Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phone 8X by HTC lander nu til salg i Danmark

Windows Phone 8X by HTC lander nu til salg i Danmark

Den første Windows Phone 8 smartphone, 8X by HTC, kan nu købes i Danmark.

Windows Phone 8X by HTC. (Foto: Mobilsiden.dk).
Windows Phone 8X by HTC. (Foto: Mobilsiden.dk).

HTC bliver først til at sende en smartphone baseret på Windows Phone 8 på markedet i Danmark.

Windows Phone 8X by HTC lander i disse dage hos alle de store danske teleselskaber, samt i HTCs konceptbutik i Købmagergade, København.

Lillesøsteren, Windows Phone 8S by HTC, ventes først lidt senere.

- Mere om Windows Phone 8X

På Mobilsiden.dk har vi testet 8X by HTC, der på mange områder er en rigtig god smartphone. Dog mangler systemet samt telefonen lige det sidste.

- Test af HTC 8X by HTC

Ifølge Mobilpriser.dk koster den billigste 8X omkring 4.300 kroner, uden abonnement.


Læs også:
- Disse mobiler kommer til salg i november

Web-TV: Første kig på 8X by HTC

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

AllanI 06-11-2012 20:16:33

Jeg vil gerne vove den påstand at WP8 kommer til at vokse en del som styresystem med de nye smartphones der kommer på markedet nu. Derfor tror jeg også at det kun er et spørgsmål om (relativt kort) tid før at de er fuldt på højde med Android og Apple. Men det er jo bare et gæt ;-)

0 0
gielsgaard 07-11-2012 13:32:05

Ja og det troede alle også da Lumia 800/900 kom, men der er ikke rigtigt flyttet nogen købere af betydning, Wp er såmænd meget godt det går bare alt for langsomt med at få de nye modeller ud, og det går heller ikke for kvikt mht deres Surface herhjemme, februar 2013 ej helt ærligt MS.

0 0
07-11-2012 17:26:49

Faktum er at siden Nokia kom med på Windows phone vognen er der sket en stigning på 140%, så lidt er der rykket over, vedr apps ja så er der ikke så mange som i play og hos Apple men langt de vigtigste er der.. at der ikke er en Facebook, er fordi det er så godt integreret i selve Windows så det er unødvendigt med en app
.ja, på trods af løfter om det modsatte er tiden fra lanceringen til købsstart ikke blevet kortere. Med man kan jo håbe at Windows har lært af denne proces, for Nokia har været klar med både 820 & 920 længe..

0 0
Kåre 06-11-2012 16:18:37

Jeg er enig i de har fede modeller, de mangler bare en del apps som de to andre ios har, har gået fra iphone til android, der var kæmpe mangler dengang, ville jeg ikke kunne gøre igen, vil kun kunne overveje windows hvis de fik flere kendte apps og spil og med bedre priser så de matcher de andre markeder.

Man skal bare være klar over hvis man køber en Windows så er der i øjeblikket risiko for man skal vente på apps O. S. V.

Igen så burde de lave mapper helt seriøst

0 0
Kåre 06-11-2012 16:18:37

Jeg er enig i de har fede modeller, de mangler bare en del apps som de to andre ios har, har gået fra iphone til android, der var kæmpe mangler dengang, ville jeg ikke kunne gøre igen, vil kun kunne overveje windows hvis de fik flere kendte apps og spil og med bedre priser så de matcher de andre markeder.

Man skal bare være klar over hvis man køber en Windows så er der i øjeblikket risiko for man skal vente på apps O. S. V.

Igen så burde de lave mapper helt seriøst

0 0
06-11-2012 16:10:00

Nokia look a like i hardware, bare ringe kvalitet
og de lever på ingen måde op til Nokia Lumia 820 og da slet ikke 920 når det kommer til software

0 0
Kåre 06-11-2012 15:09:40

Vil gerne kunne lide windows 7-8 mobile, men ærlig så ville jeg meget hellere vælge mellem android eller ios da det virkelig har så mange flere apps og til langt billigere apps.

Og det er syntes jeg er ærgerligt da jeg syntes windows har gode chancer ellers, bare ikke med apps, en anden ting er at jeg ikke forstår de ikke har lavet mapper eller en bedre måde man kan bladre sine apps igennem.

Købte en brugt Windows for sjov, syntes menuerne kan være lidt mere rodet, syntes bare ikke det virkede så mega intuitive og overskueligt i forhold til ios og android

0 0
Kenneth Sørensen 06-11-2012 15:36:06

Vil gerne kunne lide Android/iCrap, men ærlig så ville jeg meget hellere vælge mellem forskellige WP8 modeller, da de bare er så meget federe og unikke. Apps, vil der jo komme masser af. De vil temmelig sikkert også være af en bedre kvalitet end de tusindvis af pruttelyde apps der findes til Android/iCrap.

Og det er syntes jeg er ærgerligt da jeg syntes Android/iCrap har haft potentialet ellers, bare ikke med apps, en anden ting er at jeg ikke forstår de ikke har lavet et nyere UI- det er samme gamle kedelige måde at gøre tingene på synes WP8 virker som et frisk pust hvad det angår.

Købte en brugt Android for sjov, syntes menuerne kan være lidt mere rodet, syntes bare ikke det virkede så mega intuitive og overskueligt i forhold til WP8

0 0
SFJ 06-11-2012 14:20:26

Har 8X 4G/LTE her i Danmark? Så vidt jeg har forstået varierer det fra region til region. Så hvad får vi fingrene i her i DK?

0 0