Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phone overhaler Apples iOS i 2015

Windows Phone overhaler Apples iOS i 2015

Nye prognoser spår, at Microsofts Windows Phone vil komme stærkt ind på markedet, og overhale Apples iOS i 2015.

Det har taget tid, at udvikle og komme på markedet, men Microsofts Windows Phone styresystem, spås en stor fremtid ifølge analysefirmaet IHS. IHS har lavet en prognose for markedet frem til 2015.

IHS vurderer, at Microsofts partnerskab med Nokia, bliver nøglen til succes, for begge virksomheder, skriver Computerworld.dk

Nokia er lige nu nummer tre blandt verdens mobilproducenter på smartphone-markedet, med Samsung på førstepladsen og Apple på andenpladsen.

Med hensyn til styresystemer, så regner IHS med, at Android vil beholde sin solide førerposition frem til 2015. Her vil Android udgøre 58,1 procent af markedet, mens Apple forventes at tabe en lille markedsandel og ende på 16,6 procent i 2015.

IHS regner kraftigt med, at Windows Phone bliver en af de helt store på markedet. Det forudses, at Windows Phone i 2015 vil have en markedsandel på 16,7 procent, og dermed lige netop slå Apples iOS på andenpladsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 25-01-2012 23:13:49

Er det de samme som spåede at Windows Phone ville være #1 i 2011, og at Android ville ha' hele 15% af smart phone market i 2014?

Der gik ingen gang et halvt år efter den analyse, og Android var lagt foran hvad de havde forstillet sig.

Så jeg giver ikke ret meget for de der analyse firmaer

0 0
Thomas 26-01-2012 08:18:59

Hvem var det der spåede det, og har du et link til den analyse?

Eller sidder du bare og slynger tal ud?

0 0
ihk 26-01-2012 01:01:52

det er bare nogle idioter, der keder sig ;-)
også kommer de frem med noget, der aldrig holder stik. og hvis det gør, så er det et rent tilfælde.

0 0
Søren Melgaard 25-01-2012 08:20:09

@Kim: Det er helt korrekt, at vi refererer andres artikler. Det gør vi fordi, der indenfor emneområdet "mobiltelefoni" findes et ocean af nyheder.

Vi prøver at sortere og viderebringe de bedste til vores læsere. Vi oplyser altid kilden til vores artikeler, til forskel fra andre sites, der blot viderebringer nyhederne som deres egne.

Det er korrekt, at Nokia er nummer 1 på mobiltelfonmarkedet og vi blev også opmærksomme på fejlen. Det er rettet, men desværre før vi havde set dit respons til artiklen.

Du er meget velkommen til at rette henvendelse direkte til redaktionen, såfremt du finder fejl eller andet af relevans i vores artikler.

Vi er på ingen måde interesserede i, at viderebringe faktuelle fejl.

Mvh.
Søren Melgaard

0 0
Kim 25-01-2012 09:02:25

Tak for svar :)
Nu ligner jeg ikke nær så meget den perfide landsbytosse ;)

0 0
ihk 25-01-2012 02:35:17

er i snart træt af at spå om en iOS/iPad/iPhone killer?...

0 0
Thomas 25-01-2012 14:04:53

Det er kun dig der snakker om "killer" her. Vi andre ved jo godt, at Apple blev overhalet for længe siden - så snart det går op for jer fanboys, så behøver vi heller ikke snakker "killer" længere.

0 0
ihk 25-01-2012 14:48:49

blev Apple overhalet?
er det derfor iPhone er det mest solgte telefon ved alle teleselskaber?
ah okay, det giver mening.

0 0
25-01-2012 17:36:13

@AppleiPhone den statistik du så på mobilsiden var som sædvanligt mindre værd end en spand grus.

Men lad os alligevel gøre det på din måde. Alle iPhones tæller samlet... Så må vi kunne gøre det samme med Android(noget du gør meget ofte), så tvivler jeg på iPhone er størst. WP... det kommer måske, som sagt er jeg ikke stor fan af den slags forudsigelser, for bare et år siden var Nokia faktisk dømt ude af de fleste.

Noget andet vi kan gøre er at tælle mærke for mærke, altså Nokia, Samsung, HTC osv. Så kommer iPhone stadigt ikke ud på toppen.

Og nu vi snakker iPhone-killer så tror jeg personligt at iPhone er sit eget største problem. iPhone4s er en telefon stort set uden nyskabelser, selv designet har de ikke ændret. De eneste nyskabelser var reelt kopiering fra andre platforme og fantastiske Siri. iPhone er ikke længere nyskabende og i forhold til design har Nokia leveret nogle perler på det seneste.

Og læg dertil det massive problem apple har med de tusindvis af forskellige iPhone-docks, hvis de ændrer designet, herunder størrelsen ved iPhone5 i forhold til forgængerne så er der meget udstyr der ikke længere kan bruges(også selvom det meste er skrammel)

0 0
ihk 25-01-2012 18:28:13

du har ret i at der er flere smartphones/tablets med andriod OS end der er med iOS. jeg påpegede bare at iPhone er det mest solgte device. men iOS er ikke større end andriod, og det giver sig selv. andriod er opensource.

og hvorfor er det Apples problem at tilbehøre til iPhone ikke passer, hvis de ændrer design? producenter skal tilpasse sig til Apples design og ikke omvendt.

og jeg kunne ikke være mere uenig med dig mht. iPhone 4s. Apple forbedrede næsten hvert eneste ting ved iPhone 4 hvad indmaden angår. hvad mere forventer du?

