Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows RT er død - får ikke Windows 10

Windows RT er død - får ikke Windows 10

Microsoft opgraderer tilsyneladende ikke Windows RT til Windows 10.

Noget peger i retningen af, at Microsoft lader Windows RT lide døden, da systemet ikke opgraderes til Windows 10, skriver The Verge.

Onsdag løftede Microsoft sløret for den næste generation af deres styresystem Windows 10, der bliver gratis for alle med Windows 7 eller Windows 8.1. Det samme gælder dog ikke for brugere med Windows RT-enheder, der slet ikke vil kunne installere den fulde version af Windows 10.

Læs ogsåWindows 10 - her er nyhederne

I en udtalelse til The Verge, siger Microsoft, at Surface Pro vil modtage opgraderingen til Windows 10, mens Windows RT kun vil få en opdatering med nogle af funktionerne fra Windows 10.

Microsoft har aldrig fået den helt store succes med deres RT-produkter, og andre producenter sprang hurtigt fra og satsede på andre systemer, hvorfor Windows RT nok må anses som værende død eller stærkt på vej i graven.

Kilde: The Verge

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kurt L Andersen 25-01-2015 16:54:32

Windows RT er ikke død det har jo heller ikke Windows 8 men har nogle af funktionerne fra Win 8/8,1, så dødt nej men den overskrift sælger nok bedre ;)
Og RT får jo nogle af de ting win 10 kan og kan også bruge apps derfra, Så død nej ...

3 2
Thomas Larsen 25-01-2015 19:40:05

Windows RT er et styresystem, det er en variant af Windows 8 (nu Windows 8.1) bygget til ARM-maskiner som fx Surface RT.

0 0
Shawn 24-01-2015 10:14:21

Personligt syntes jeg det er helt ok at satse på Surface Pro. Det viser bare at Microsoft er yderst innovativ og har førertrøjen på. Jeg kan godt forstå at Apple også gerne vil kopierer Mikrosoft endnu en gang ;)

3 6
Kim Harder 24-01-2015 03:15:40

Windows RT har været et fejlskud lige fra starten.

7 1
Claus 23-01-2015 12:27:13

Windows 10 kommer til Windows RT dog ikke alle funktionerne som Windows 10 til X86
og det har noget at gøre med hestekræfter og ram osv.
den vil kunne køre alle APPS som er univasal APPS

3 0
Peter Frederiksen 23-01-2015 13:10:54

Men det kommer til alle Low end Lumia Devices? som jeg formoder også skal kunne køre Universal apps?

2 0
claus 23-01-2015 10:38:22

Dsl4life
Hvorfor er det dårlig stil ??
hvor mange firmaer kan du nævne som supporter deres programmer så længe..

0 1
23-01-2015 11:17:14

Nu er det jo ikke ligefrem længe siden at Windows RT tablets kom til landet(sidste år)- og de bliver stadig solgt. Tror dem der sidder med en sådan tablet/surface/hybrid undrer sig over at de ikke kan få Windows 10. Hvis jeg sad med en Surface RT (som endda er et Microsoft produkt) og fik beskeden at den ikke fik Windows 10, så ville jeg blive pænt skuffet over det. Men det er nok bare mig:-)

4 0
23-01-2015 11:19:34

Til sammenligning: Hvis man havde købt en iPad 4 og fik at vide den ikke fik iOS 8. Det synes jeg ikke er god kundeservice.

1 1
Peter Frederiksen 23-01-2015 12:18:42

Det vigtige er ikke om at RT ikke kommer til at få W10, men om det bliver muligt at den kommer til at afvikle W10 apps i fremtiden eller om de laver 7.8 finten!

Der er også mange Android tablets der ikke får nye opdateringer, men forskellen er at de har stadig mulighed for nye apps, f.eks. min søn bruger stadig min gamle Galaxy Tab 10.1 (android 4.0.X) og kan stadig spille alle de spil og apps, som hans kammerater spillerpå Androids og Ipads..

5 0
Bo 23-01-2015 11:26:05

Selvom en ældre iPhone får det nyeste iOS, så er det jo ikke altid alle funktionaliteter man får. Hvis du har en iPhone 4s og installerer iOS 8, så bliver telefonen for det første meget langsommere og du får heller ikke alle features fra iOS 8 på telefonen.

5 3
23-01-2015 11:32:28

Det er klart man ikke får de samme features. Det er fx. svært at bruge Apple Pay på en iPhone 4s, men det skyldes jo at den ikke har en NFC chip. Sådan nogle begrænsninger vil der altid være. Jeg tror også Galaxy S4 ejere ville være skuffede over ikke at få Android 5.0 Lollipop - det gør de jo så heldigvis :-)

1 0
Bo 24-01-2015 14:15:14

Men man får jo heller ikke continuity, og det er vel ikke hardware-begrundet.
Anyway, der har været mange eksempler på nyere Androidtelefoner, der ikke blev opgraderet til nyeste version af Android. Det er surt, men ret udbredt.

0 1
23-01-2015 08:55:53

Synes jeg erindrer de lavede samme trick med WP 7.8 opdateringen... Dårlig stil.

8 2