Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Xbox One - her er den nye spillekonsol fra Microsoft

Xbox One - her er den nye spillekonsol fra Microsoft

Microsoft har præsenteret deres nye spillekonsol Xbox One, der er et alt-i-en underholdningssystem.

Tirsdag aften, dansk tid, præsenterede Microsoft deres nye spillekonsol, Xbox One, der bliver afløseren for Xbox 360.

Og det er ikke småting der bliver lovet fra Microsofts side. Xbox One bliver et alt-i-en underholdningssystem til hjemmet.

I den nye Xbox bliver der både integreret TV, internet, Skype-chat og selvfølgelig spillekonsol. Desuden bliver SmartGlass til PC, tablet og smartphone også en mere integreret del af konsollen.

Xbox One kommer som standard med Kinect sensor, og her er bevægelsesstyring og stemmkontrol helt essentielt.

Ved præsentationen blev specielt stemmestyringen fremhævet, sammen med konsollens evne til at skifte hurtigt mellem funktioner som TV, internet og spillekonsol.

Ved den danske præsentation på Hotel D´Angleterre i København lovede Jesper Green Frost fra Microsoft, at SmartGlass vil få ”en ordentlig overhaling”, men ret meget mere var det svært at lokke ud af folkene fra Microsoft.

Vi har tidligere beskrevet SmartGlass til Xbox, der giver en ekstra dimension til din spillekonsol, ved at lade en PC, tablet eller smartphone være second device ved hjælp af applikationen SmartGlass.

SmartGlass gør at brugerne kan anvende deres second device til fjernbetjening, få ekstra informationer når de spiller, eller se statistikker og sportsresultater.

Vi er dog blevet lovet meget mere information om den nye konsol, når der afholdes E3 i Los Angeles fra 11. til 13. juni.

Prisen og releasedato for Xbox One er ikke officiel endnu, men Microsoft fortalte i forbindelse med præsentationen, at den kommer ”i løbet af 2013”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Krissi 23-05-2013 14:55:03

Vær opmærksom på, at det stadig koster 500 kr./ år for en Gold abonnement. Dette kræves for at bruge selv de simpleste online funktioner. Ja, det at spille spil online kræver det og selv noget så simpelt som at bruge Explorer og surfe på nettet kræver det.

Det betyder reelt, at Microsft/Xbox fanger forbrugeren i en "fast abonnementsfælde".

Overvejer du en spillekonsol, der skal kunne spille og bruges online, så tag dette i betragtning, når du træffer dit valg.

0 0
Søren 25-05-2013 11:10:56

Man kan såmænd få 12 mdr. for ca. 260 kr hvis man køber koden online, fx
http://gamehubs.com/xbox-live-12-month-gold-membership-card-worldwide-compatible.html
Man er så ikke tilmeldt en fast abonnementsløsning, men man bliver alligevel påmindet om udløb, så 240 kr sparet på 5 minutters arbejde? Tja man bestemmer jo selv om man vil snydes.

0 0
Krissi 25-05-2013 15:28:19

Tja... stadig ikke gratis og derfor noget jeg anbefaler en kommende køber af spillekonsol om at overveje.

At gå på internettet med sin enhed for at surfe, spille, se Netfix m.m. burde ikke kræve ekstra omkostninger af konsoludbyderen. Det burde være nok, at man har betalt for konsollen, programmet/abonnementet og en internetforbindelse.

At Microsoft med Xbox derudover krævet en fast årlig udgift er bare noget køberne bør være opmærksomme på, så de kan vurdere om totaløkonomien passer med deres forventninger.

For dig er 260 kr/år ok og det respekterer jeg... men for andre er det måske ikke og den oplysning skal de altså have med.

0 0
carsten guldhammer 22-05-2013 13:16:33

hold da kæft hvor er den grim

designet er virkeligt gået tilbage i forhold til 360'ereen....

0 0
Rena 22-05-2013 16:43:14

Jeg syndes nu at, Xbox One design er virkelig nice.

