Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Windows til tablets får lunken modtagelse

Windows til tablets får lunken modtagelse

Microsoft har vist den kommende version af Windows til tablets frem. Men anmelderne er ikke imponerede.

Hjemme-skærmen på Windows 8 ligner meget den, man kender fra Windows Phone. (Foto: Business.dk)
Hjemme-skærmen på Windows 8 ligner meget den, man kender fra Windows Phone. (Foto: Business.dk)
Foto: politiken.dk

Microsoft har fremvist den særlige Windows-udgave tilpasset tablets, kaldet Windows 8, frem på teknologimesser i USA og Taiwan.

PC-producenterne er dog ikke begejstrede for Microsofts udmelding om, at chipfabrikanter, som vil bruge Windows 8, skal arbejde sammen med én enkelt producent, for at sikre hurtig levering.

Brugerfladen på Windows 8 får også høvl for at være meget “telefonagtig”, og ligne en forvokset udgave af Windows Phone. Kommentatorer verden over hæfter sig ved, at der ikke er mange nyheder i Windows 8.

Windows 8 ventes klar i oktober 2012.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 04-06-2011 21:38:49

Det kærver nu altså engang, at man har en skærm, som er trykfølsom for, at man kan bruge det i sit OS. Det er allerede muligt i Windows 7, så der er ikke noget nyt i det. Det som mere skulle være en nyhed, er hvordan desktop bliver sat op. Her må jeg nok tilstå, at hvis det skal forestille sig, at være windows 8, så er det noget, som man har set før. Det ligner mere Windows mediacenters opbygning, bøvlet og uhandy. Hvis det er den indretning, vi skal vente os af windows 8, så tror jeg, at Microsoft kommer til, at miste kunder.

0 0
Exert 05-06-2011 08:49:49

Nej det kræver ikke trykskærm, men man kan godt forestille sig at flere winodows pc'er fremover vil blive leveret med trykskærme.

Med muligheden for at skrive applikationer i html5 og javascript tror jeg at mængden af applikationer vil vokse hurtigt. Og husk på at du stadig kan afvikle "almindelige windowsprogrammer", og for den sags skyld arbejde i almindeligt desktop miljø, så jeg tror ikke der er særlig mange der bliver skræmt væk af det her.

0 0
PJ 04-06-2011 15:21:36

Det er ikke rigtig at Windows 8 er til tablets.

Den næste version af Windows, hedder Windows 8 og er til alle computere, laptops, desktops, tablets.

Og den ser lige sådan ud på dem alle.

Den næste version af Windows er lavet til at virke med en finger eller en mus.

Man har jo observeret at folk som bruger tablets, begynder at trykke på andre skærme også, på deres laptop og desktop fordi de i farten lige glemmer at det kan man ikke.

Men det vil man komme til.
Men Windows 8 kan du sidde og trykke på din desktop skærm hvis du vil (og du rent faktisk har en skærm som læser tryk) ellers brugere man musen.

0 0
Kristoffer 04-06-2011 15:37:27

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5138&zoneid=5

Der er ikke noget der officielt hedder Windows 8, da den udtalelse Ballmer lavede omkring lanceringen af Windows 8 som næste styresystem blev trukket tilbage, måske fordi at de vil bruge navnet til deres tablet platform (som netop blev lanceret under navnet Windows 8)

0 0
G2 04-06-2011 09:03:43

Kan heller ikke se hvorfor Apple og iPad hele tiden skal favoriseres... MS er der helt på rette spor, og hvorfor skulle de ikke lave et interface der minder om resten af deres produkter? Alt andet ville da være tosset!

Jeg ser især frem til deres to-delte tastatur, det er da mere genialt end iPad, hvor man ikke kan holde på enheden med to hænder uden at rive sine tommelfingre af led... Og ja, dette er skrevet på min iPad2....

0 0
Hejselbæk 04-06-2011 07:37:48

Hvis Windows 8 får høvl for at være for “telefonagtig”, hvordan kan Apple så slippe afsted med sin iPad? Jeg synes det ser ualmindeligt lækkert ud. Overordnet så har man taget udgangspunkt i Metro/Windows Phone, men udviklet det hele, så det passer til en tablet/touchskærm. Sæt en mus eller tastatur til, så skifter det til et PC-layout. Det er da fornemt. Ja. tak.

0 0
Daniel Jørgensen 04-06-2011 02:20:29

Også er det os der stadig ikke kan se hvad hulen en Tablet PC bringer som en bærbar ikke allerede kan og gør bedre.. Og nej det ser ikke "smartere" ud med en tablet pc .. Og det er heller ikke nemmere..

0 0
Cebastian 03-06-2011 17:26:26

Man får windows 7 med en tabet venlig brugerflade. Det må da være genialt! :D Så kan man bruge alle sine programmer på en tablet. Og det er altså stadig ikke en gang i beta, så udviklingen vil kun gå frem ad. Jeg er rigtig rigtig spændt på at se hvor det fører Windows hen på tablet markedet :)

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 03-06-2011 16:44:46

Folk sagde jo det samme om iPad og se hvad den er blevet til...

Syntes som Apple bruger at det nye Windows 8 ser rigtig god ud, og noget af det bedste der er kommet fra MS i lang tid! Fed ny tilgang til alle ens informationer og samtidig mulighed for at kunne bruge sin desktop og endda ved siden af hinanden.

Windows brugere har helt sikkert noget at se frem til :)

0 0
Frka 03-06-2011 14:12:36

Det har lige lavet en apple ... mens den største forskel er at apple kan slippe af med det :D

0 0
STP90 03-06-2011 14:48:59

Nåårh ja, for hvad er det nu lige en Ipad ligner? Hm, det er da vidst bare en forvokset Iphone.. :D

0 0
gielsgaard 03-06-2011 15:28:11

Er de fleste tablets ikke bare en forstøret udgave af Ios og android ,dog med den forskel at Ios apps er der en del flere af tilpasset tablets ,personligt kunne jeg da godt li' win8 specielt multitasking delen men det er nok en smagssag.

0 0