Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phone større end iPhone i 24 lande

Windows Phone større end iPhone i 24 lande

Microsofts mobile platform Windows Phone har slået Apples iPhone i 24 lande, herunder flere europæiske.

Microsoft benytter Consumer Elecronic Show i Las Vegas, til at promovere deres salgstal for deres mobile styresystem Windows Phone.

I en udtalelse til Neowin, siger en talsmand fra Microsoft, at julesalget har slået rekord i 2013, med næsten dobbelt så mange enheder solgt som i 2012.

Sammen med udtalelsen har Microsoft også oplyst, at Windows Phone nu ligger foran iPhone i 24 lande.

Listen over lande, hvor Windows Phone har udkonkurreret iPhone omfatter:

Chile, Colombia, Czech Republic, Egypt, Ecuador, Finland, Greece, Hungary, India, Italy, Kenya, Kuwait, Malaysia, Mexico, Nigeria, Pakistan, Peru, Poland, Saudi Arabia, South Africa, Thailand, Ukraine, United Arab, Emirates og Vietnam.

Flere steder er der dog en god grund til at iPhone ikke ligger i top, da flere af landene er udviklingslande, hvor udgifterne til en iPhone er store, skriver PocketNow.

I Afrika og Indien koster en Nokia Lumia 520 og 521 således fem til seks gang mindre end en iPhone, og vil derfor været et mere realistisk køb for mange.

Kilde: Neowin, PocketNow

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Joshua Christensen 09-01-2014 20:22:36

Jeg satte mig ind i den. Nåede at opdatere til Amber, men det blev billederne ikke bedre eller klarede af. Så igen, ikke engang Lumia 1020 kunne slå iPhone 5 i billedtesten hos So Ein Ding.

Siger ikke manglende opdatering, langsomme. Samtidig kommer de ikke ud på samme tid i alle lande. amber fik jeg først flere uger efter den var udgivet i andre lande.

0 0
Steffen M 09-01-2014 20:39:41

Der er jo ikke nogen som kan slå iPhone i So Ein Ding -uanset hvad man sammenligner.
Heldigvis findes der andre test på nettet -hvor iPhone sjovt nok får røvfuld af andre fabrikater af og til. Men aldrig i Sonnes Apple Show -undskyld So Ein Ding ;-)

0 3
Joshua Christensen 10-01-2014 18:19:48

Nu var det ikke Sonne der var dommer, men to fotografer. Tror nok Sony var nummer to og Lumia 1020 var nr. Tre og LG G2 kom som nummer sjok.

1 0
Steffen M 10-01-2014 14:48:30

Nå -så var der lige et par A-fans som 'dislikede' min kommentar...
Interesserede kan jo kigge på denne test: http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998.php
-et helt andet resultat end Sonne og hans venner kommer frem til...

0 0
Kurt Plum 09-01-2014 15:39:12

Det er Windows Phone 8 GDR3, jeg har hentet.

0 0
Kurt Plum 09-01-2014 15:03:54

Joshua Christensen, er du sikker på, at du har sat dig ind i, hvordan man bruger en Lumia 920, eller har du fået en telefon med en fejl på kameraet. Kameraet hører til blandt de bedste, billederne står perfekt, selv på mit 46" tv, de andre funktioner du nævner, er der heller ingen problemer med. Du nævner også manglende opdateringer, dem har der da været flere af, og endnu en er på vej, Windows Phone 8 GDR, som jeg selv har hentet, her er der flere nyttige funktioner, og Nokia Black, som kommer om kort tid. Her kommer der bl.a. forbedringer af kamerafunktioner og Bluetooth 4.

1 1
Joshua Christensen 09-01-2014 13:09:25

Jeg købte en Lumia 920 da den udkom, og havde den i seks mdr. Aldrig før har jeg fortrudt mit mobilkøb mere end den. Kameraet var elendigt, billederne var ofte blurred og generelt ikke pæne. Apps manglede der også, og updates kom der sjældent og når de kom, så var der forskel på hvornår de kom alt efter land. Den var okay som telefon, men ubrugelig til alt andet. Efter seks mdr. Købte jeg en iPhone 5, og den virker, og er fantastisk til den jeg bruger min telefon til. Nemlig, mail, internet, billeder og facebook.

Jeg bryder mig ikke om det nye design ios har fået, men det er stadig bedre end mine oplevelser med Windows phone og Android.

1 3
BE 09-01-2014 12:22:42

De nævnte modeller er jo bundsegmenter til en lav pris.

Sammenligningen med Apple er da helt tosset!

4 0
TF 08-01-2014 23:44:18

Dejligt at se WP kommer frem af , jo mere konkurrence jo bedere for forbrugerne :-)

3 0
Steffen M 09-01-2014 01:49:43

Helt sikkert. Glædeligt at det sker i lande som er på vej frem økonomisk -og ikke mindst Indien som er et af verdens folkerigeste lande. Når først folk har prøvet Windows Phone gider de ikke købe en iPhone. Problemet herhjemme er, at mange folk blindt køber en iPhone 'fordi andre har en'. De gider ikke engang undersøge om der er andre alternativer. Og blandt skoleelever er det det sædvanlige massehysteri -vi skal ha' det som er 'in' lige nu.
Jeg har endda hørt fok som tror at iPhones og smartphones er to forskellige ting... Jo, Steve Jobs var en dygtig folkeforfører.

4 4
TF 09-01-2014 12:53:29

Steffen du tror da ikke at WP direkte tager kunder fra apple vel, for i de WP mobiler der virkelig sælger i disse lande er jo til et billig mobil marked og ikke top model som iphone.
Jeg tror nærmere du skal se android som konkurrenten til WP og det er nok også dette kunde segment der ædes af fra WP's side.

2 1
Steffen M 09-01-2014 19:28:10

Thomas det er rigtigt at det er de billige modeller der sælger mest i de lande lige nu. Men flere af landene er fremadstormende økonomier og efterhånden vil flere i disse lande få råd til dyrere modeller. Det jeg så mener er, at når de har opdaget hvor godt Windows Phone er, vil de nok hellere fortsætte med en dyrere WP model end skifte til en endnu dyrere iPhone.
Når du nu snakker om 'topmodel' så er der ikke nogen 'blærerøvs-effekt' i en iPhone mere alligevel nu da så mange har en.
Der er ingen mærker der er på toppen for evigt heller ikke Apple.

0 1
TF 09-01-2014 20:55:35

Topmodel har da intet med blærerøvs effekt, lumia 1020 er da også en topmodel og den er der da heller ikke nogen blærerøvs effekt over, det er bare en lækker, enkel og super hurtig mobil som iphone.

Resten er jeg dog enig i men jeg tror nu stadig at det bliver mest en dels android segmentet der bliver lokket over til WP.

0 0
Allan 09-01-2014 06:07:10

Det viser bare hvor mange dumme mennesker der findes i denne verden. (iPhone brugere).
Windows Phone er ikke kun bedre, men 100 gange bedre end IOS (iPhone).

2 10
TF 09-01-2014 12:35:38

Allan du har selv været iphone bruger, husk lige det ikke ;-)

2 1
Steffen M 09-01-2014 19:33:45

Måske netop derfor ved Allan hvad han taler om. Det er jo kun godt at blive klogere ;-)

0 2
TF 09-01-2014 20:57:40

Nej allan er bare et fjols ligemeget hvad mobil han har, men nu må jeg hellere passe på at jeg ikke får en trussel igen :-)

1 0
Jonas 09-01-2014 08:39:05