0 0
Hans Jákup Danielsen 22-05-2013 13:56:29

smagsag... jeg synes det er simpelt, tidsløst og lækkert

0 0
August 22-05-2013 14:26:22

Det synes jeg også - alt behøver ikke være totalt spraglet, tyngde kan være et udtryk for kvalitet og soliditet.

Dog vil jeg mene, at der bliver fokuseret alt for meget på forskellige smarte funktioner nu om dage. Hvor bliver fokus på spillet af?

Det bliver kun englændere og amerikanere, som kan få noget ordentligt ud af stemmestyring.

0 0
Ylle 22-05-2013 16:04:28

Medmindre det blev regionsbestemt, så kan man jo bare snakke engelsk til den ?
Det er jo ikke sindssyge sætninger man skal fyre af, men bare noget i stil med: "Xbox, Play Movie", "Xbox, open Internet Explorer".

Så hvis man skal være ærlig, så går det nu nok, selv for os der bor udenfor US og UK.
Men igen, hvis det er regionsbestemt, hvilket sådan noget ofte er, ja, så bliver man endnu engang screwed :)

0 0
John 22-05-2013 11:48:02

Bare det at Xbox one har HDMI indgang så man kan tage sit tv signal og få det igennem sin Xbox, det er total fedt, på den måde bliver TV total interaktivt, bare den funktion er så meget mere værd, så det bliver fedt at se TV serie og andre film som har indhold der kan styres af Xbox one.

så har man alt i en box, det kommer Xbox one langt med...

0 0
Sundbis 22-05-2013 10:17:42

Forstår virkelig ikke alt den fokus fra Microsoft på bevægelsesstyring og stemmekontrol - fint nok hvis de kan få det til at virke perfekt, men jeg vil nu stadig mene det er nemmere at trykke på en fjernbetjening (eller en tablet/mobil med remote-app)end at skulle sige ting til "dyret" eller bevæge hånden eller lignende...

Efter både PS4 og Xbox One er blevet lanceret, fører PS4 i min bog klart over One... Men det kan jo ændre sig når release nærmer sig.

0 0
Tommy 22-05-2013 11:00:09

hmm, i min bog fører One helt klart da jeg gerne ser en konol sat sammen med samrt-tv device og der er 360 allerede bedre end ps3. Pt står ps3eren bare og samler støv end ikke blu-ray drevet bliver brugt, men hver gang der skal ses netflix, høres/ses musik/film fra NAS, ja så er det Xbox der bliver brugt.

Spilmæssigt, ja der er smartglass allerede ganske interessant, og hvis kinect-delen integreres endnu bedre, ja så må jeg sige Xbox igen bliver den fortrukne enhed. Især hvis illumiroom bliver intergreret, så er jeg solgt.
Pt er jeg ret meget i tvivl om en ny PS overhovedet skal ind i min stue, for ja 3'eren bliver aldrig brugt.

Det skal siges at jeg er ret casual gamer, men det er langt de fleste jo i forvejen nok også. PS4 har dog mulighed for at vinde de hardcore gamers hjerte, men hvis man bruger bare lidt tid foran tv'et som ikke har med gaming at gøre, så må Xbox one indtil videre være et klart førstevalg.

Men hey, meget kan nå at ske op til jul. Jeg er dog i tvivl om hvad gaming-"tilbehør" Sony kan bringe til E3, hvor MS så har illumiroom, smartglass og kinect.

0 0
Rena 22-05-2013 16:39:44

Ja Xbox One ide med at, samle ens ting i en unit er god, men problem er at, Xbox One som Gaming system er en fail lige PT - 2 Incessant spil + De har måtte smide penge til Sony for Blu-Ray Drev (Royality).

Hvis din PS3 samler støv i stuen, så prøv Heavy Rain som de flest folk ser som en master pies (Undgå spoiler for det)

0 0
Rena 22-05-2013 10:47:44

Tviler, da Microsoft aldrig har været god med Exclusive titles

0 0
22-05-2013 09:51:04

Køn er den godt nok ikke:-) Bliver spændende at se hvad Sony kan præstere på den front.

0 0