive af Microsoft, viser de kort låseskærmen på en Windows Phone 8 enhed, og der er der kommet et ekstra notifikations ikon, der af wpcentral.com spås at være starten på en mere aktiv låseskærm.

Her kan man se de 13 nye hændelser med et windows ikon
Her kan man se de 13 nye hændelser med et windows ikon

Windows ikon afslører ændringer

Billedet herover afslører at der er kommet et Windows ikon hvor der er 13 nye hændelser, det mener wpcentral at er starten på en mere aktiv låseskærm fra Microsoft.

Derudover får udviklere i Windows Phone 8 adgang til at tilføje elementer fra deres egen applikation til låseskærmen, hvilket kan gøre skærmen mere informationsrigt end tidligere, noget WP 7 brugere har ønsket.

Se videoen herunder, hvor det nye ikon er blevet spottet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 12-07-2012 15:57:17

Jeg er solgt! WP8 here I come! :-)

0 0
Hydra 12-07-2012 17:08:22

Yup, det bliver faaaaanme nice!!

0 0
Hydra 12-07-2012 17:14:24

Jeg står forrest i køen når Microsoft Surface og WP8 går live. Har kørt med Windows 8 siden november sideløbende med Win7, som jeg så slettede da Win 8 release preview, og det kører bare mega lækkert. Har næsten ikke fundet nogle fejl, kun mangler. Dog kun i Metro delen, desktop delen er jo bare gode gamle dage med væsentlige forbedringer af interfacet!

Så totalt plus til Microsoft herfra ;-)

0 0
Kim Harder 12-07-2012 19:22:08

Når det nu kun er til erhverslivet windows 8 phone er tiltænk.:-(

0 0
tln 12-07-2012 19:30:58

WP8 vil sikkert få en god start gennem erhvervslivet grundet specielle sikkertsfeatures og at erhvervslivet i forvejen kører Windows - det gør dog ikke at den kun er egnet til business. Men WP8 kommer der også smartglass som er 100% dedikation til gamere og multimedie fans. Med win8 og wp8 (samt kommende Xbox) går ms behårdt efter deres normale kunder(erhvervslivet) og gør en ekstra indsats for at sync'e spil og give federe musik/video oplevelse! Jeg glæder mig ret meget til vinter ´12/13 rent gadget-mæssigt!

0 0
Kim Harder 12-07-2012 20:21:43

http://www.mobilsiden.dk/?aId=22154

0 0
tln 12-07-2012 21:19:22

Hvad vil du vise med linket?
At MS (også) fokuserer på erhvervslivet?

http://newz.dk/e3-microsoft-annoncerer-xbox-smartglass-til-windows-phone-android-og-ios

Følgende lyder ikke særlig business-minded
"Systemet integreres med Windows, således at man for eksempel kan se en film på sin computer eller tablet, for derefter at skifte til at se filmen på sit tv. Integrationen bringer også Internet Explorer til Xbox, således at man har mulighed for at surfe på nettet via sit tv, og benytte enten en Windows Phone eller Windows 8-tablet som tastatur.

SmartGlass giver også mulighed for på en tablet at læse flere informationer, om det der vises på skærmen. Ser man tv, vil der for eksempel vises informationer om tv-programmet og dets handling, mens man i computerspil får mulighed for at udnytte ekstra funktioner, hvis spillet understøtter SmartGlass. Et eksempel med Madden NFL viste, at man på SmartGlass kunne lægge en taktik, som derefter blev udført i næste runde af selve spillet.

SmartGlass bliver udgivet til Windows Phone"

"Windows Phone 8 builds off the Windows 8 kernel, allowing app developers to more easily create apps for both using native code and DirectX." = spil.

WP8 bliver både for private og business.

0 0
Peter Frederiksen 12-07-2012 23:28:35

WP7 og formentlig WP8 er død som er buisness mobil.

Windows Mobile 6.5 var primært en Erhvervs mobil, så hvis de tal holder, så ser det meget sort ud både for Microsoft og især Nokia...

http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/two-thirds-of-new-mobile-buyers-now-opting-for-smartphones/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Windows Mobile 6.5 har 3% og Windows phone 7 har 1,3% i Q2...

Enten har der manglet en software eller også har WP7/8 ikke haft erhvervs tække..

0 0
tln 13-07-2012 09:20:51

Der er vel ikke noget underligt i at et nyt styresystem ikke har god marketshare - tallene er jo også anderledes hvis vi kigger på salgstallene nu og her, da de viser om der er fremgang eller stilstand. (Her er der fremgang).

WP7 var på ingen måde en fuldblods-office enhed. Med SharePoint og andre MS produkter havde den dog potentialet, men det er svært at pushe noget som virksomheder ikke kender. Det vil de i højere grad gøre med WP8 pga WP7's bearbejde og MS har løftet sløret for gode bundles hvor man med Win8 kan få en WP8 med til en god pris. + Virksomhederne kan lave deres egen Marketplace og styre enhederne i højere grad end man tidligere har kunnet. Så MS udfordring er at få IT-indkøberne i de store virksomheder til at kende WP8. Får WP8 har store business-mæssige fordele over android og ios - men det kræver virksomhederne ved det, eller bliver det en dødsejler.

0 0