0 0
Kim 25-01-2012 18:06:29

(Nokia solgte flere smartphones end Apple og Samsung tilsammen i Q4 '10, så for et år siden var de ikke dømt ude af de fleste - det klarede Elop så sådan cirka omkring nu, med hans "burning platform"-memo lægage. Om en lille måned er det et år siden han smed bomben og annoncerede WP samarbejdet... Og så gik salgstallene ikke så mærkeligt nedaf)

0 0
ihk 25-01-2012 18:29:50

@kim, Apple har netop præsenteret deres salgstal, hvor de har slået alle rekorder igen. jeg ved ikke hvor de får de oplysninger fra, men Apples omsætning går kun op ad.

0 0
Kim 25-01-2012 18:51:13

Det har jeg vist ikke anfægtet?

Og salgstallene ligger åbent fremme, du kan bare google (eller hvad man kalder det i iLand) salgstallene for Q4 '10

0 0
Thomas 25-01-2012 15:08:16

Hvorfor tror du jeg snakker salgstal?

I øvrigt kan man ikke bruge argumentum ad populum til ret meget.

0 0
Kim 25-01-2012 06:42:47

Hvem gør det? At den pt sælger " på iClone niveau" er ikke det samme som at den skulle være en killer. Det er udtryk for nyhedsværdien. Og at WP skulle forøge sin markedsandel og overhæle iOS, det er heller ikke så mystisk. Det er jo i store træk bare en konvertering af Nokias kundebase.
Bare rolig, du skal nok få lov at ligne alle de andre længe endnu, det er der ingen der har skrevet noget om...

0 0
David 06-02-2012 12:57:20

"Bare rolig, du skal nok få lov at ligne alle de andre længe endnu"

Jeg forstår ikke at du gider blive ved med at bruge den floskel, og kalde iPhone brugere for iClones osv osv. Det siger mere om dig end om iPhone brugerne.

I øvrigt kan jeg slet ikke se hvordan det er forskelligt at købe en iPhone og en Lumia 800, det er stort set samme produkt, og samme forretningsmodel, bare med forskellige producenter.

Så er det Android tilbage, og hvis man så ikke synes det er det mest fantastiske i verden og vælger en iPhone, så er man en iClone?

Så er der selvfølge de 5 mennesker i verden (inkl. dig og Henrik) der stadig synes at Symbian er hot.

0 0
Kim 06-02-2012 13:28:03

Mit postulat er, at rigtigt mange vælger iPhone i konformitetens navn. Ikke fordi det er et bevidst valg mellem mulighederne, men fordi det er "det man gør".
Der er naturligvis nogle for hvem det ikke passer, for hvem mulighederne har været vejet op imod hinanden, og hvor iPhone har vundet på andre parametre - jeg tvivler bare på at det gør sig gældende for "AppleiPhone".

Og du har da ret i, at det vil være noget af det samme på sigt med WP, såfremt populariteten vokser. Dog er der stadigt et forskelligartet udbud af enheder, så der vil stadigt være et større "personligt præg" end på iPhone. Uniformeringen vil ikke være nær lige så udpræget.

Symbian-platformen er stadigt hot, den sælger i alle fald mere end 18 mill endheder i Q4 sidste år. I overmorgen kommer "Belle" opdateringen ud, og den er spået at give nyt liv i platformen.
N8'eren vinder stadigt priser for bedste kamera.

0 0
ihk 25-01-2012 13:56:53

ligner alle andre? bare fordi jeg har en iPhone?
...

0 0
24-01-2012 15:31:06

Endnu engang er det interessant at opleve den herskende naivitet hos mobilsiden. Kim er inde på noget af det, et andet spørgsmål er hvad der sker frem til 2015, der kan dælme nå at ske meget, tager prognoserne højde for de næste tre års roadmaps. HTC eksempelvis er blevet kæmpe store og med deres nye planer om at hæve kvaliteten kan de blive en vigtig spiller i forholdet mellem normale mobiltelefoner og billige smartphones. Hvem siger at normale mobiltelefoner holder den nuværende popularitet efterhånden som det bliver en selvfølge at alle har en smartphone på samme måde som det er en selvfølgelige at folk i dag har interneret.

Min pointe er at i et marked med så stor udvikling som inden for smartphones, er det svært at forudsige fremtiden og det kræver flere detaljer end dem i har med i artiklen

0 0
Kim 24-01-2012 14:52:56

Kom nu ind i kampen - der er forskel på Smartphones og mobiltelefoner!

Nokia sælger flest MOBILtelefoner, hvor Samsung ligger på andenpladsen. Apple når dem ikke til sokkeholderene med salget af deres udelukkende SMARTphones.

0 0
Kim 24-01-2012 14:57:52

Igen er det Søren Meldgaard, der tydeligvis kun referere andres artikler, og ikke selv kan tilføre ekspertise til at rette på de faktuelle fejl de indeholder.

Mit ønske for 2012 - http://www.mobilsiden.dk/nyheder/det-onsker-vi-os-i-julegave-pa-mobilsidendk,lid.18518/

Sidste gang han ikke kunne finde ud af forskellen - http://www.mobilsiden.dk/nyheder/samsung-vil-sla-nokia-i-2012,lid.18995/

0 0
hellas7 24-01-2012 20:54:51

til det første du siger: Har der været ændringer i artiklen (eller er det bare mig) eller står der nogen steder at Samsung sælger flest mobiltelefoner i denne artikel?

0 0
Kim 24-01-2012 21:50:38

Der er tilsyneladende ændret. Der er tilføjet et "på smartphonemarkedet". Normalt har skribenterne pli nok til at indrømme ændringer her i kommentarerne, men han har vist meget at lære.

0 0
Durante 24-01-2012 14:45:21

Det kunne tyde på at vi måske snart får en ny dominant. Det er også tiltrængt efterhånden :-)

0 0
Thomas 24-01-2012 15:14:32

Jeg er fint tilfreds hvis bare WP får en 15-20% markedsandel på smartphone-området.

0 0