Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows Phones sælger dårligt

Windows Phones sælger dårligt

I en ny rapport over salget af smartphones i juli, august og september, er Microsofts Windows Phone langt bagefter sine konkurrenter.

I en opgørelse fra Gartner, over salget af smartphones i juli, august og september, er Microsoft lang bagud.

Der blev i perioden solgt 115 millioner smartphones, men kun 1,5 procent af disse, havde Windows som styresystem, skriver computerworld.

Selvom Microsoft i september udgav opdateringen Mango, har det ikke haft den store effekt. Aktieanalytiker i Jyske Bank, Robert Jakobsen, havde heller ikke de store forventninger til, at Mango skulle være en forløsning for Microsoft. 
 
Robert Jakobsen peger desuden på, at HTC’s telefoner Radar og Titan, med Mango installeret, først kom i handlen i oktober.


Han forventer dog nogen fremgang for Microsoft, når Nokia kommer med deres nye smartphones.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 20-11-2011 19:23:52

Hovsa:-)... Vil du lave justeringer hele tiden så vil jeg mene du vil blive mere glad for android.

0 0
Jonas Rasmussen 20-11-2011 18:38:43

Overskriften siger det hele, og jeg er meget i tvivl!
er der ikke lige nogen der kan komme med argumter for og imod de to valgmuligheder?

på forhånd tak

0 0
Katron 22-11-2011 02:06:41

Køb med hjertet. Der er ingen der kan fortælle dig, hvad du har behov for.

0 0
Henrik 20-11-2011 19:21:40

Hej Jonas. Jeg har nu htc radar( Windows mobil), og kommer fra en Galaxy s2. Jeg synes der var flere Muligheder i Galaxy s2 (men sådan er android) man kan sige mere firkantet at man kan lave stort set alt om på android enhederne, man kan nørde lidt mere med div indstillinger. Jeg vil sige det var en af de bedste android mobiler jeg har haft. MEN jeg er blevet så vild med WP at jeg aldrig kan forstille mig at gå tilbage. Hele måden man bruger Windows systemet på er så super lækkert og ekstremt smooth i brugeroplevelsen, et Eks jeg synes er genialt og som ik mindst ser lækkert ud er den tile der hedder personer: med et "klik" på en person derinde kan du chatte på facebook,sende SMS,se billeder den person har lagt på facebook, samt følge med i hvad personen har lavet/skrevet på facebook. Jeg kunne blive ved. :-) men jeg kan altså varmt anbefale Windows phone! Men er du mere til at rode med mobilen og kanstant lave justeringer

0 0
Alfix 20-11-2011 10:34:37

Det ogsaa svaert at koebe noget ingen saelger. I Norden (sverige undtaget som altid) er der ingen butikker nogen steder der fatter hvad WP7 overhovedet er.

Education, Education, Education...

0 0
Henrik 20-11-2011 12:22:19

Det der er rystende utroligt er at Eks BT havde en smartphone guide i avisen for ikke længe siden (et par uger siden) hvor anmelderen havde 15 års erfaring i gadget anmeldelser.....han anmeldte bla de forskellige systemer herunder iOS, android og altså wp, haN kom frem til meget overraskende at marketplace havde os danskere stadig ik adgang til....hmmm det var en fejl af de helt grumme!!!!!! Hvordan kan en anmelder komme frem til det når der nu er åbent??? Han kan umuligt have prøvet det, det var så ubegribeligt ringe. Personer som overvejer systemet og læser sådan noget holder sig jo angiveligt væk, hvis de tror de ikke kan hente spil og AppS! ALLE folk jeg har vist det til og hvordan det virker har været dybt overrasket på den positive måde, det er ekstremt nemt at lære! Så håber virkelig de i teleforretningerne vågner op og tager det til sig, men er bange for det først rigtig sker når Nokia kommer med deres mobiler.

0 0
Peter 18-11-2011 18:23:49

Hvad kan man forvente, det ligner noget der er kastet sammen. Nogen grimme firkantet klodser hvor man kan vælge mellem 4 farver og så er slut med at personalisere den. DET er en om. Man skal nok vente
WM8.

0 0
Michal 19-11-2011 10:16:24

Ja fordi en forside fyldt me Ikon er jo vildt flot, det har vi ikke set siden windows 3,1.

Iphone er da om noget gammeldages at se på.

Jeg syndes windows phone ser fantastisk nyskabende ud.

0 0
Henrik 18-11-2011 19:52:44

tror det kommer an på hvordan man forventer produktet fungerer! Jeg har haft masser af android mobiler, og "friheden" er stor, men for mig irriterede det mig at android hakker lidt i det og generelt ikke er så flydende, og det irriterer mig ganske grænseløst, WP kører utrolig lækkert flydende og grafisk lækkert i forhold, så er det muligt man eks mangler flash og andre ting, men dybest set er jeg selv vildt tilfreds. Synes android ligner noget der er bakset sammen på gammelt østtysk maner. jeg går selv mere op i den skal være 100% stabil og batteriet skal kunne holde til vildt forbrug dagligt, hvilket ingen af mine android mobiler formåede, selv ik galaxy s2, med større batteri! Er SIKKER på det her bliver utrolig populært!

0 0
Benjamin Jensen 20-11-2011 00:59:40

Pas på Henrik...du står til en offentlig henrettelse på mobilsiden for den udtalelse der.

Men det er godt nok som taget ud af min mund det der.

Jeg er ligeglad med at have 1000 muligheder, hvis det alligevel ikke funker ordentligt, og det mener jeg stadig ikke det gør på Android.

Om Windows Phone bliver et hit er svært at sige. 1,5% er ikke meget, når man tænker på hvor lang tid det har været på markedet - mango eller ej.

0 0
Tommy 18-11-2011 18:00:02

Det er da lidt interessant at se, eftersom MS jo tidligere har haft et mobilt styresystem, så det er da relevant om folk hoppe glupske på det nye, eller er mere afventende.
Der er ganske vist kun få modeller på markedet, men derfor kunne det jo godt være det var blevet en stor-"sællert".
Det bliver dog interessant at se WP's fremtidige udvikling da det tyder på den er nem er konvertere apps til samt Nokia's satsning. Derudover er det jo også to giganters(MS+Nokia) rise or fall

0 0
Robert 18-11-2011 16:34:47

Uhyre irreleavant artikel og undersøgelse. Hvad med at få nogle windows phones på markedet først? Derefter har man kronet værket med en selvmodsigende artikel der forklarer Lumia 800 er uhyre populær.

0 0
DX 18-11-2011 18:01:14

Ha ha, ja det er virkelig nogle interessante artikler man vælger at bringe på dette site - udvalgt med omhu - som sædvanlig utroligt højt niveau.

0 0
Jesper 18-11-2011 14:37:23

Gartners opgørelse dækker juli, august og september og Mango havde ikke den store indflydelse, da den kom i september...!?!

Nej, det vil ihvertfald ikke fremgå af Gartners opgørelse.

MEN! Det betyder jo, at min Omnia7 er en smartphone, der er markant mere eksklusiv end iPhony.
Genialt! Jeg suser lige ned på Café Se Mig og flasher den....telefonen, altså!

0 0